/cloudfront-eu-central-1.images.arcpublishing.com/prisa/MUKZ65JU25D4ZGWR5Q3B7N2ID4.jpg)
Projektuj w Hiszpanii, produkuj w Chinach i sprzedawaj na całym świecie. Jest to mapa drogowa, którą firma ICM Toys wprowadziła w życie w 2001 roku, otwierając w tym samym roku biuro w Hongkongu. Po rozpoczęciu działalności w 1981 roku jako dystrybutor, we wczesnych latach tego tysiąclecia postanowili urozmaicić biznes, zaprojektować swoje produkty i otworzyć swoje filie, aby je dystrybuować. Branża, która ma swoje centrum referencyjne w azjatyckim gigancie, Albert Ventura, dyrektor generalny firmy zajmującej się grami, komentuje, że jest to prawie obowiązkowe, jeśli chcesz wejść na rynek gier. „Muszę konkurować ceną z bardzo dużymi firmami, które produkują w tym kraju lub w Indiach, więc muszę to robić tam lub zostać za granicą.
Jej zabawki są produkowane w 12 różnych fabrykach, zlokalizowanych głównie w Chinach, Indiach i Wietnamie. „Różnicujemy w zależności od kraju, ponieważ nie da się zrobić wszystkiego w jednym miejscu. Niektóre fabryki wytwarzają lalki, a niektóre piżamy, które noszą… Nie ma fabryki z wystarczającą infrastrukturą, aby skoncentrować produkcję” – wyjaśnia Ventura. Teraz przybyli także do Rumunii, kraju, w którym na dużą skalę wytwarzają plastikowe części wtryskowe i rozważają zwiększenie produkcji „pomimo wysokich kosztów pracy”.
Chociaż produkcja jest zlecana na zewnątrz, założenie, że produkty ICM będą dystrybuowane, było niezbędne do utrzymania działalności. „Aby być silnym, trzeba było to zrobić. W końcu zewnętrzni dystrybutorzy sprzedają tylko to, co ich interesuje”, mówi Ventura. Niektóre spółki zależne strategicznie zlokalizowane między Wielką Brytanią, Francją, Niemcami, Włochami, Iberią (Hiszpania i Portugalia), Stanami Zjednoczonymi i biurem w Hongkongu.
Mapa drogowa, którą podążała grupa graczy, została nagrodzona jej danymi finansowymi. Z 330 pracownikami w chwili obecnej, jej obrót w 2020 roku oszacowano na 136 milionów euro, w porównaniu do 119 milionów w 2019 roku. 21,85% przychodów pochodzi z Hiszpanii, około 60% pochodzi z filii, a reszta z krajów trzecich. Sprzedaż realizowana w 70% sklepów stacjonarnych, a reszta za pośrednictwem witryn e-commerce, których głównym klientem jest Amazon. – Nie myślimy o tworzeniu własnego kanału w Internecie, postrzegamy to jako nieuczciwą konkurencję wobec tych platform – dodaje reżyser.
rachunek zysków i strat w górę o charakterze nietypowego roku 2020, ponieważ sektor gier spadł o 7% w Hiszpanii; Rodowód, który wydaje się ich nie dotyczyć. „W Hiszpanii, która odpowiada za jedną piątą naszej sprzedaży, zwiększyliśmy się o 15% w porównaniu z poprzednim rokiem. Ten kryzys sprawił, że dobrze się bawiliśmy, z silną marką, która rozwija się na wszystkich rynkach” – mówi Ventura. Marka jest promowana przez jedną z najbardziej emblematycznych marek, Crying Babies, której zawdzięczają dużą część swojego sukcesu. Od 2015 roku na rynku są obecne w ponad 60 krajach. W ubiegłym roku sprzedali ponad dwa miliony sztuk na całym świecie, o 41 proc. więcej niż w 2019 r., i ponad 325 000 sztuk w Hiszpanii, co czyni ją numerem jeden na rynku krajowym.
Ale to nie tylko najbardziej kultowa marka pchnęła modę na wzrost. Amerykańska spółka zależna była kluczowa dla skoku ilościowego. Kraj, w którym przebywają od czterech lat, który pomimo niskiego udziału w rynku wykazuje duże perspektywy wzrostu. „Wyszliśmy z 25-40 milionów euro sprzedaży w 2020 r., co pomogło nam się rozwijać, ale nie jesteśmy magikami. Naszą strategią jest posiadanie sieci dystrybucji i platform, które zmonopolizują 70% tego rynku jako klienci Walmart, Amazon i Target. W Ponadto prowadzimy kampanie telewizyjne z produktami, które wprowadzamy” – wyjaśnia Ventura.
Oddział w Ameryce Północnej będzie również odgrywał ważną rolę w prognozie wzrostu na 2021 r., za którą firma spodziewa się rozliczyć około 160 mln euro, czyli o 30 mln więcej niż w 2020 r. „Połowa lub prawie będzie pochodzić z USA, sześć lub siedem milionów rynków, takich jak Polska, Rosja czy Argentyna, a reszta innych bliższych rynków, takich jak Wielka Brytania czy Francja, kraj o dużym potencjale.
Nowe Produkty
Ich prognoza obejmuje również rozbudowę już wbudowanych linii lub wprowadzenie nowych produktów w ramach kampanii świątecznej, co stanowi dla nich 50% sprzedaży w porównaniu do 70% ogółem. „Duża część naszych produktów kosztuje od 15 do 20 euro. Cena, która pozwala nam sprzedawać przez cały rok, poza świętami Bożego Narodzenia”. uwagi.
ICM Toys zdecydowało się na innowacje i rozwój w sektorze audiowizualnym. W ciągu najbliższych kilku miesięcy uruchomi platformę OTT TV (aplikacje dostarczające treści wideo online, takie jak Netflix), dzięki czemu będzie pierwszą firmą zajmującą się grami, która ma tego typu aplikację na rynku. „Najpierw uruchomimy go z Samsung i LG, biorąc pod uwagę ich większy udział w rynku, ale potem ruszymy dalej z innymi markami”.
Inicjatywa, która nie jest obca firmie. W 2018 roku uruchomiła już za pośrednictwem YouTube platformę audiowizualną Kitoons, dla której produkuje serię swoich najbardziej charakterystycznych linii znanych jako lalki Crying Babies lub Repeats. W nich co roku inwestują około 7 mln euro, z 10 przeznaczają na innowacje. „Ta sieć wzmocniła markę i zrównoważyła sprzedaż w kilka miesięcy, kiedy wszystko było zamknięte z powodu zamknięcia”. Wyprodukowany w Hiszpanii, nadawany jest na 20 kanałach w 20 różnych językach. Mają 5,6 miliona subskrybentów i ponad 66 milionów widzów na całym świecie, z takimi krajami jak Brazylia, Meksyk, Argentyna, Stany Zjednoczone i Hiszpania na pierwszych miejscach. „Mają interesujący powrót. Zawdzięczamy im również część naszego wzrostu.”
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”