Jest to luksusowy minivan dostępny w wersjach cztero- lub 6+1-miejscowych, a ceny zaczynają się od 125 000 euro.
Lexus chce na nowo odkryć wysokiej klasy transport naziemny za pomocą modelu LM, który narodził się z ambicją bezkompromisowego konkurowania z luksusowymi sedanami. Ten nowy model, który można oglądać stale od czterech miesięcy, zaczął rozprzestrzeniać się na europejskich drogach Polska, która ma być jednym z głównych rynków Starego Kontynentu dla tego modelu Ze względu na znaczny wzrost gospodarczy, jaki kraj był świadkiem w ostatnich miesiącach. I tutaj, pod Krakowem, udało nam się nim przejechać.
Oto nowy Lexus, który mierzy Ma 5,12 m długości, 2,29 m szerokości (z lustrami) i 1,94 m wysokości. Produkcja rozpoczęła się latem tego roku w japońskiej fabryce marki premium Grupy Toyota w Tahara. Będzie sprzedawany w Azji i Europie, ale nie w Stanach Zjednoczonych, gdzie są już inne modele z tego segmentu i ponieważ Amerykanie chcą, aby tego typu limuzyny były (jeszcze) większe.
800 sztuk rocznie w Europie
W Europie oczekuje się sprzedaży 800 sztuk rocznie, a w Hiszpanii około 150 sztuk w całym roku, jednak Lexus nie ustalił limitów produkcji ani dostaw dla poszczególnych rynków, zatem w przypadku zapotrzebowania liczba ta może zostać przekroczona. Odkąd LM stał się dostępny w sprzedaży, Lexus Spain Zamknięto ponad 70 potwierdzonych zamówień, co stanowi prawie połowę tegorocznych celów ogółem, Jak ujawnił Aurelio Garcia, dyrektor marketingu firmy. Dostawy pierwszych egzemplarzy mają się rozpocząć pod koniec października br.
Jak dotąd połowę nabywców stanowiły osoby fizyczne, resztę stanowiły floty i firmy. 60% odpowiada modelowi z sześcioma siedzeniami plus mała ławka pośrodku trzeciego rzędu, a 40% bardziej luksusowej wersji z tylko czterema siedzeniami, przy czym dwa tylne siedzenia są w stanie konkurować z sedanami takich marek jak m.in. Bentleya. Albo Maybach albo Mercedes. Jednak Garcia to docenia W kolejnych miesiącach relacja ta będzie bliższa 70/30. Dwóch na trzech tych nabywców pochodzi z innych marek, co dla Lexusa oznacza, że istnieje popyt na tego typu nowe pojazdy. Z tego powodu, jeśli Hiszpania stanowi 10% sprzedaży Lexusa w Europie, w tym modelu odsetek ten będzie nieco większy.
Platforma turystyczna
Lexus zaprojektował ten nowy model na… Platforma do samochodów osobowych, nowa wersja GA-K, która stosowana jest także w takich modelach jak RX czy NX Zapewnia to niższy środek ciężkości, większą sztywność nadwozia i wyjątkowy komfort jazdy. Ale jego wygląd zewnętrzny sprawia, że daleko mu do samochodu. Jest bardzo długi i kwadratowy, a dzięki dużej przedniej osłonie chłodnicy jest bardziej atrakcyjny wizualnie. Wygląda jak samochód prosto z filmu Mad Max i sprawia, że nie da się go pomylić. Żeby było jeszcze bardziej futurystycznie, po otwarciu drzwi głos informuje nas, czy na drodze panuje ruch.
W przeciwieństwie do innych modeli multivanów, które zostały uznane za luksusowe środki transportu (jak Mercedes Klasy V), LM chce być tylko samochodem dojazdowym i choć z zewnątrz jest „egzotyczny”, nadrabia to wnętrzem, które spełnia jego wymagania. Prawie żadnych oczekiwań. Jest to wyraźnie zaprojektowane Osiągnięcie największego komfortu dla pasażerów, Choć nie zapomina o kierowcy.
Poddaliśmy to próbie
Wnętrze LM jest zaangażowane Luksusowy, duży i bezkompromisowy. Rekompensuje to powściągliwością i prostotą bryły, w której można wybrać cztery kolory nadwozia (bordowy, biały, czarny i tytanowo-szary) z wystrojem wnętrza, w którym każdy szczegół został maksymalnie dopracowany, naśladując najbardziej wyrafinowane luksusowe marki .
Istnieją duże różnice pomiędzy wersją 6+1-miejscową (125 000 euro) a wersją 4-miejscową (150 000). Pierwsza ma bardziej znane przeznaczenie i 750-litrowy bagażnik można powiększyć poprzez złożenie oparć trzeciego rzędu, co nie jest możliwe w drugim rzędzie z siedzeniami. Wysokiej jakości wygodne fotele skórzane o miękkiej fakturze, z wszelkiego rodzaju regulacją i masażami.
Schowki na rękawiczki do przechowywania torebki lub teczki, porty USB, elektryczne sterowanie szybami bocznymi i dachowymi oraz roletami, lodówka mieszcząca nawet butelkę szampana z dwoma poziomami chłodzenia, wysuwane tytanowe stoliki (zapalniczka), uchwyty na kubki i lusterka, miękkie dywaniki i moskitiera oddzielająca siedzenia tylne od przednich. Siedząc w dużej klasie, możemy podnosić i opuszczać kubek, aby wydawać polecenia z przodu lub sprawić, że kubek będzie przezroczysty, po prostu naciskając przycisk. Technologia stosowana przez Lexusa w dachach panoramicznych niektórych swoich modeli.
Mobilne biuro
Wszystkie elementy sterujące mają odpowiedni przycisk, ale także Można nim zarządzać poprzez indywidualny ekran dla każdego pasażera Znajduje się w środkowym podłokietniku i można go zdemontować. To także technologia Panasonic. Pod tym „oknem” jest Ekran o przekątnej 48 cali może pełnić funkcję telewizora Aby obejrzeć film na jednej z platform lub przeprowadzić wideokonferencję z zespołem roboczym. Najwyraźniej intencją Lexusa jest przekształcenie LM w rozszerzenie biura, a nawet biuro mobilne.
Aby to osiągnąć, B Doskonała izolacja akustyczna w kabinie Co izoluje hałas z zewnątrz, a nawet uniemożliwia kierowcy słyszenie tego, co mówi się na tylnych siedzeniach, mogę to potwierdzić. Trasa, którą jechaliśmy drugorzędnymi drogami wokół Krakowa, prawdopodobnie nie była tym, czym normalnie pokonywałby ten samochód, ponieważ z pewnością rozprzestrzeniałby się bardziej w mieście i na autostradach, a jedynymi nieco węższymi odcinkami były te, które przybliżyłyby go do domu lub hotelu. Nawet na bardziej skomplikowanych odcinkach doskonałe zawieszenie bardzo dobrze amortyzuje nierówności. W firmie praktycznie nie ma nic w siedzeniach, a izolacja akustyczna jest również bardzo dobra.
Alternatywa rodzinna
Wersja 6+1 jest bardziej znana z dwoma rzędami foteli i trzecim z trzema pasami bezpieczeństwa, ale środkowe siedzenie jest małe i wyraźnie niewygodne. Pomiędzy pierwszym a tylnym rzędem nie ma separatora ani przegrody, jest ona jednak ukryta w suficie. Mniejszy 14-calowy ekran Gdzie można zapewnić pasażerom informacje lub rozrywkę. Fotele drugiego rzędu posiadają te same funkcje regulacji i masażu co w drugiej wersji oraz sterowanie szybami i klimatyzacją.
Komfort fizyczny uzupełnia klimatyzacja strefowa; Dźwięk dzięki aż 23 głośnikom i powietrze, ponieważ wykorzystuje technologię Panasonic Nanoix do oczyszczania środowiska w kabinie.
Zawsze hybryda o mocy 250 KM
Pozycja za kierownicą jest nieco podwyższona, jak w ciężarówce lub minivanie. Posiada pełną elektryczną regulację fotela i kierownicy, dzięki czemu dopasowuje się do każdego rozmiaru. Sprzedawane są wyłącznie z akumulatorowym silnikiem hybrydowym, który pomaga zmniejszyć zużycie paliwa. Zostawiliśmy na poziomie 8,7 l/100 km na nieco ponad 150 km drogi, trochę w górach, ale bardzo mało w mieście. Oficjalnie średnie zużycie wynosi 7,4 l/100 km.
Układ napędowy jest taki sam, jak w modelach NX i RX: hybrydowy układ benzynowo-elektryczny o pojemności 2,5 litra, o łącznej mocy 250 KM i maksymalnym momencie obrotowym 239 Nm, który ze względu na swoje właściwości nadaje się do cichej jazdy. specyfikacji technicznych oraz ponieważ ten samochód waży 2800 kg. Hałas silnika jest dość zauważalny, gdy wymagana jest większa moc i obroty, co jest powszechne w technologii hybrydowej. Choć pozwala na wybór pomiędzy czterema trybami jazdy, domyślnie zawsze włączany jest tryb Normalny. Aby wybrać opcję Eco, Sport lub Rear Comfort, należy tego dokonać na wyświetlaczu centralnym, co wiąże się ze zmianą biegu. Systemy wspomagania jazdy emitują także wiele ostrzeżeń w przypadku lekkiej jazdy po terenie, przekroczenia prędkości lub zbliżania się przeszkody… Wiele syren zakłóca spokój ducha kierowcy, ale utrzymuje go w czujności.
Tylko jeden element przełamuje luksus wnętrza. Daszek w ościeżnicy. To pierwsza rzecz, którą widzimy wchodząc do luksusowej kabiny. Z pewnością przyda się w przypadku deszczu, jednak koliduje i psuje wystrój wnętrza. W RR i Bentleyu był on ukryty w drzwiach. Może powinniśmy znaleźć gdzie indziej.
Według standardów
Projekt zaufania
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”