Ponad 7600 absolwentów lub studentów z 30 krajów dołączyło do ośrodków w całym kraju, aby pomóc w nauczaniu języka angielskiego, francuskiego, niemieckiego, portugalskiego, włoskiego i chińskiego.
Do tego dochodzą asystenci ukraińscy, którzy ułatwiają integrację uczniów wysiedlonych przez wojnę.
Od 1 października rozpoczęła się ich integracja z podstawowymi, średnimi i oficjalnymi szkołami językowymi.
Ich praca, którą wykonują od 12 do 16 godzin tygodniowo, jest niezbędna w dwujęzycznych i wielojęzycznych programach edukacyjnych.
Najwięcej dołączy 6800 jako asystenci języka angielskiego, a następnie francuski (635), niemiecki (153), portugalski (30), włoski (23) i chiński (7). Ponadto jest 200 ukraińskich asystentów.
Według kraju największa liczba kandydatów pochodzi ze Stanów Zjednoczonych – około 4000; Z Wielkiej Brytanii (1100), Filipin (450), Francji (400) i Indii (około 400).
Ponadto uczestnicy z Niemiec, Australii, Austrii, Belgii, Brazylii, Bułgarii, Kanady, Chin, Danii, Finlandii, Fidżi, Węgier, Irlandii, Wysp Salomona, Włoch, Malty, Maroka, Norwegii, Nowej Zelandii, Holandii, Polski i Portugalia Singapur, Szwajcaria, Tonga, Tunezja i Vanuatu, między innymi.
Program ten, rozpoczęty w 1936 r. dekretem Ministerstwa Edukacji Publicznej z wymianą z Londyńską Radą Oświaty, jest zarządzany przez Zagraniczną Jednostkę Pedagogiczną Ministerstwa Edukacji i Szkolenia Zawodowego.
Od tego czasu nadal się rozwija, zwłaszcza od lat 70., a uczestniczyły w nim wszystkie niezależne społeczeństwa. EFE
msr / lml
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”