Od 7 do 11 listopada w dziewiątej edycji Seriesland zaprezentowanych zostanie ponad sto projektów cyfrowych z 20 krajów, podzielonych na sześć sekcji, które będą uprawnione do trzydziestu nagród, z których najważniejsze to Najlepszy Wystawca i Najlepsza Seria Basków. Jak zwykle większość występów odbędzie się w Bilburuk, łącznie z ceremonią otwarcia, a zakończenie odbędzie się w Muzeum Guggenheima w Bilbao, oprócz innych równoległych wydarzeń, takich jak Basqueguna, która 10-go tego roku zgromadzi wytwórnie miesięcznie, w baskijskim i międzynarodowym Getxo ze wszystkimi łączami audiowizualnymi.
W tym roku napłynęło ponad 200 projektów cyfrowych – w tym miniseriale, podcasty, programy pilotażowe, programy, filmy dokumentalne i zwiastuny – z trzydziestu krajów. Rezultatem jest heterogeniczny i wielokulturowy ostateczny wybór stu cyfrowych propozycji w różnych konkurujących sekcjach, które zostaną zaprezentowane podczas tygodnia festiwalowego.
Pełny program festiwalu został zaprezentowany w piątek w Bilbao w obecności Rose of Dolls, dyrektor Seriesland – Międzynarodowego Festiwalu Cyfrowego w Bilbao; Begonia de Ibarra, Dyrektor Generalny ds. Kultury Rady Prowincji Bizcaya; Javier Garcinonio, dyrektor generalny Bilbao Equinza i Olatz Goitia, dyrektor generalny BEAZ.
Seriesland będzie kontynuować tę edycję „wierjąc się swemu zaangażowaniu w prezentację najnowszych dzieł młodych twórców z Bilbao”, którzy w większości przypadków tworzą poza kręgami komercyjnymi i dużymi platformami, dając szansę dostrzeżenia innowacji i jakości. Chociaż Bilborock oferuje możliwość obejrzenia tych produkcji na dużym ekranie i interakcji z gośćmi, Seriesland stworzył własny metawersum, w którym można śledzić prezentacje z ekspertami.
Produkcja baskijska
W tym roku w sekcji oficjalnej rywalizować będzie sześć produkcji baskijskich, które powalczą o nagrodę dla najlepszego serialu baskijskiego wraz z płatnym wyjazdem i miejscem w oficjalnej selekcji niemieckiego festiwalu Die Seriale. Ponadto w sekcji dokumentalnej rywalizują o Nagrodę dla najlepszego filmu dokumentalnego dwie produkcje: „Odkrycie Północy” i „Oscola”.
Urko Saenz z Buruagi będzie także walczył o nagrodę dla najlepszego prezentera Oskoli. Ostatecznie produkcje „El Último Mono” i „Beita” zakwalifikowały się do sekcji Amets, czyli sekcji Independent, z kilkoma nominacjami: „Ensemble Amets” (nagroda za najlepszą obsadę) i „Unstoppable Amets” (nagroda za najbardziej wciągający serial ). ), „Creator Amets” (nagroda dla najlepszego twórcy).
W części oficjalnej widzowie będą mogli obejrzeć produkcję TV3 „Spojrzenie Fiony” z Mireią Orio („Les de l’hoquei”, „Alma”), Sergim Cerverą („Jo També em quedo a casa”, „ Bolonia”) i Daphnis Baldoz („Kręcone linie Boga”, „Ja też zostaję w domu”). Wyprodukowany przez Yumagic Films serial Tv3 zdobył nominacje dla najlepszej aktorki (Oriol), najlepszego reżysera (Didac, Sergi Cervera) i najlepszego showrunnera (Didac Cervera, Sergi Cervera, Blanca Bardagil).
Na uwagę zasługuje także obecność argentyńskiej platformy i firmy produkcyjnej Flixxo, platformy rozrywkowej opartej na technologii blockchain, z dwoma serialami w sekcji oficjalnej: „La Frecuencia Kirlian”, który jest częścią katalogu Netflix w Argentynie, oraz „Victoria” . , adaptacja udanej argentyńskiej sztuki Agustiny Gato o napaści na tle seksualnym w pracy i jej konsekwencjach. Flixxo to także aplikacja mobilna, za pomocą której można oglądać „miniseriale”, w których obecnie można znaleźć wiele seriali w języku baskijskim z napisami, choć ich widownia to głównie Ameryka Łacińska.
Premiery
Wśród pierwszych pokazów, jakie przyniesie wydarzenie, organizatorzy wyróżniają film „Nada de Nada” Gastóna Haaga, Urugwajczyka mieszkającego w Bilbo od 4 lat. Pilota, w którym występują między innymi aktorzy Lander Otaola, Javier Botet, Raúl Simas i Gorka Aguinalde, będzie można zobaczyć po raz pierwszy i wyłącznie na festiwalu, podczas gali otwarcia poświęconej baskijskiej twórczości, która odbędzie się 7 listopada w Belboroc.
Ponadto, również poza konkursem, ukaże się ostatni rozdział „Cemetery of Stories”, podcastu fantasy dla młodych ludzi, który adaptuje i aktualizuje klasykę literatury grozy, a który w pierwszym sezonie adaptuje powieść Edgara Allana Poe. być uwolnionym. , „Upadek domu Aszera”, w tym przypadku przemianowany na „Upadek domu Ageri”. Podcast zawiera głosy Erantzo Nuneza i Olivera Minda i został wyprodukowany przez baskijską firmę produkcyjną specjalizującą się w treściach cyfrowych A Film To Kill For.
Międzynarodowy Festiwal Cyfrowy Ceresland – Bilbao ma międzynarodowe jury składające się z jedenastu członków w różnych kategoriach. Weźmie w nim udział między innymi Aiste Ptakauske, wielokrotnie nagradzana twórczyni treści i współpracująca z nią edukatorka litewskiej telewizji, a także członkini Akademii EMMYS; Lutz Stypa, dyrektor ds. treści i rozwoju w Paramount (Viacom) oraz Brian Thompson, dyrektor Miami Web Fest, scenarzysta i producent filmowy we współpracy z Imani Films i Maverick Entertainment.
Większość pokazów zostanie pokazana w Bilborok 7-go z galą prowadzoną przez Erantzo Nuñeza poświęconą serialom baskijskim i pierwszym serialom, a 8-go zostaną pokazane seriale międzynarodowe, odbędą się okrągłe stoły z twórcami, pokaz na żywo podcast („Absurdly Fast”) i dyskusje z baskijskimi podcasterami oraz we współpracy z Euskal Podcast – stowarzyszeniem podcasterów w Euskal Herria. Dziewiątego dnia odbędą się kobiece kreacje audiowizualne, z występem na żywo z YouTuberami i popularnymi dubberami Keunamem i Hermoti oraz lokalnymi komikami Bocabeats.
Pasquejona
10-go rano zorganizowano dzień roboczy w Getxo, w budynku Pskitec. Jest to wydarzenie zaprojektowane specjalnie dla producentów baskijskich i międzynarodowych, we współpracy z głównymi siłami napędowymi baskijskiego przemysłu kreatywnego, sektorem audiowizualnym i cyfrowym 2.0. Organizowane we współpracy z Grupą EIKEN, która zrzesza firmy cyfrowe i audiowizualne, głównym celem jest zbadanie możliwości, jakie postęp technologiczny stwarza dla branży audiowizualnej/kreatywnej.
Konferencja skupi się na sztucznej inteligencji, a jej celem będzie zachęcanie do innowacji i przyjmowania nowych technologii w branży audiowizualnej. Wśród prelegentów znajdą się m.in. Sami Arba, dyrektor generalny Largo.ai, firmy wykorzystującej sztuczną inteligencję do przewidywania sukcesu filmu; Serge Gurrielli, reżyser filmowy, badacz i ekspert UE w dziedzinie sztucznej inteligencji; Maitane Valdecantos, prawniczka ds. praw autorskich i Leire Legarreta z lokalnej firmy We are Clickers.
Na rozgrzewkę przed festiwalem odbył się konkurs Express, w którym fani filmu i studenci musieli ukończyć zwiastun w niecałe 72 godziny. Ponadto podczas festiwalu odbywa się także DigiFicc, laboratorium konkursów i tekstów we współpracy z ABC Guionistas, którego celem jest odkrycie koncepcji audiowizualnych projektów cyfrowej fikcji z różnymi elementami, a tym samym z możliwością dotarcia do globalnego i zróżnicowana publiczność, która może poczuć więź.
Ceremonia zamknięcia, podczas której uhonorowani zostaną wszyscy zwycięzcy dziewiątej edycji Ceresland – Międzynarodowego Festiwalu Cyfrowego w Bilbao, odbędzie się 10 listopada w Muzeum Guggenheima w Bilbao o godzinie 20:00, a wręczą ją Keonam i Hermoti.
Metaświat
Zaangażowana w nowe technologie i jako prezent dla fanów festiwalu, ta wersja Metaverse została zaprojektowana specjalnie dla Ciebie, abyś mógł się nią cieszyć. W tym wirtualnym środowisku możesz także śledzić wydarzenia na żywo, a także możesz wchodzić w interakcje i rozmawiać z innymi uczestnikami, którzy są online: https ://www.spatial.io/s /Serieslands-Metaverse-651694b807f914677f6b1712?udostępnij=8738657745760539377
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”