Międzynarodowy Komitet Olimpijski przyznaje EBU i Warner Bros. Discovery wyłączne prawa do Igrzysk Olimpijskich w Europie w latach 2026-2032

Międzynarodowy Komitet Olimpijski przyznaje EBU i Warner Bros. Discovery wyłączne prawa do Igrzysk Olimpijskich w Europie w latach 2026-2032
  • Członkowie EBU będą oferować bezpłatny, szeroki zasięg w całej Europie
  • Warner Bros. jest nadal. Discovery to miejsce, w którym odbywają się igrzyska olimpijskie, gdzie możesz oglądać transmisje z igrzysk „w każdej chwili”.
  • To partnerstwo pozwoli na dostarczanie do Europy większej ilości treści związanych z Igrzyskami Olimpijskimi niż kiedykolwiek wcześniej
Po wezwaniu Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego do składania ofert publicznych Europejska Unia Nadawców i Warner Bros. Discovery złożyły wspólną ofertę nabycia wszystkich praw medialnych na 49 europejskich terytoriach* na XXV Zimowe Igrzyska Olimpijskie Milano Cortina 2026, XXXIV Igrzyska Olimpijskie w Los Angeles 2028 oraz Igrzyska XXVI Zimowe Igrzyska Olimpijskie 2030 i XXXV Igrzyska Olimpijskie Brisbane 2032, a także Igrzyska Olimpijskie Młodzieży z tego okresu.

Prezes Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego, Tomasza BachaPowiedział: „Cieszymy się, że osiągnęliśmy długoterminową umowę z dwiema wiodącymi światowymi firmami medialnymi. EBU i jej członkowie wnoszą niezrównane doświadczenie w dziedzinie nadawania w całej Europie, a Warner Bros. Discovery, ze swoją najnowszą grupą Warner Media i Discovery, to jedna z największych na świecie firm medialnych i rozrywkowych oferująca wszystkie rodzaje treści i platformy, co świadczy o nieustającej atrakcyjności Igrzysk Olimpijskich w całej Europie.Dzięki redystrybucji 90% generowanych przez Międzynarodowy Komitet Olimpijski dochodów, ta długoterminowa porozumienie zapewnia również ważną stabilność finansową dla ruchu sportowego. Ogólnie rzecz biorąc, ostatecznie wspierani są sami sportowcy”.

Pierwsze stowarzyszenie MKOl z Europejską Unią Nadawców i jej członkami sięga 1956 r. W 2015 r. MKOl nawiązał współpracę z Warner Bros. Discovery w całej Europie w ramach Igrzysk Olimpijskich 2018-2024.

Ta nowa umowa gwarantuje bezpłatną retransmisję gier za pośrednictwem sieci nadawców publicznych EBUz których zdecydowana większość nadal relacjonowała igrzyska olimpijskie w ciągu ostatnich trzech igrzysk we współpracy z Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim i Discovery Warner Bros.

Od 2026 roku Europejska Unia Nadawców będzie miała prawa do nadawania w telewizji i na platformach cyfrowych. Każdy członek EBU będzie transmitować w telewizji ponad 200 godzin letnich igrzysk olimpijskich i co najmniej 100 godzin zimowych igrzysk olimpijskich, z szeroko zakrojonymi relacjami radiowymi, transmisjami na żywo i relacjami za pośrednictwem Internetu, aplikacji i platform sieci społecznościowych.

Delphine Ernott-Conse, prezes Europejskiej Unii Nadawców i dyrektor generalny France Télévisions, z zadowoleniem przyjęła porozumienie: „Jesteśmy dumni, że umożliwiliśmy publiczności bezpłatne oglądanie Igrzysk Olimpijskich do 2032 r. Media nadawcze, komunikacja publiczna i pokazuje trwałą siłę i solidarność naszego związku.

„Dzięki swoim członkom EBU ma zasięg ponad 1 miliarda widzów w całej Europie na platformach linearnych i nielinearnych. Dlatego bardzo się cieszę, że mogę powitać partnerstwo z IOC i Warner Bros. Discovery, które zapewni grom są dostępne dla jak najszerszego grona odbiorców w całej Europie”.

Dla Warner Bros. Dzisiejsze ogłoszenie Discovery przedłuża status „Europejskiego Domu Igrzysk Olimpijskich”. Jest to ślad po rekordach oglądalności i wzroście widowni cyfrowej podczas ostatnich trzech igrzysk olimpijskich, w tym Igrzysk Olimpijskich w Paryżu 2024. Zgodnie z nową umową pozostanie jedynym miejscem, w którym można oglądać „każdy moment” igrzysk na platformach transmisji na żywo i cyfrowych , takich jak Discover + wiodąca usługa transmisji sportowych i rozrywkowych oraz aplikacja Eurosport* *, a zapłacisz za wszystkie prawa do transmisji telewizyjnych, w tym do kanałów należących do i obsługiwanych przez Eurosport.

https://i.eurosport.com/2023/01/16/3527285.jpg

Igrzyska Olimpijskie

120 centrów potwierdzonych na Igrzyska w Paryżu 2024; Dwóch z nich, Hiszpanie

28.12.2022 o 19:39

Andrew Georgiou, prezes i dyrektor generalny Warner Bros. Discovery Sports Europe, o trwającej współpracy z MKOl: „Jako „gospodarz igrzysk olimpijskich w Europie” dla ostatnich trzech igrzysk olimpijskich, cieszymy się, że możemy przedłużyć naszą współpracę z MKOl do 2032 r. Biorąc pod uwagę to, co zapowiada się jako wspaniałe Igrzyska Olimpijskie w Paryżu 2024 Cieszymy się, że Warner Bros. Discovery pozostanie jedynym miejscem, w którym fani będą mogli cieszyć się każdą chwilą kolejnych czterech Igrzysk Olimpijskich”.

„Jesteśmy wdzięczni za partnerstwo z EBU i jej członkami na kolejnym etapie naszej olimpijskiej podróży oraz za rozszerzenie naszego zobowiązania, które podjęliśmy z MKOl w 2015 r., aby dotrzeć do większej liczby ludzi z szerokim i dostępnym zasięgiem. Europa będzie nadal mieć szerokie oferta i pojemność Igrzyska będą dostępne na wielu platformach, tworząc wyjątkową podstawę do dalszego budowania oglądalności i zaangażowania osiągniętego w Europie w ciągu ostatnich trzech igrzysk.

Warner Bros. Discovery i EBU mają długą historię współpracy w zakresie dostarczania uzupełniających relacji z najważniejszych wydarzeń sportowych, ostatnio Pucharu Świata i Międzynarodowych Mistrzostw Związku Biathlonu, a także szeregu innych wydarzeń. Sporty letnie, takie jak Mistrzostwa Świata w Lekkiej Atletyce i Wielkie Wyścigi, takie jak Tour de France i La Vuelta.

W ostatnich trzech grach Warner Bros. nadzorował grę. Discovery współpracuje z ponad 45 partnerami nadawczymi i członkami EBU, aby zapewnić szeroki dostęp do gier. W połączeniu z własnymi platformami doprowadziło to do rekordowej widowni – 372 miliony ludzi w całej Europie uczestniczyło w Igrzyskach Olimpijskich Tokio 2020, z czego 175 milionów uczestniczyło w platformach Warner Bros. Discovery jak Discover+, natomiast liczba Europejczyków, którzy odwiedzili podium Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Pekinie 2022 – 156 mln – była 19 razy wyższa niż w poprzedniej edycji Zimowych Igrzysk.

Igrzyska Olimpijskie, relacja Discovery Warner Bros.

Źródło obrazu: Eurosport

* Albania, Andora, Armenia, Austria, Azerbejdżan, Belgia, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Gruzja, Niemcy, Grecja, Węgry, Islandia, Irlandia, Izrael, Włochy, Kosowo, Łotwa, Liechtenstein, Litwa, Luksemburg, Malta, Mołdawia, Monako, Czarnogóra, Holandia, Macedonia Północna, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, San Marino, Serbia, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Turcja, Ukraina, Wielka Brytania i Państwo Watykańskie.
** Każda chwila wyłącznie: Albania, Andora, Armenia, Austria, Azerbejdżan, Belgia, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Cypr, Chorwacja, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Estonia, Finlandia, Francja, Gruzja, Grecja, Węgry, Irlandia, Islandia, Izrael, Włochy, Kosowo, Łotwa, Liechtenstein, Litwa, Luksemburg, Malta, Mołdawia, Monako, Czarnogóra, Macedonia Północna, Holandia, Polska, Portugalia, Wielka Brytania, Rumunia, San Marino, Serbia, Szwajcaria, Turcja, Ukraina i Watykan. Niewyłączne: Dania, Niemcy, Norwegia i Szwecja.

O Międzynarodowym Komitecie Olimpijskim
Międzynarodowy Komitet Olimpijski to międzynarodowa, obywatelska, pozarządowa organizacja non-profit złożona z wolontariuszy zaangażowanych w budowanie lepszego świata poprzez sport. Redystrybuuje ponad 90% swoich dochodów do ruchu sportowego, co oznacza, że ​​równowartość 4,2 miliona USD jest przekazywana każdego dnia na pomoc sportowcom i organizacjom sportowym wszystkich szczebli na całym świecie.

O EBU
Europejska Unia Nadawców (EBU) jest wiodącym na świecie sojuszem nadawców publicznych. Reprezentuje 112 organizacji medialnych w 56 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie iw Afryce, z dalszymi 30 partnerami w Azji, Afryce, Australii i obu Amerykach.
Jej członkowie prowadzą blisko 2000 kanałów telewizyjnych i radiowych oraz wiele platform internetowych. Razem docierają do ponad miliarda widzów na całym świecie i są nadawane w ponad 150 językach.
Jej dział sportowy – Eurovision Sport – zarządza prawami do transmisji 15 dyscyplin sportowych w imieniu członków EBU i dostarcza ponad 28 000 godzin sportu rocznie na mocy umów z 25 międzynarodowymi federacjami sportowymi. Oferuje ponad 200 wydarzeń rocznie i szczyci się zrównoważonym pod względem płci zestawem praw.

O odkryciu Warner Bros

Warner Bros. Inc. Discovery (NASDAQ: WBD) to wiodąca globalna firma medialna i rozrywkowa, która tworzy i dystrybuuje najbardziej wszechstronne i unikalne portfolio treści i marek w telewizji, filmie i transmisji strumieniowej. Warner Bros. Discovery jest dostępne w ponad 220 krajach i regionach oraz w 50 językach i inspiruje, informuje i bawi widzów na całym świecie za pośrednictwem swoich popularnych marek i produktów, w tym: Discovery Channel, Discovery +, CNN, DC, Eurosport, HBO i HBO Max , HGTV, Food Network, OWN, Investigation Discovery, TLC, Magnolia Network, TNT, TBS, truTV, Travel Channel, MotorTrend, Animal Planet, Science Channel, Warner Bros. Grupa Filmowa i Warner Bros. Grupa telewizyjna i Warner Bros. Gry, New Line Cinema, Cartoon Network, Adult Swim, Turner Classic Movies, Discovery en Español, Home of HGTV i nie tylko. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.wbd.com.

Igrzyska Olimpijskie

Podcast Planet Olympic | Miguel Alfarinho, mistrz Europy marzy o złocie olimpijskim

27.12.2022 o 17:43

Igrzyska Olimpijskie Paryż 2024

planeta olimpijska | Miguel Alfarinho, mistrz Europy marzy o złocie olimpijskim

27.12.2022 o 17:22

You May Also Like

About the Author: Vania Walton

"Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *