Nie wszystko w Poniente Almeria to roślina produkcyjna, to owoce do zbierania i sprzedawania. Jest też ciekawy sektor, który słuchając go skłania do myślenia o krajach nordyckich, ale znajduje się w Poniente Almeria, głównie w zastępcaOptymalne warunki do sukcesu.
Są to rośliny ozdobne i kwiaty cięte, gatunki, które nie mają nic wspólnego z morzem plastiku, ale mają raczej zastosowanie dekoracyjne, zarówno do dekoracji wnętrz, jak i na zewnątrz domów. Choć ich głównym celem jest upiększanie terenu, w którym się znajdują, to w ostatnim czasie pojawiła się również tendencja do wykorzystywania drzewek cytrusowych, oliwnych, pomidorów…
To jest zwyczaj, który nadszedł Hiszpania Niedawno z krajów skandynawskich. w południe Europy, Rodziny mają zwyczaj robienia zakupów i wystawiania na sprzedaż małego rodzaju roślin ozdobnych, które supermarkety rozprowadzają w swoich sklepach spożywczych. W rzeczywistości na tych obszarach znajduje się prawie tyle samo sklepów spożywczych, co sklepów roślinnych. Jest to coś, co jest częścią ich kultury, jest zakorzenione w rodzinach i stopniowo kolonizuje Hiszpanię poprzez różne supermarkety.
Skąd pochodzą te fabryki, które są sprzedawane w całej Europie? Podobnie jak papryka, pomidory czy ogórki, Europejczycy kupują również wiele roślin ozdobnych, które pochodzą z Poniente Almeria. tak Almeria jest sklep Europa, MP To wielka szkółka starego kontynentu. Prawie 35% fabryki jest do niej eksportowane Francja, Niemcy, Austria, Portugalia [incluso cada vez más en el mercado interior español, con grandes superficies y garden center]… Wyjechałem kilka dni temu z różnych firm, które pracują i dbają o swoje doniczki z taką samą miłością i troską, jak donice pod plastikiem.
Wszystkie rodzaje roślin są eksportowane z Vícar: dablandia, pothos, ficus, kaktus, poinsecja, goździk, apicus, krzewy róż, ortensia…
Zgodnie z tradycją i dlatego, że Holendrzy są tak biegli w tym, co robią, często myśli się o kraju tulipanów jako o wspaniałym źródle energii dla roślin. Jednak dwóch biznesmenów Vícar wyjaśniło, że to popularne przekonanie jest częściowo uzasadnione marketingiem, a częściowo. „Holandia jest siłą i jest znana jako 'Wall Street’ fabryki, ale znana jest jako mała fabryka. Zwrócili uwagę, że nie możemy konkurować w tej specjalności, ale w dużej fabryce Almeria rozwija się ”. Dionne French i Julio Vecini, Menedżerowie POME [Producción Ornamental Mediterráneo]. Mianowicie, że na terenie Almerii panują idealne warunki, aby wzrost rośliny pozwalał jej promieniować zanim zostanie wyeksportowana: „Mamy światło, którego w Holandii nie ma. Roślina jest bardziej naturalna, ma dużo większe jakość. Ponadto jest tu tania siła robocza, która również sprzyja rozwojowi biznesu”. Wszystko to oznacza, że Almería nadal rozwija się w tym sektorze, a regiony takie jak Vícar są głównymi motorami eksportu Hiszpania„.
Wydaje się, że sukces rolnictwa w Almerii ciągnie czerwony dywan, aby sektor mógł podążać jego śladami. Jest jednak zupełnie inny od oryginału. Faktem jest na przykład, że niektóre rodzaje kwiatów ozdobnych i ciętych, które są eksportowane z Vícar, nie są tu uprawiane, ale pochodzą z różnych regionów kraju. Hiszpania. Pracujemy z roślinami Galicja, Walencja, Alicante, Malaga czy Wyspy Kanaryjskie. Posiadamy umowy z różnymi producentami, które pozwalają nam nabywać różnorodne rośliny w celu przekazania ich konsumentowi końcowemu. W końcu roślina kiełkuje poza Almerią, ale przybywa tu, by rosnąć i wzmacniać się, zanim zostanie sprzedana” – mówią o POM, którego talerz zastawiony jest stolikami i wózkami z wszelkiego rodzaju tacami: dubladonia, rośliny zielone, takie jak pothos i chefleras lub ficus, aloes, poinsecja i goździk oraz rośliny kwitnące, takie jak ibiscus, krzewy różane, ortensje… „Nasza różnorodność jest szeroka, a teraz, gdy Dubladena jest numerem jeden, Almeria jest największym producentem tej rośliny na świecie. „Nawiasem mówiąc, jest piękny i pnący.
Jak wszystko w życiu, musi być ALE. Chociaż sektor kwitnie i podąża tymi samymi krokami co rolnictwo, prawdą jest, że brakuje mu umiejętności komunikacyjnych, zwłaszcza w Hiszpania. „Globalnym trendem jest bycie zielonym i naturalnym. Z tego powodu uważam, że musimy lepiej reklamować to, co robimy, i musimy wzmacniać korzystne właściwości naszych roślin. Każdego roku nasza produkcja jest lepiej dostosowana do środowiska. Na przykład , rozpoznajemy i wspieramy wojnę biologiczną. Dorastamy i chociaż kolejna kampania jest niepewna między inflacją a wzrostem kosztów, perspektywy, które mamy, są dobre” – podkreślają z Bum.
Rynek europejski jest szeroki: głównie Francja, Niemcy, Austria, Portugalia, Włochy, Belgia, Polska, Czechy czy Szwajcaria.
Co dziwne, ponieważ świat jest tak dziwny i pełen opowieści, pandemia wyznaczyła punkt zwrotny dla sektora. Wbrew pozorom zamknięcie było trampoliną dla roślin ozdobnych. Początkowo próbowaliśmy przekonać przedsiębiorstwa do promowania konsumpcji fabrycznej, ponieważ zatrzymano dużą część produkcji, która w końcu trafiła do szpitali i placówek służby zdrowia. Jednak, gdy ludzie byli zamknięci i znudzeni, był stopniowo zachęcany do uprawy i pielęgnacji swoich roślin oraz po prostu upiększania swoich ogrodów lub domów. Jest to praktyczne, ale mentalność hiszpańska staje się coraz bardziej zielona, bardziej północna” – podsumowali menedżerowie Bumktórzy już pracują nad transportem wszystkich swoich produktów do swoich nowych magazynów Norias. Firma rozwija się i rozwija. Almeria nie stawia granic.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”
"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."