Hacienda Tres Angeles: doświadczenie na innym poziomie

Hacienda Tres Angeles: doświadczenie na innym poziomie

Co roku tysiące ludzi z różnych części świata przybywa do Hacienda Tres Ángeles w dzielnicy Portillo de Adjuntas, aby cieszyć się niezrównanym pięknem centralnej części miasta i poznać lokalne rolnictwo.

Farma ze 101 linami, z przepięknym widokiem na rajskie góry, stanowi jedno z najczęściej odwiedzanych miejsc agroturystyki ze względu na swoją ofertę edukacyjną, która rozpoczyna się na farmie kawy i staje się interaktywnym doświadczeniem, które kończy się degustacją produktów zebranych na strona.

Oprócz kawy gospodarstwo prowadzi komercyjną dystrybucję Chin, bananów i yutei oraz 15 innych produktów przeznaczonych do spożycia na miejscu, w tym banany, krzesłonia, cytryna, ricao i papaja.

Na terenie gospodarstwa znajduje się restauracja, której dania różnią się w zależności od zbiorów.
Na terenie gospodarstwa znajduje się restauracja, której dania różnią się w zależności od zbiorów. (Wanda Liz Vega)

Choć może to zabrzmieć niesamowicie, właściciele Juan Luis Melendez i jego żona Naomi Gomez przejęli tę wspaniałą farmę w 2012 roku, nie wiedząc nic o uprawach, ponieważ do tego czasu rodzina była właścicielem własnej firmy zajmującej się dystrybucją klimatyzacji.

„Myślałem, że odejdziemy od pracy, ale Bóg zaplanował, żebyśmy przyszli i pracowali w roli. Nie wiedziałem w jakim celu, ale gdyby nam nakazał uprawiać ziemię, zrobilibyśmy to dobrze i dalibyśmy z siebie wszystko. „W ten sposób po ośmiu miesiącach modlitw dotarliśmy do Adjuntas” – przyznał 56-letni inżynier mechanik, absolwent Mayagüez College.

„Kiedy uprawialiśmy turystykę krajową, opowiedzieli nam o gospodarstwie zmarłego człowieka i że gospodarstwo zaginęło. Nie podali nam adresu i pojechaliśmy go szukać, ale po półtora miesiąca znaleźliśmy to… To było to: „Odwiedziliśmy różne farmy na całej wyspie, ale zawsze zatrzymywaliśmy się tutaj” – wspomina mężczyznę z Caguas.

Tak narodziła się Hacienda Tres Ángeles, nazwana na cześć trzech córek pary: Maríi de los Ángeles, Angeliki Noemi i Victorii de los Ángeles. Proces rozpoczął się w 2013 roku, kiedy Juan Luis zaczął zdobywać wiedzę na temat branży kawowej na całym świecie.

„Dzięki technologii mogliśmy zbadać najsilniejszą gospodarkę na świecie pod względem kawy. Kawa jest drugim po ropie towarem, którym handluje się najczęściej na świecie. To projekt wszystkich. Nic tutaj nie jest moje, wszystko to jest dla Boga Jesteśmy administratorami na tej ziemi” – wyjaśnił, zastanawiając się nad zakresem pracy.

Gospodarstwo stało się pierwszą destynacją agroturystyczną zatwierdzoną przez Puerto Rico Tourism w 2014 r. ze względu na jakość oferowanych wycieczek, „widząc potrzeby, jakie istniały w okolicy oraz chęć dołożenia wszelkich starań i pomocy rolnikom”. region”.

„W wyniku naszej wycieczki w Puerto Rico zrodziło się ponad 100 projektów rolniczych, wiele z nich zostało stworzonych przez ludzi takich jak my, którzy nie znali rolnictwa. Wielu z nich nie wiedziało, jak zacząć, pomogliśmy im. „

Nieświadomie w 2015 roku zostało uznane przez Światową Organizację Turystyki ONZ za jedną z 28 destynacji turystycznych na świecie.

„Stało się to dzięki zrównoważonej turystyce poprzez te wycieczki i sposobowi, w jaki uczymy wszystkiego, co możemy zrobić w tym kraju, nie szkodząc środowisku, maksymalnie wykorzystując zasoby. W tym roku gościliśmy gości z Polski, Ukrainy, Egiptu i ludzi z całego świata.”

„Wycieczka ma charakter wyłącznie edukacyjny. Założeniem jest, aby każdy wyjechał ze świadomością, wizją, możliwościami i jasnym przekonaniem, że rolnictwo jest dla wszystkich Portorykańczyków.

Wycieczka, która odbywa się w soboty, trwa do trzech godzin i kończy się w centrum dla zwiedzających, gdzie znajduje się kawiarnia i restauracja, które wraz z gospodarstwem dają około 20 miejsc pracy. Na tarasie może zmieścić się nawet sto osób.

„W naszej kawiarni dostępna jest świeża kawa i domowe ciasta z produktów rolnych. Posiadamy restaurację serwującą sześciodaniowe menu, które zmienia się co jakiś czas. „Teraz mamy groszek gołębi asopao z siekanym churrasco i kulkami babki lancetowatej oraz plastry dorado z wyspiarskim mojo” – wyjaśnił i zielone lub dojrzałe banany mofongo.

Odnośnie kawy powiedział: „Skoncentrowaliśmy się na sześciu markach przeznaczonych specjalnie na rynek amerykański. Wyszli z naszym produktem i ośmioma markami własnymi na rynek Portoryko. Wszystko wykonane jest w 100% z produktów portorykańskich.

Więcej informacji: 787-360-0019.

You May Also Like

About the Author: Vania Walton

"Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *