Fani Formuły 1 pozostają wierni Grand Prix. Jednak sposób, w jaki konsumujesz tę zawartość i oglądasz wyścigi, bardzo się zmienił. Użytkownicy coraz częściej domagają się możliwości oglądania zawodów na żywo lub poprzez pływ A tradycyjne modele konsumpcji tracą zwolenników. Świadczy o tym raport Motorsport i Nielsen, który stwierdził, że Śledzenie F-1 za pośrednictwem bezpłatnej telewizji spadło o 56% w ciągu ostatnich czterech lat To już mniej niż 30%.
Otwarte zużycie spada, ale monitorowanie pływ Za pośrednictwem platform płatniczych. To coś, co nie tylko pokrywa jackpoty, ponieważ konsumpcja F-1 równa się także oglądaniu serialu dokumentalnego, który jest na Netflix od 2019 roku. oraz Polskę i Hiszpanię, gdzie mistrzostwa świata mogą nastąpić po Dazn i Movistar+. Drugą stroną medalu są fani w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Turcji, Indiach, Meksyku i Brazylii, gdzie oglądanie F-1 w telewizji płatnej jest najniższe.
Ponadto płatne telewizory napędzają tworzenie niszowych stron z treściami, a co drugi fan F1 korzysta z nich regularnie. Oczywiście Hiszpania, Wielka Brytania i Australia to rynki, na których w weekendy wskaźnik dostępu do specjalistycznych serwisów samochodowych jest niższy.
Kolejną istotną informacją jest fakt, że Ponad 50% fanów F1 gra w gry wideo ze świata motocyklis. Odsetek ten wzrasta do 64% wśród obserwujących w wieku od 16 do 34 lat. Raport podkreśla zatem silne relacje między obiema stronami i nie wyklucza, że liczba ta będzie nadal rosła w nadchodzących latach. Dlatego w 2017 roku F-1 stworzyło Formułę 1 eSports Series, czyli zawody e-sportowe.
Inicjatywy takie jak ten lub podobny serial dokumentalny kampania o przetrwanie Ich celem jest rozszerzenie i odnowienie profilu fanów, który podąża za F-1 w dowolnej formie, niezależnie od tego, czy jest to po zdobyciu Grand Prix od początku do końca, czy oglądanie treści poza wyścigiem, ale w ekosystemie F-1. W rzeczywistości odsetek fanów, którzy śledzą wyścig na żywo, spadł z około 90% w 2015 r. do około 70% w 2021 r., ale odsetek fanów, którzy oglądają co najmniej 13 wyścigów rocznie, poprawił się. Wzrósł z 60% w 2015 roku do ponad 80% w 2021 roku.
Twitter pozostaje ulubioną siecią społecznościową dla fanów tego konkursu. Wokół 40% całkowitego dostępu do tej platformy regularnie, w porównaniu z 31% w 2017 r. Mimo to Instagram wykazał imponującą wydajność w ostatnich latach, wzrastając z 17% do 37%, tak jak jest obecnie. Ze swojej strony Facebook spadł z 40%, które reprezentował w 2017 roku, do 20%.
Wśród cech marki najbardziej cenionych przez entuzjastów F1 w 2021 roku, emocja; technologia; Cena; Rywalizacja i rozrywka. Właściwie po raz pierwszy rozrywka znalazła się na liście pięciu cech najbardziej cenionych przez fanów tego sportu.
Kierowcy i wyścigi
Kolejnym aspektem, w którym percepcja publiczności uległa największej zmianie, są kierowcy i główna nagroda. Miało to wiele wspólnego z Wpływ kryzysu zdrowotnego Covid-19 Kilka wyścigów zostało odwołanych w ciągu ostatniego sezonu. W ciągu ostatnich czterech lat mniej niż 20% fanów Formuły 1 uczestniczyło osobiście w wyścigu, biorąc pod uwagę, że 75% wszystkich fanów mieszka w kraju, w którym odbywa się jeden wyścig.
Niektóre z głównych nagród, które mocno ucierpiały przez koronawirusa, były jednymi z najczęściej obserwowanych w historii, takich jak Singapur, Brazylia, Montreal, Austin czy Melbourne. Do tych krajów zostały dodane inne kraje, takie jak Hiszpania, Francja czy Niemcy. Wręcz przeciwnie, nadal jest głównym faworytem Monako, Monza, Silverstone i Spa.
Jeśli chodzi o zespoły preferowane przez fanów F1, McLaren Odrodziła się i została umieszczona w najcenniejszych miejscach na świecie. Tuż za nimi plasują się Red Bull, Ferrari i Mercedes. Pilot preferowany przez fanów tego sportu, Max Verstappen Jest niekwestionowanym liderem, a następnie Lando Norris, Lewis Hamilton i Daniel Ricciardo.
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”