Dane dotyczące branży gier wideo w Hiszpanii

Dane dotyczące branży gier wideo w Hiszpanii

Według najnowszego raportu rocznego Hiszpańskiego Stowarzyszenia Gier Wideo (SPA), obroty branży gier wideo w 2012 r. osiągnęły w Hiszpanii 2 miliony euro w 2022 r., co stanowi 12,1% więcej niż w roku poprzednim i dwukrotnie więcej niż w 2014 r.Evie). Gracze pełną parą świętują 29 sierpnia Międzynarodowy Dzień Gier Wideoinicjatywę zapoczątkowaną w 2008 roku przez kilka dużych przedsiębiorstw Publikacje sektorze, który jest przedmiotem znaczących obserwacji.

Rozwój gospodarczy tej branży przeniósł się do Hiszpanii Piąty co do wielkości rynek w Europie I trzynasty na świecie wg Biała księga na temat tworzenia gier wideo w Hiszpanii. Według Hiszpańskiego Stowarzyszenia Gier Wideo (AEVI), w tym sektorze uczestniczy 18,2 miliona graczy wideo, z czego 53% to mężczyźni, a 47% to kobiety.

Ponad siedem godzin rozgrywki tygodniowo

AEVI szacuje, że Hiszpanie byli oddani Siedem godzin i 25 minut Średni tydzień grania w gry wideo w 2022 r. to o 41 minut mniej niż przeciętny tydzień ostatni rokKiedy liczba ta osiągnęła osiem godzin i sześć minut. Czas poświęcony na tę czynność w Hiszpanii jest krótszy niż w takich krajach jak Niemcy (10 godzin 12 minut), Wielka Brytania (9 godzin 36 minut) czy Francja (7 godzin 54 minuty).

Z tego samego raportu wynika, że ​​grupa wiekowa, w której występuje najwyższy odsetek graczy wideo w Hiszpanii, to osoby w wieku od 11 do 14 lat (84% nieletnich w tej grupie wiekowej gra), a następnie dzieci w wieku od 6 do 10 lat (79%) i od 15 lat do 24 lat (71%). Jednak Hiszpańskie Stowarzyszenie Gier Wideo ujawniło również, że jedna na trzy osoby w wieku od 45 do 64 lat gra w gry wideo.

Najlepiej sprzedające się gry akcji i RPG

Najpopularniejszymi gatunkami gier wideo w Hiszpanii w 2022 r. były gry akcji z blisko 1,8 mln sprzedaży, następnie gry RPG (1,4 mln) i gry sportowe (1,1 mln). Była to najlepiej sprzedająca się gra wideo spośród gier wprowadzonych na rynek w zeszłym roku FIFA 23od Electronic Arts, a podium było już gotowe Legendy Pokemonów: Arceus I Nintendo Switch Sport.

Gry konsolowe stanowiły 63,5% ogółu sprzedanych jednostek w branży w 2022 roku, wynosząc 7,01 mln sztuk, natomiast akcesoria i gry hybrydowe stanowiły 28,1% ogółu sprzedanych jednostek (3,1 mln). Z kolei urządzenia wideo i gry komputerowe stanowiły odpowiednio jedynie 7,6% i 0,7% sprzedanych egzemplarzy.

Hiszpania, światowy lider w e-sporcie

Z raportu AEVI wynika również, że w ostatnich latach Internet stał się preferowaną przez konsumentów platformą do zakupu produktów z branży gier wideo kosztem fizycznej konsumpcji. W 2022 roku kanał online odpowiadał za 58,6% rozliczeń sektora, natomiast w 2022 r. 2014 Stanowi to zaledwie 24,2%.

Za tą zmianą kryje się wzrost przepływ oraz gry online, zwłaszcza sporty elektroniczne lub „sporty elektroniczne” – zauważył com.efe. Jej produkcja w Hiszpanii odpowiada za ponad 3% światowego przemysłu tekstylnego, a jej obrót wynosi 34 miliony euro – według AEVI – i według AEVI jest drugą co do wielkości po Polsce następcą w Europie. Zostań od konsultanta Deloitte’a.

W Hiszpanii w 2022 r. działało 445 aktywnych studiów zajmujących się tworzeniem gier wideo

Pomimo boomu w branży gier wideo w Hiszpanii, sektor ten „wciąż jest daleki od zajęcia należnego mu miejsca na świecie”. Klasyfikacja ze względu na wielkość swojego rynku” – jak podał brytyjski dziennik „The Independent”. Biała księga na temat tworzenia gier wideo w Hiszpaniipromowany przez Hiszpańskie Stowarzyszenie Producentów i Twórców Gier Wideo oraz Programowanie Rozrywka i wspierana przez podmiot publiczny ICEX España Exportación e Inversiones.

W badaniu szacuje się, że w 2022 r. w Hiszpanii będzie działało 445 aktywnych studiów zajmujących się tworzeniem gier wideo, co oznacza wzrost o 2,3% w porównaniu z rokiem poprzednim (435) i o 23,6% wyższy niż pięć lat temu (360). W 2021 r. w sektorze bezpośrednio zatrudnionych było 8833 osób, a jego obrót wyniósł 1281 mln euro, czyli średnio 2,9 mln euro na firmę.

Katalonia i Madryt to dwie siły napędowe branży gier wideo w Hiszpanii

Według szacunków Hiszpańskiego Stowarzyszenia Firm Produkcyjnych „wielkimi motorami rozwoju gier wideo” są Katalonia i Wspólnota Madrytu, w których znajduje się 25,4% aktywnych studiów w Hiszpanii i skupia 74% pracowników w tym sektorze. twórcy gier Programowanie rozrywki.

O krok niżej znajdują się Andaluzja i Wspólnota Walencji, z 15,8% i 9% aktywnych studiów w Hiszpanii i około 10% pracowników w tym sektorze każde. Z raportu wynika, że ​​w pozostałych społecznościach prowadzi mniej niż 6% aktywnych studiów w kraju, co wskazuje na „silną koncentrację studiów” i niewielkie możliwości, jakie istnieją w niektórych regionach autonomicznych.

Jeżeli chodzi o dane pracowników sektora, z okólnika wynika, że ​​większość z nich to ludzie młodzi – w 2021 r. 54% pracowników było w wieku od 30 do 45 lat, a kolejne 40% było w wieku poniżej 30 lat, z wykształceniem wyższym – 30% miało studia wyższe, 44% inne, studiuje, a 93% ma umowę na czas nieokreślony.

You May Also Like

About the Author: Vania Walton

"Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *