Dziedzictwo kina niezależnego

Dziedzictwo kina niezależnego

MUBI to platforma dla pływ Prezentuje krótką, wyselekcjonowaną i zawsze świeżą tablicę ogłoszeń. Jej abonenci mają trzy tuziny filmów, ważne przez miesiąc, jeden nowy, każdego dnia.

MUBI to cyfrowa wersja klubu filmowego. Film Grace to raczej starannie wyselekcjonowany wybór filmów, wyreżyserowany przez kuratorów rozsianych po całym świecie, którzy bywają na festiwalach, nawiązują kontakty z producentami filmów, dokumentalnych i krótkometrażowych; Lubią nowych reżyserów, autorów filmów.

W latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych Manizales byli potężni Klub Filmowy Jorge Ivan Lopez Villegas, który prowadził film w każdą środę, ponad czterystu widzów w Columbia Theatre. Dla nich wprowadzenie kultowego filmu na mniej uprzywilejowany rynek krajowy, promowanie kultury filmowej, jest świętym obowiązkiem.

Cine Colombia zdominowało lokalny rynek, z własnymi teatrami i zamiłowaniem do kina studyjnego. Trzeba było iść do ambasad, ambasad bloku sowieckiego, bo ich filmy były podwójnie odrzucane w kapitalistycznych sieciach handlowych. Związek Radziecki wprowadził Aleksandra Newskipamiętny, Eisenstein uchwycił w najpiękniejszy geometryczny sposób wydarzenia walczących armii.

albo za Zjednoczeni ArtyściNiezależny dystrybutor filmów. Jego historia opowiada o ciągłym napięciu między filmowcami, którzy chcą bronić swojej wolności twórczej przed potworami przemysłu, MGM, Paramount Pictures, 20th Century-Fox, Columbia Pictures; Zawsze gotowi pożreć to, co się wokół nich dzieje, reżyserzy, scenarzyści i aktorzy mają na nich swoje piętno. Pomiędzy nimi stworzyli prototyp kina studyjnego Hollywood. Produkcja, dystrybucja, a nawet ekspozycja, którą później zakazał Sąd Najwyższy, znajdowały się pod ich kontrolą. Artyście przebywającemu za granicą groziła anonimowość.

a Zjednoczeni Artyści Przybyli reżyserzy, którzy nie oddają swojego geniuszu na hollywoodzką adaptację. Założona przez Chaplina i Griffitha, jej los zawsze był niepewny, szansa na sukces promowanych produktów i polowanie na wielkie ośmiornice. w latach siedemdziesiątych Zjednoczeni Artyści To on robił zakazane filmy lub reżyserów, którzy nie pasowali do branży; Satyra na wojnę koreańską w filmie Roberta Altmana M*A*S*H*; Żyd czeskiego pochodzenia Milos Forman, który jest uwięziony bez wyjścia; Bernardo Bertolucci Ostatnie tango ocenzurowane w Paryżu. Lub Rudeness of Salo, 120 dni Sodomy, autorstwa Pier Paolo Pasoliniego.

Cineclub, który przygotowuje swoje biuletyny i przygotowanie forum po występie, doświadczył niestabilności. Niewiele wycinków z gazet, kilka książek i ograniczona biblioteka Cineclubu. Ale miał szczęście, opatrzności, jeśli wolisz. Wspólnota Klaretów zwróciła uwagę na jednego z nich w Manizales, ks. Luisa Alberto Alvareza, CUDOWNIE! Columbia nigdy nie miała krytyka filmowego, który mógłby go pokonać. Był życzliwy i hojny, zawsze gotowy towarzyszyć w przygotowaniu komunikatów i oddał do ich dyspozycji bogate i wyspecjalizowane archiwum prasowe, na szczęście wielojęzyczne. W czasach Isadory de Norden obszar Cinematheque udał się do Klub kinowy Jorge Ivan Lopez Villegas Za zorganizowanie polskiego cyklu filmów fabularnych: Andrzeja Wajdy, Krzysztofa Zanussiego, Andrzeja Munka i Petelskiego, bo potrafił zrobić ulotkę, a okazał się luksusowy dzięki Luisowi Alberto. Wspomina go czule. Na szczęście Uniwersytet Antioquia opublikował niedawno swoje trzy tomy. strony kinajest nieuniknione w bibliotece miłośników kina.

MUBI, nowa koncepcja Zjednoczeni ArtyściPobudza nostalgię Kino Z retrospektywnymi selekcjami, obecnie na tablicy ogłoszeń, napisanymi przez pana Michelangelo Antonioni.

Antonioni jest reżyserem, który skupia kamerę w głębi duszy swoich bohaterów, by uchwycić głębokie uczucia wyczerpania, zagubienia i utraty sensu życia z powodu samotności, jaką odkrywają w obliczu wydarzeń w swoich filmach. .

noc Jest to świętowanie publikacji książki Giovanniego Pantano, ale nie dla niego, ani dla jego żony Lidii, która w samotności łagodzi ból z niedowierzania ich literackim kreacjom, i jest to tylko złudzenie, w którym już stracił inspirację. ; Dla niej podejrzenie o złamane serce w małżeństwie zostało zrujnowane przez rutynę; Pośród zgiełku zatłoczonych spotkań każdy obiera swój własny kurs, a punktem kulminacyjnym jest spotkanie o świcie z odczytaniem starego listu od tej, która myśląc o jej śnie boi się ją pocałować i niepokoić. jej sen. Wolałam mieć cię taką, jak coś, czego nikt nie mógł mi odebrać, bo tylko ja to miałam.. Brak miłości ujawnia się, gdy pyta: dla kogo jest to przesłanie?

skowyt To kolejny mężczyzna z Aldo rzucony ode mnie Do jego samotności, gdy Irma oznajmia, że ​​porzuca jego i jego córkę, ponieważ nie czuje już do niego miłości. Ten dramat może nie poruszyć milenialsów czy stulatków. Ale to tylko opowieść o tym, jak uchwycić niepokój zagubionej duszy w obliczu nagłej nieobecności, która pozbawia codzienność sensu i zmusza ją do ucieczki, do niczego, bez niczego, co mogłoby go powstrzymać przed stłumieniem rozpaczy . .

Powolny aparat na twarzach, puste i otwarte przestrzenie czy ciężka architektura, kompozycja kadrów i błądzące postacie to jego znak rozpoznawczy. To trwały wkład Antonioniego, jego estetyka, mówiąc słowami Luisa Alberto Alvareza: Wymyślił dla tych sytuacji nowy język: znaczenie tzw. „martwych momentów”, niespójnych rytmów, nową koncepcję przestrzeni i odległości, niezwykłe współzależności między postaciami i ich otoczeniem, wizualną alienację, rozbite historie bez rozwiązań, i labirynty.

Monica Fetti, muza Antonioniego, występuje w Notatkaktóra niedawno odeszła, pogrążona w zapomnieniu, ale jej niezwykły prototyp niematerialnego piękna jej melancholijnego wyglądu na zawsze pozostanie w pamięci.

You May Also Like

About the Author: Vania Walton

"Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *