MADRYT.-Alberto Cortés i Natalia Fernandes wśród zwycięzców IV Performing Arts Residences of Condeduque

MADRYT.-Alberto Cortés i Natalia Fernandes wśród zwycięzców IV Performing Arts Residences of Condeduque

Każdy z młodych ludzi zgłosił swoje projekty rezydencji artystycznych do badań i tworzenia sztuk performatywnych

Madryt, 8 lat (prasa europejska)

Centrum Kultury Współczesnej Condeduque z Dzielnicy Kultury Urzędu Miasta ogłosiło zwycięzców tegorocznych przeprojektowanych IV Rezydencji Sztuk Performatywnych w One Night at the Golden Bar, El Futuro, Allá’, 'Envioletá-estancia El gavilán’ i Order języka i nieskończoności” oraz „Jak powiedzieć „zostań Szwedem” po szwedzku? „.

Centrum wyjaśniło w oświadczeniu, że każdy młody człowiek prezentował swoje projekty badań artystycznych i rezydencji twórczych, ponieważ każdy pracujący w tej dziedzinie był beneficjentem, z priorytetem dla tych, którzy rozwijają swoją karierę w Madrycie.

Alberto Cortes Ruiz, poprzez projekt „One Night at the Golden Bar”, jest innowatorem z Malagi, który w 2008 roku wraz z aktorką Alessandrą Garcią założył Bajotierra i był „generatorem inicjatyw” takich jak Festiwal Sceny Alternatywnej w Maladze, „Scene Bruta” czy inicjatywy mediacyjne i komunikacja między artystami a społecznościami takimi jak Territorio Expansivo.

Jego ostatnim dziełem było „Viva la guerra”. Postverdiales (2013), „Byłem lepszy wcześniej” (2014), „Hollywood” (2016-17), „Masakra w Nebrasce” (2018), „Narracje transmedialne”, „Merdelona” (2020) i „El ardor” ( 2021).

El Pollo Campero, twórca „El Futuro”, urodził się w marcu 2012 roku przez Cristinę Celadę i Alejandro Andujara, z ideą „połączenia” nowych dramatów z duchem kabaretu, teatru, kawiarni czy teatru dla małych i średniej wielkości pokoje.

Jego pierwsze przybliżenie swojej pracy miało miejsce w „In-formals de La Poderosa” w 2012 roku i zaprezentował swój pierwszy kompletny utwór „Sekvantaro: Independent Pieces of Relative Duration”. Ponadto otrzymał wiele nagród, a firma prezentowała się na kilku festiwalach w całej Hiszpanii.

Esther Rodriguez-Barbero, z Project Allá, jest tancerką, choreografką i architektką, w której jej praca porusza się pomiędzy pejzażem, historią, praktyką wykonawczą i architektoniczną, wykorzystując zasady związane z tymi dyscyplinami do projektowania praktyk przestrzennych i społecznych. .

Jego kariera przekraczała różne konteksty artystyczne i projektowała praktyki, które sugerują nawyki i zachowania związane z odwiedzaniem jako strategię taneczną poszerzającą przestrzeń występu. Jego najnowsze dotychczasowe dzieła to m.in. „Crush” (2021) i „We Can Still Dance (2020)”.

Javiera de la Fuente, z projektem Envioletá – estancia El gavilán, jest Chilijką z akademickim wykształceniem w zakresie historii sztuki i antropologii, a jednocześnie tancerką flamenco szkoloną w tradycyjnej i współczesnej szkole tańca w Sewilli.

Pracował nad językami bliskimi performansowi, w nietradycyjnych kontekstach, łącząc badania (nad pamięcią, sztukami performatywnymi i kulturą popularną) i tańcem w formach hybrydycznych, takich jak konferencja teatralna, posługując się głosem, opowieścią, piosenką, flamenco i improwizacja.

Jego najnowsze prace to „Luciérnagas I, II i III” z prapremierą w Factoría Cultural de Sevilla, „Luciérnaga IV” (2020-21) oraz „Aire del mar (2019), prezentowane w Tabakalera Donostia.

Natalia Fernandez, z projektem „Język – porządek i nieskończoność”, jest brazylijską choreografką i nauczycielką tańca, która od czterech lat mieszka w Madrycie. W 2013 roku otrzymał zaproszenie do tańca z Nir de Volff – Total Brutal w Berlinie. Od tego momentu rozpoczął współpracę z różnymi choreografami między Niemcami, USA i Hiszpanią.

W tym roku artystka dodała do swojego treningu metodę przeprogramowania ciała „InnerBalance”, co daje jej ważną podstawę do badań jako performerki. Lekcje anatomii wynalazcy opierają się na jego ciągłej potrzebie odkrywania siebie na nowo.

Obecnie współpracuje z Jesusem Rubio Gamowem przy produkcji „Gran Bolero” (Max Award za najlepszy pokaz taneczny 2020) oraz nad najnowszą produkcją „Simple Actions”, która zostanie pokazana na Grec Festival.

Enrique Barrow, twórca „Jak mówisz, zostań Szwedem” po szwedzku? ”, Czy mężczyzna z Barcelony styka się z propozycjami generała Elèctrica d’Espectacles w ramach pierwszej drużyny Flors Rogera Bernata i spektaklu „Ale czasami dobrze się bawię”.

Swój pierwszy film artysta wyreżyserował w 2016 roku „Nasze życie Film”, który miał swoją premierę w sekcji „Nowe Fale” Sewilli Festival, a dla autora był prezentowany na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Barcelonie, gdzie otrzymał Nagrodę Krytyków ( wyróżnienie) i zaobserwowano to w takich krajach jak Chiny, Brazylia i Bułgaria, Polska, Egipt i Anglia.

Ponadto Barrow był częścią pierwszej edycji szkoły zimowej Condedoc Center for Contemporary Culture od października 2020 r. Do marca 2021 r.

You May Also Like

About the Author: Vania Walton

"Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *