Fikar, eksportowa potęga roślin ozdobnych i doniczek

Fikar, eksportowa potęga roślin ozdobnych i doniczek

Nie wszystko w Poniente Almeria to roślina produkcyjna, to owoce do zbierania i sprzedawania. Jest też ciekawy sektor, który słuchając go skłania do myślenia o krajach nordyckich, ale znajduje się w Poniente Almeria, głównie w zastępcaOptymalne warunki do sukcesu.

Są to rośliny ozdobne i kwiaty cięte, gatunki, które nie mają nic wspólnego z morzem plastiku, ale mają raczej zastosowanie dekoracyjne, zarówno do dekoracji wnętrz, jak i na zewnątrz domów. Choć ich głównym celem jest upiększanie terenu, w którym się znajdują, to w ostatnim czasie pojawiła się również tendencja do wykorzystywania drzewek cytrusowych, oliwnych, pomidorów…



To jest zwyczaj, który nadszedł Hiszpania Niedawno z krajów skandynawskich. w południe Europy, Rodziny mają zwyczaj robienia zakupów i wystawiania na sprzedaż małego rodzaju roślin ozdobnych, które supermarkety rozprowadzają w swoich sklepach spożywczych. W rzeczywistości na tych obszarach znajduje się prawie tyle samo sklepów spożywczych, co sklepów roślinnych. Jest to coś, co jest częścią ich kultury, jest zakorzenione w rodzinach i stopniowo kolonizuje Hiszpanię poprzez różne supermarkety.

Skąd pochodzą te fabryki, które są sprzedawane w całej Europie? Podobnie jak papryka, pomidory czy ogórki, Europejczycy kupują również wiele roślin ozdobnych, które pochodzą z Poniente Almeria. tak Almeria jest sklep Europa, MP To wielka szkółka starego kontynentu. Prawie 35% fabryki jest do niej eksportowane Francja, Niemcy, Austria, Portugalia [incluso cada vez más en el mercado interior español, con grandes superficies y garden center]… Wyjechałem kilka dni temu z różnych firm, które pracują i dbają o swoje doniczki z taką samą miłością i troską, jak donice pod plastikiem.

Wszystkie rodzaje roślin są eksportowane z Vícar: dablandia, pothos, ficus, kaktus, poinsecja, goździk, apicus, krzewy róż, ortensia…

Zgodnie z tradycją i dlatego, że Holendrzy są tak biegli w tym, co robią, często myśli się o kraju tulipanów jako o wspaniałym źródle energii dla roślin. Jednak dwóch biznesmenów Vícar wyjaśniło, że to popularne przekonanie jest częściowo uzasadnione marketingiem, a częściowo. „Holandia jest siłą i jest znana jako 'Wall Street’ fabryki, ale znana jest jako mała fabryka. Zwrócili uwagę, że nie możemy konkurować w tej specjalności, ale w dużej fabryce Almeria rozwija się ”. Dionne French i Julio Vecini, Menedżerowie POME [Producción Ornamental Mediterráneo]. Mianowicie, że na terenie Almerii panują idealne warunki, aby wzrost rośliny pozwalał jej promieniować zanim zostanie wyeksportowana: „Mamy światło, którego w Holandii nie ma. Roślina jest bardziej naturalna, ma dużo większe jakość. Ponadto jest tu tania siła robocza, która również sprzyja rozwojowi biznesu”. Wszystko to oznacza, że ​​Almería nadal rozwija się w tym sektorze, a regiony takie jak Vícar są głównymi motorami eksportu Hiszpania„.

Wydaje się, że sukces rolnictwa w Almerii ciągnie czerwony dywan, aby sektor mógł podążać jego śladami. Jest jednak zupełnie inny od oryginału. Faktem jest na przykład, że niektóre rodzaje kwiatów ozdobnych i ciętych, które są eksportowane z Vícar, nie są tu uprawiane, ale pochodzą z różnych regionów kraju. Hiszpania. Pracujemy z roślinami Galicja, Walencja, Alicante, Malaga czy Wyspy Kanaryjskie. Posiadamy umowy z różnymi producentami, które pozwalają nam nabywać różnorodne rośliny w celu przekazania ich konsumentowi końcowemu. W końcu roślina kiełkuje poza Almerią, ale przybywa tu, by rosnąć i wzmacniać się, zanim zostanie sprzedana” – mówią o POM, którego talerz zastawiony jest stolikami i wózkami z wszelkiego rodzaju tacami: dubladonia, rośliny zielone, takie jak pothos i chefleras lub ficus, aloes, poinsecja i goździk oraz rośliny kwitnące, takie jak ibiscus, krzewy różane, ortensje… „Nasza różnorodność jest szeroka, a teraz, gdy Dubladena jest numerem jeden, Almeria jest największym producentem tej rośliny na świecie. „Nawiasem mówiąc, jest piękny i pnący.

Jak wszystko w życiu, musi być ALE. Chociaż sektor kwitnie i podąża tymi samymi krokami co rolnictwo, prawdą jest, że brakuje mu umiejętności komunikacyjnych, zwłaszcza w Hiszpania. „Globalnym trendem jest bycie zielonym i naturalnym. Z tego powodu uważam, że musimy lepiej reklamować to, co robimy, i musimy wzmacniać korzystne właściwości naszych roślin. Każdego roku nasza produkcja jest lepiej dostosowana do środowiska. Na przykład , rozpoznajemy i wspieramy wojnę biologiczną. Dorastamy i chociaż kolejna kampania jest niepewna między inflacją a wzrostem kosztów, perspektywy, które mamy, są dobre” – podkreślają z Bum.

Rynek europejski jest szeroki: głównie Francja, Niemcy, Austria, Portugalia, Włochy, Belgia, Polska, Czechy czy Szwajcaria.

Co dziwne, ponieważ świat jest tak dziwny i pełen opowieści, pandemia wyznaczyła punkt zwrotny dla sektora. Wbrew pozorom zamknięcie było trampoliną dla roślin ozdobnych. Początkowo próbowaliśmy przekonać przedsiębiorstwa do promowania konsumpcji fabrycznej, ponieważ zatrzymano dużą część produkcji, która w końcu trafiła do szpitali i placówek służby zdrowia. Jednak, gdy ludzie byli zamknięci i znudzeni, był stopniowo zachęcany do uprawy i pielęgnacji swoich roślin oraz po prostu upiększania swoich ogrodów lub domów. Jest to praktyczne, ale mentalność hiszpańska staje się coraz bardziej zielona, ​​bardziej północna” – podsumowali menedżerowie Bumktórzy już pracują nad transportem wszystkich swoich produktów do swoich nowych magazynów Norias. Firma rozwija się i rozwija. Almeria nie stawia granic.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *