Całkowity dochód francuskiej firmy osiągnął 22 071 mln euro, co oznacza wzrost o 13%.
Sieć hipermarketów i supermarketów Carrefour odnotowała w Hiszpanii w pierwszym kwartale 2023 r.
Wyraźny wzrost w Hiszpanii, wsparty sprzedażą produktów spożywczych i nieżywnościowych, jest trzecim co do wielkości na europejskich rynkach, na których działa, po Rumunii i Belgii.
Po odjęciu benzenu i efektów kalendarzowych wzrost rachunków Carrefour wyniósł 9,3% w ujęciu analogicznym i 9,6% w ujęciu organicznym.
Na poziomie grupy obroty Carrefoura między styczniem a marcem wyniosły 22 071 mln euro, co oznacza wzrost o 13% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Dla porównania, po wyłączeniu benzyny i efektów kalendarzowych, wzrost wyniósł 12,3%.
„W kontekście niezwykle wysokiej inflacji cen żywności na prawie wszystkich rynkach, Carrefour idzie naprzód i utrzymuje silny wzrost biznesowy, przy stałym wzroście na wszystkich głównych rynkach” – powiedział prezes i dyrektor generalny firmy, Alexandre Bompard.
W podziale na rynki przychody z Francji wzrosły w porównywalnych warunkach o 6,3% do 10 216 mln euro, podczas gdy w Belgii wzrosły o 9,2% do 1 087 mln euro.
Obroty we Włoszech wzrosły o 1,8% do 1 048 mln euro. Z kolei w Rumunii wzrosła o 14,9%, aw Polsce o 4,3%, osiągając odpowiednio 638 mln i 527 mln euro.
Jeśli chodzi o Amerykę Łacińską, Carrefour zafakturował w Brazylii 4,868 mln euro, co oznacza wzrost o 37,1%, aw Argentynie zanotował wzrost o 26%, do 975 mln euro.
Na koniec marca Carrefour posiadał 1110 hipermarketów, 3762 supermarkety, 8518 sklepów typu „convenience”, 564 „cash and carry”, 218 dyskontów (Supeco) i 44 sklepy Sam’s Club. W sumie daje to 14 216 placówek.
Podobnie Carrefour poinformował, że odkupił akcje za 200 mln euro w ciągu kwartału i jest częścią planu odkupienia 800 mln euro całego kapitału własnego w bieżącym roku finansowym.
Słuchaj na żywo COPE, najlepszych rozmówców Radia. Jeśli chcesz, możesz pobrać aplikację COPE do iOS I android.
I pamiętaj, w COPE znajdziesz najlepszą analizę bieżących wydarzeń, nasze klucze komunikacyjne do zrozumienia wszystkiego wokół siebie, najlepsze historie, rozrywkę, a przede wszystkim te głosy, których nie znajdziesz nigdzie indziej.

„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”