FESTIWAL FILMOWY BCN 2022 (wersja 06)

FESTIWAL FILMOWY BCN 2022 (wersja 06)

W dniach 21-29 kwietnia w obiektach Cines Verdi w Barcelonie odbyła się szósta edycja BCN Film Fest Sant Jordi. Wiele znakomitych premier, seminariów i wizyt w tym, co jest już jednym z nieuniknionych obchodów siódmej sztuki ostatnich lat. Sfrustrowani Cinéfilos byli obecni, aby relacjonować festiwal, a tutaj zostawiamy Wam wybór, krótką degustację, premier, które wywarły na nas największy wpływ.

Szósty rok z rzędu (dopóki pandemia nie zatrzymała festiwalu w 2020 roku) Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Barcelonie Sant Jordi, czy Festiwal Filmowy BCNZamieszkali w pokojach Verdi Cinemas w barcelońskiej dzielnicy Gràcia. Pełny program premier, zarówno w konkursie, jak i poza nim, a także prelekcje i różne zajęcia, w tym wizyta u Olivera Stone’a i braterstwo z obchodami Dnia Świętego Jordiego. Oficjalne jury Jose Luis RibordinosaI Ignacio Martinez de Besson s Aina Tkanina, miał nie lada zadanie wybrać spośród dziesiątek pretendentów, którzy wypełnili teatry Verdiego w programie obejmującym wszystkie dostępne przedziały czasowe. Wśród sfrustrowanych kinomanów, tak jak w zeszłym roku, mieliśmy trochę więcej szczęścia, pozostawiając wszystko w rękach tego skromnego redaktora. Zobaczmy, co pozostawiło nam w ustach szczególnie dobry smak (który nie był zbyt duży…):

Oskarżony (Les wybiera humaines):

Kierunek: Ivan Atal | Scenariusz: Evan Attal, Yael Langman | Obsada: Ben Attal, Suzanne Joinet, Charlotte Gainsburg, Matthew Kassowitz | Kraj: Francja | Czas trwania: 130 minut.

Festiwal Filmowy BCN (01)

Francuski dramat o studentce paryskiego uniwersytetu Melli, oskarżonej o zgwałcenie Alexandre’a, syna ważnego dziennikarza telewizyjnego i aktywisty oskarżonego o rasizm. Sprawa, przedstawiona ze spokojem z obu punktów widzenia, zwraca uwagę na widza, ponieważ tekst i sama narracja kryją w sobie tajemnicę tego, co naprawdę wydarzyło się między dwoma młodymi mężczyznami. Nie ma nerwów, ale jest to szczególnie zabawne i relaksujące (pozytywnie) podczas jego ujęć.

Chcę porozmawiać o Doras (Vous ne désirez que moi):

Reżyseria: Claire Simon | Obsada: Swann Arlaud, Emmanuelle Devos | Kraj: Francja | Czas trwania: 95 minut.

Festiwal Filmowy BCN (02)

Nietypowy film o nagranych rozmowach, które Michele Manco i Jan Andrea prowadzili na temat jego relacji z pisarką Marguerite Duras. W połowie drogi między rozrywką a dokumentem (prawdziwe archiwalne zdjęcia Dorasa) film zachowuje cudowną równowagę między fantazją a rzeczywistością. Jest to jednak czarny łabędź naszej obecności na BCN Film Fest, której radość przyćmiewa osobista refleksja Andrei kosztem wysadzania podobnych wyobrażeń w drugiej połowie filmu. Brzmi to banalnie, ale jest chyba zalecane tylko dla zwolenników pisarza.

kolacja:

Kierunek Ángeles González Sinde | Tekst: Angels Gonzalez Cindy, Gabriela Ybarra | Obsada: Janice Garcia Milan, Susana Apetua, Adriana Osiris | Kraj: Hiszpania | Czas trwania: 100 minut.

Kolacja, która w ostatniej chwili została włączona do oficjalnego programu BCN Film Fest, składała się z dwóch części: porwania i zabójstwa biznesmena Javiera de Ybarry przez ETA. Łącząc dni porwań z końca lat 70. z trudną sytuacją rodzinną syna w 2011 roku (u progu kresu grupy terrorystycznej) zwracamy uwagę na interpretacyjny duet, który ukształtowała surowa i zawsze ekspresyjna García Milan (ten głos) Susana Apetua. Komponentu emocjonalnego dostarcza jednak postać Adriany Ozores. El Comensal był współautorem Gabrielli, wnuczki biznesmena Ybarry.

Megret:

Kierunek: Patrice Leconte | Scenariusz: Patrice Leconte, Jerome Tonier | Obsada: Gerard Depardieu, Aurora Clément, Melanie Bernier, Jade Labest | Kraj: Francja | Czas trwania: 89 minut.

Festiwal Filmowy BCN (03)

Nowa wersja Julesa Maigreta, francuskiego komisarza policji, stworzona przez Georgesa Simenona, z Gerárdem Depardieu narzucającym swoją obecność od pierwszego do ostatniego występu. Morderstwo młodej kobiety w Paryżu w 1958 r. (doskonała rozrywka, choć dziś nieco łatwiejsza niż w latach) skłoniło komisarza Magritte’a do zbadania sprawy, w końcu odkrywając motyw i winowajcę. Rozbawiony przez wspomnianego Depardieu, a także przez Mélanie Bernier, dostarczającą niezbędnego (i humanitarnego) kontrapunktu, Maigret brakuje wspaniałych momentów w jakimkolwiek filmie śledczym, a także nerwu narracyjnego.

Sindżar:

Reżyser i scenariusz: Anna M. Buvarol | Obsada: Nora Navas, Halima Elter, Iman Eido, Gokum Puig | Kraj: Hiszpania | Czas trwania: 127 minut.

Gdyby kinofile lub kamerdyner byli częścią jury, byłby to zwycięzca BCN Film Fest. Film, który jest więcej niż wspaniały, trudny, konieczny, niewytłumaczalnie zwycięski z niebezpiecznej mieszanki. Trzy kobiety w Barcelonie na granicy Iraku i Syrii oraz w Kurdystanie walczą w trudnych sytuacjach. Faktyczna utrata radykalnego syna, znęcanie się nad nią i jej dziećmi przez niewolników oraz naturalna asymilacja przez kurdyjską milicję to trzy historie, które przeplatają się w tym przełomowym filmie w reżyserii Povarola. Ponadto istnieją prawie nierealne gniazda powietrzne, w których można wywołać dramat, a jednocześnie zamknąć cię na 127 minut lotu.

Konferencja (Die Wanseekonferenz):

Kierunek: Matte Jeschonic | Scenariusz: Magnus Vatrout, Paul Mommerts | Obsada: Philipp Hochmeir, Johannes Almeyer, Maximilian Bruckner, Matthias Bundschuh | Kraj: Niemcy | Czas trwania: 108 minut.

Festiwal Filmowy BCN (04)

straszny dramat królewskie spotkanie, zebranych w tekstach, na berlińskim przedmieściu Wannsee 20 stycznia 1942 r., aby zająć się ostatecznym rozwiązaniem tzw. problemu żydowskiego. Spotkanie wysokich rangą nazistowskich urzędników w willi, gdzie w ciągu godziny i czterdziestu minut trwającej konferencji totalne wymordowanie żydowskiej rasy przed deportacją do Polski traktowane jest chłodem i kompletną dehumanizacją. Film, który ma dużą wartość historyczną i lekcję moralną, ze względu na realizm patrzenia na scenariusze, jest trudny do zrozumienia ze względu na sposób, w jaki mówi o tym, o czym się mówi do tego stopnia, że ​​widz może unieść wysoki poziom dyskomfortu. Jako film bez wątpienia jest to ćwiczenie w dialogu i namacalnej narracji, gdy mówimy o 108 minutach poświęconych w całości dwudziestu oficerom rozmawiającym przy stole. Oficjalny zwycięzca BCN Film Fest 2022.

piekąca skóra:

Kierunek: David Martin Borras | Scenariusz: Gillem Klua, David Martin Borras | Obsada: Oscar Ginada, Fernando Tejero, Ella Koiko, Lydia Nene | Kraj: Hiszpania | Czas trwania: 87 minut.

Oparta na homonimicznej sztuce Guillema Kulwy i wyreżyserowana przez Davida Martina Borrasa, La piel en lamas opowiada o powrocie słynnego fotografa do afrykańskiego kraju, gdzie przed laty wykonał zdjęcie z podróży po całym świecie: dziewczynę przelatującą w czasie wybuch w szkole. Oparta niemal wyłącznie na dwóch scenariuszach, dwóch pokojach w luksusowym hotelu, w których postacie Jaenada i Tejero grają przeciwne postacie w bardziej odmiennych sytuacjach z dwiema kobietami z kraju, odwołuje się do sequeli, blizn, które pojawiają się w każdym wydarzeniu. Ta substancja pozostaje w ciele i umyśle.

You May Also Like

About the Author: Vania Walton

"Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *