Met Opera w Nowym Jorku wypełnia widownię na koncercie ku czci Ukrainy

Met Opera w Nowym Jorku wypełnia widownię na koncercie ku czci Ukrainy

Nowy Jork, 24 lutego (EFE). – Nowojorska Opera House zapełniła w piątek prawie 4000 miejsc na widowni w Lincoln Center na „koncercie pamięci i nadziei” dla Ukrainy, który odbył się dokładnie w dniu, w którym mija rok od wojny w tym europejskim kraju.

Przed rozpoczęciem koncertu, który był transmitowany bezpłatnie w radiu na cały świat, pierwsza dama Ukrainy Olena Zełenska zwróciła się do publiczności w nagranym przesłaniu wideo i przypomniała, że ​​dziś mija „rok bohaterstwa i poświęcenia, jakie Ukraińcy pokazują codziennie”.

Zełenska podziękowała także za wkład Mitt Opera, która wspólnie z Polską Orkiestrą Narodową dyrygowała Ukraińską Orkiestrą Wolności, złożoną z muzyków z tego kraju, w tym wielu uchodźców, i która zorganizowała niezwykłe tournée po Stanach Zjednoczonych i Europie.

Ceremonia rozpoczęła się od hymnu ukraińskiego, przed którym wstali wszyscy obecni, a zakończyła sentymentalnym utworem „Modlitwa za Ukrainę” Valentina Silvestrova, zaśpiewanym przez chór Met Opera.

Na centralną część koncertu złożyły się dwa starannie dobrane utwory: najpierw zagrano Requiem Mozarta ku czci tysięcy żołnierzy poległych na polu bitwy i niezliczonej rzeszy zwykłych Ukraińców zabitych, rannych, wysiedlonych lub, jak to ujął, wywłaszczonych . reżysera Petera Gelba.

Ale żeby nie pozostawać w tonie tragicznej melancholii, nastąpiła V Symfonia Beethovena, „przejmujący symbol nadchodzącego zwycięstwa, który ożywia tradycję zapoczątkowaną przez aliantów podczas II wojny światowej” – wspomina Gelb.

To właśnie entuzjastyczna interpretacja Piątki pod dyrekcją Yannicka Nzeita Seguina, a zwłaszcza jej ostatniej części, spotkała się z największym aplauzem publiczności, która wypełniła salę, w której loża honorowa poświęcona była szefowi europejskiej dyplomacji Josipowi. Borrell, ambasadorowie Stanów Zjednoczonych i Ukrainy przy ONZ.

Na zakończenie koncertu soliści Dmytro Popov (tenor) i Vladislav Boyalsky (baryton), obaj pochodzenia ukraińskiego, opuścili scenę, by powrócić na scenę owinięci dwiema ogromnymi flagami swojego kraju, w jednym ze swoich najbardziej emocjonalnych występów. wieczorne chwile.

Tak jak miało to miejsce 14 marca, kiedy Met Opera zorganizowała swój pierwszy megakoncert dla Ukrainy, cała fasada Lincoln Center została oświetlona niebiesko-żółtymi barwami flagi tego kraju.

W geście wsparcia dla Ukrainy Met Opera zawiesiła stosunki z rosyjskim Teatrem Bolszoj, a także ograniczyła kontakty z muzykami czy instytucjami, które wyraziły poparcie dla rosyjskiej inwazji na Ukrainę.

You May Also Like

About the Author: Vania Walton

"Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *