Po dobrych wynikach w Lions, Apple po raz pierwszy zdobywa tytuł Creative Brand of the Year, DDB Worldwide wygrywa swoją pierwszą Network of the Year, a Argentyna zajmuje pierwsze miejsce jako Agencja Roku, wygrywa PG w Buenos Aires.
Podczas ostatniego Tygodnia Nagród na Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions nagrodzono następujące Lwy: Film, Szkło: Lew zmian, SDGs i Tytanowe Lwy Dana Weedena.
Ogłoszono również nagrody specjalne, po dobrym występie z Apple u Lions w 2023 rokumarka zdobyła swoją pierwszą nagrodę Kreatywna Marka Rokutytuł posiadany przez Burger King przez trzy kolejne lata. DDB Worldwide zdobyło swoją pierwszą nagrodę Network of the Year, Argentyna zdobyła swoją pierwszą nagrodę Agency of the Year, a PG w Buenos Aires zdobyła ją.
Philip Thomas, prezes Lions Powiedział: „Zbiór nagrodzonych Lwami prac, które wyłoniły się z izb jury, wskazuje drogę naprzód i ilustruje siłę przemysłu w tworzeniu zmian, budowaniu biznesu i kształtowaniu społeczeństwa. Gratulacje dla wszystkich, którzy zgłosili się, którzy znaleźli się na krótkich listach i który zdobył Lwa w 70. edycji festiwalu, ustanowić kreatywny punkt odniesienia na światowej scenie.”
w Film o lwach , świętując kreatywność filmu, otrzymano 1867 zgłoszeń i nagrodzono 49 lwów: 6 złotych, 16 srebrnych i 25 brązowych, a jury zdecydowało przyznać dwie główne nagrody: „Spokojnie, to iPhone – RIP Leon” dla Apple , z Apple, Cupertino, Stany Zjednoczone Ameryki; oraz „The Last Photo” dla ITV X CALM, od adam & eveDDB, Londyn, Wielka Brytania.
Przewodniczący jury Lions Film Bruno Bertelli, globalny dyrektor generalny Le Pub, globalny dyrektor kreatywny Publicis Worldwide, dyrektor kreatywny Publicis Groupe Italia, Publicis Worldwide, GlobalPowiedział: „Pierwsze Grand Prix przyznawane jest najlepszej pracy w sekcji Telewizja/Kino. Zwycięzcą jest 30-sekundowa reklama, która jest ostra, skupiona i inteligentnie rozwinięta. W tym przypadku naszym celem było uznanie prostoty i wysokiej jakości wykonania.” Drugie Grand Prix, które zostanie przyznane w Sekcjach obejmujących filmy online i inne formaty, to niezwykle odważny pomysł, który wymagał przezwyciężenia wielu wyzwań w realizacji. Jednak praca pozostaje prosta.”
Glass: The Lion for Change, honorujący kreatywność zmieniającą kulturę, otrzymał 184 zgłoszenia, z których nagrodzono 7 lwów: 1 złoty, 2 srebrne, 3 brązowe, a główną nagrodę otrzymał Knock Knock dla Narodowej Agencji Policji Korei, przez Cheil Worldwide , Seul, Korea Południowa. Spektakl, zainspirowany alfabetem Morse’a, proponuje rozwiązanie, które pozwala ofiarom przemocy domowej zaalarmować policję bez słowa. Po zadzwonieniu pod numer 112 po prostu dwukrotnie klikają w dowolny numer i otrzymują link.
Czarne cele zrównoważonego rozwoju , która celebruje kreatywne rozwiązywanie problemów, rozwiązania lub inne inicjatywy wykorzystujące kreatywność i mające na celu pozytywny wpływ na świat, otrzymała 691 zgłoszeń. Jury przyznało 21 lwów: 2 złote, 8 srebrnych i 10 brązowych, a główną nagrodę zdobyła „Gdzie się osiedlić” MasterCard firmy Macan Polska, platformy umożliwiającej ukraińskim uchodźcom poznanie kosztów życia i możliwości zarobkowych w wybranych krajach. Miasta i miasteczka w Polsce.
W Dan Weeden Tytanowe Lwy Uhonorowanie prowokacyjnej, przekraczającej granice, budzącej zazdrość pracy, która wyznacza nowy kierunek dla branży, otrzymało 176 zgłoszeń, a jury postanowiło przyznać 3 tytanowe lwy, a główną nagrodę otrzymał „First Digital Nation”. Rząd Tuvalu, przez The Monkeys, część Accenture Song, Sydney, Australia.
Przewodniczący jury Titanium Lions: David Droga, dyrektor generalny Accenture Song, Global Powiedział: „W jaki sposób tonący kraj utrzymuje swoje granice, suwerenność i prawa? W jaki sposób jego mieszkańcy zachowują swoją kulturę, dziedzictwo i tożsamość? Całkowicie zmieniając zasady i prawa, aby zostać uznanym za kraj na arenie światowej. Chodzi o więcej niż tylko kreatywny lub technologiczny pomysł. Nie chodzi nawet o przypadkowe wdrożenie. „Chodzi o uznanie, politykę i ochronę PKB. Chodzi także o stworzenie nowych precedensów dla dziesiątek innych krajów stojących w obliczu podobnej przyszłości”. od pierwszego dnia oceny wstępnej do końcowego głosowania Grand Prix ostatniego dnia. To idea, która musi się urzeczywistnić i która musi żyć długo, daleko od każdego z nas. „
On Grand Prix Cannes Lions dla najlepszych Uznaje i celebruje wykorzystanie kreatywności do pozytywnego wpływu nie tylko na firmy i marki, ale także na cały świat. Jury postanowiło przyznać tegoroczną nagrodę główną za film „Anne de Gaulle” Fundacji Anny de Gaulle z Havas Paris we Francji.
Nagrody Lions obejmują dziewięć utworów ogłoszonych w ciągu tygodnia: Classic Track, Craft Track i Pledge Track We współpracy z LinkedIn, Entertainment Track | We współpracy z ESL FACEIT Group, Ścieżka doświadczenia, Ścieżka dobra, Ścieżka zdrowia, Ścieżka strategiczna | We współpracy z Bain & Company, Titanium Track.
Ogłoszono również konkursy Young Lions, a wszystkich zwycięzców można znaleźć tutaj.
Podczas finałowej ceremonii wręczenia nagród firma Anheuser-Busch InBev (AB InBev) została nagrodzona jako Kreatywny Marketer Roku ; Susan Hoffmann, dyrektor kreatywna Wieden + Kennedy, została uhonorowana nagrodą Lew Świętego Marka ; i To było serce lwa Zaakceptowany przez Tylera Lamotte, Dyrektora Marketingu, EMEA, Patagonia w imieniu założyciela Patagonia, Yvona Chouinarda. Nagroda Dyrektora Kreatywnego Roku przyznawana jest legendarnemu filmowcowi, scenarzyście, aktorowi i producentowi Spike’owi Lee.
Ogłoszono również następujące nagrody specjalne:
Kreatywna Firma Roku
omnicom
wpp
Grupa Interpubliczna
ogólna sieć
db na świecie
Ogilvy
BBDO na świecie
Niezależna sieć publiczna
Przemyśl jelita
Wieden + Kennedy
Agencja roku
PG, Buenos Aires, Argentyna
Rada Publicis, Paryż, Francja
adam & eveDDB, Londyn, Wielka Brytania
Niezależna Agencja Roku
PG, Buenos Aires, Argentyna
Przemyśl, Toronto, Kanada
Wieden + Kennedy, Portland, Stany Zjednoczone
Rola palmy
Somesh, Stany Zjednoczone
PRZEMYTNIK, WIELKA BRYTANIA
Ciastka Filmworks, Stany Zjednoczone
łyżka, Japonia
Rewolucja, Meksyk
Kreatywna Marka Roku
Jabłko gołąb
Heinekena
Generalna Agencja Śledzenia
Agencja Roku – Klasyczna
adam & eveDDB, Londyn, Wielka Brytania
Agencja roku – postać
Dentsu Corporation, Tokio, Japonia
Agencja Roku — Zaangażowanie
PG, Buenos Aires, Argentyna
Agencja Roku — Rozrywka
Wieden + Kennedy, Portland, Stany Zjednoczone
Agencja Roku – Doświadczenie
PG, Buenos Aires, Argentyna
Agencja Roku – Dobra
Macan Polska, Warszawa, Polska
Agencja Roku – Strategia
Ogilvy, Mumbai, Indie
Niezależna agencja roku według utworu
Niezależna agencja roku – klasyczna
Przemyśl, Toronto, Kanada
Niezależna Agencja Roku – Kraft
pgLang, Los Angeles, USA
Niezależna Agencja Roku – Zaangażowanie
PG, Buenos Aires, Argentyna
Niezależna Agencja Roku – Rozrywka
Wieden + Kennedy, Portland, Stany Zjednoczone
Niezależna Agencja Roku – Doświadczenie
PG, Buenos Aires, Argentyna
Niezależna Agencja Roku – Dobra
Howatson + Company, Sydney, Australia
Niezależna Agencja Roku – Strategia
Prywatny, Auckland, Nowa Zelandia
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”