Hiszpania to kraj wśród głównych rynków w Europie, gdzie za posiadanie samochodu płaci się najniższe podatki rocznie. Według danych ACEA, Europejskiego Stowarzyszenia Pracodawców Producentów Samochodów, Średnia opłata podatkowa w Hiszpanii wynosi 1148 euronieco powyżej 1264 euro w Grecji, 1290 euro w Portugalii, 1543 euro w Szwecji i 1625 euro we Francji.
Kolejne są Włochy i Niemcy z 1727 i 1764 euro rocznie Podczas gdy Belgia prowadzi w rankingu z 2892 euro, za nią plasuje się Finlandia z 2723 i Irlandia z 2438.
Pomimo tego faktu, Hiszpania nakłada VAT na zakup pośredniego nowego samochodu. Podatek 21% w Hiszpanii jest taki sam jak w Belgii, Czechach, Łotwie, Litwie i Holandii. Francja płaci 20% w porównaniu z 19% w Niemczech, podczas gdy Luksemburg ma najniższą stawkę 17%. Natomiast Węgry płacą 27%, a Chorwacja, Dania i Szwecja 25%.
Ganvam i Faconauto zgadzają się, że podatki powinny wypierać najbardziej zanieczyszczające pojazdy
Wizja opodatkowania różni się w zależności od punktu sprzedaży. Faconauto twierdzi, że samochód jest „jednym z największych bohaterów poboru podatków w naszym kraju”. Pamiętajmy, że tylko w związku z zakupem pojazdów, czyli VAT i podatkiem rejestracyjnym, Skarb Państwa wprowadził w ubiegłym roku 4200 mln euro. Ganfam podnosi składkę do skarbu państwa sektora motoryzacyjnego do 30 000 mln rocznie „Obciążenie podatkowe sektora motoryzacyjnego jest wysokie, a przede wszystkim Czekam na bardzo potrzebną naprawę«, mówią z Faconauto.
Propozycja złożona przez stowarzyszenie kierowane przez Gerardo Pereza to „mądra redystrybucja ciężaru podatku samochodowego, Opodatkowanie użytkowania nieruchomości w celu zachęcenia do odnowienia Przestarzały i zanieczyszczony park. Ganfam opowiada się za reformą podatkową mającą na celu zniechęcenie starszych pojazdów poprzez przekierowanie podatków, aby przenieść presję podatkową z zakupu na użytkowanie.
Stowarzyszenie Dostawców na czele z Raúlem Palacios podkreśla, że przeformułowanie obciążeń podatkowych musi odnosić się do europejskich emisji i regulacji „w sposób, który sprawia, że Odróżnia się korzystnie od mniej zanieczyszczających związków«.
112,4 gramów dwutlenku węgla na kilometr, średnia w Hiszpanii
Emisja CO2 z nowych samochodów w Hiszpanii wynosi 112,4 grama na kilometr, To o 4,2 g więcej niż średnia europejska w 27. Poziom Hiszpanii jest podobny do Europy Wschodniej, gdzie wszystkie kraje są nieco wyższe. Są to przypadki Polski (125), Czech (120,9), Słowacji (121,8), Węgier (116,7), Rumunii (115,4) i Bułgarii (133).
Portugalia (97,5), Francja (98,5), Holandia (82,3), Dania (95,3), Szwecja (93,4), Finlandia (100,3) są dalekie od rekordów Hiszpanii, a to Jest również bardzo zbliżony do parametru osiągniętego przez Niemcy (113,6) i Włochy (108,6).
W odniesieniu do emisji dwutlenku węgla, związanej z procesem elektryfikacji prowadzonej przez sektor motoryzacyjny, Gunfam postuluje obniżenie podatku od towarów i usług od pojazdów elektrycznych do Obniżyć barierę ceny zakupu oraz ulgi podatkowe w celu promowania samochodu elektrycznego jako rozwiązania mobilnego dla firm.
Od Faconauto podkreśla się, że kupujący potrzebuje «Uspokajające komunikaty dotyczące różnych opcji technologicznych (w tym pojazdów spalinowych) Obecnie mają je do dyspozycji, gdyż wpłynie to pozytywnie na rynek. Nabywca potrzebuje spokoju i pewności w tym momencie przeprowadzki i właśnie to udało się osiągnąć dzięki planom renowacji ogrodów wprowadzonych w wielu niezależnych gminach.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”