Minima Organics: Zrównoważona wegańska szczoteczka do zębów | Akcja

Minima Organics: Zrównoważona wegańska szczoteczka do zębów |  Akcja
Juliana Montaño (z lewej) i Andrea Vazquez, założyciele Minima Organics.
Juliana Montaño (z lewej) i Andrea Vazquez, założyciele Minima Organics.

Tubka pasty do zębów to niezbędnik w szafce łazienkowej każdego domu. Rura jest zwykle wykonana ze stopu aluminium i tworzywa sztucznego, co utrudnia recykling. W rezultacie każdego roku ponad 900 milionów tych rur trafia na wysypiska śmieci i do oceanów na całym świecie, a ich rozkład zajmuje średnio ponad 150 lat. Uznając ten fakt, Andrea Vazquez i Juliana Montaño, założyciele Minima Organics, w trakcie pandemii stworzyli produkt do czyszczenia zębów, który szanuje środowisko i działa tak samo dobrze jak każdy inny.

więcej informacji

Pomysł, który uznali za opłacalny po spędzeniu sezonu w ekowiosce w Almerii, gdzie Vasquez używał sproszkowanej pasty do zębów, którą sami wykonali. „Kiedy wróciłem do Barcelony, szukałem tego i nie znalazłem. Nie było w tym nic hiszpańskiego, co było na zewnątrz” – zaznacza.

Z domową instalacją pod pachą, ona i jej partner odwiedzili ponad 80 zakładów w całej Hiszpanii, aż do jej projektu dołączył jeden w Andaluzji i przejął produkcję budynków, których chcieli założyciele: używając lokalnych surowców, takich jak rozmaryn, szałwia czy tymianek, a my zrób to profesjonalnie. „Nie szukaliśmy ręcznie robionego produktu, chcieliśmy, aby miał wszystkie niezbędne certyfikaty i nosił naturalną i wegańską pieczęć” – mówi. Proces, w który zainwestowali 6000 euro wkładu osobistego plus finansowanie społecznościowe od 4000.

W listopadzie ubiegłego roku wprowadzili go na rynek w smakach mięty, szałwii, tymianku i drzewa herbacianego. Najpierw zrobili to ze swoim sklepem internetowym, który obecnie mają w fazie doskonalenia, a potem trafili do sklepów stacjonarnych, których w tej chwili jest 132, głównie z kosmetykami roślinnymi. „Jesteśmy w kontakcie z większymi sieciami spoza tego kręgu. Oczywiście nie będziemy sprzedawać bezpośrednio na Amazon. Potwierdza, że ​​jest możliwe, że nasz produkt będzie dostępny, ale będzie przez sklep.”

Miasta takie jak Madryt, Barcelona i Walencja są jego głównymi kierunkami, chociaż dokonały również skoku za granicą dzięki sklepom internetowym zlokalizowanym w Portugalii i Polsce. Sprzedali ponad 4500 sztuk w workach kompostowalnych, luzem lub w puszkach, co jest najlepiej sprzedającą się ofertą. 30-gramowe opakowanie, do 6 tygodni jednorazowego użytku. „Chcielibyśmy, aby ludzie postawili na kompostowalną torbę, ale nadal istnieje niechęć” – dodaje.

Z dwoma pracownikami, którzy zapłacili do tej pory rachunek 43 000 euro, z niewielkimi zyskami, które reinwestowali w projekty, takie jak wprowadzanie nowych smaków, takich jak Ibiza Salt with Lemon, lub w nowe produkty, takie jak niemarnująca się pasta do zębów lub nici dentystyczne tabletki z fluorem i bez fluoru oraz w płynie do płukania jamy ustnej, który wkrótce ujrzy światło dzienne.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *