Nie wiem, kiedy zmieniła imię po hiszpańsku, ale serial, który widzieliśmy w TVE Muzyka, aby przetrwaćI Teraz na Amazon jest Musiałeś przeżyć (Pierwotnie grać na zwłokę). Mam nadzieję, że zaczną oszczędzać kolejną pasmo czasu. Nie wiem, Bogacz, biedny człowiek, 79 Park Avenue, kapitanowie i królowie… Miniserial z 1980 roku wyemitowano tutaj w listopadzie 1981 roku i był oparty na wspomnieniach Vanyi Fenelon, członkini francuskiego ruchu oporu i śpiewaczki kabaretowej, która wylądowała w Oświęcimiu i zrobiła to dzięki członkostwu w orkiestrze, która witała złych chłopaki. Został zaadaptowany przez Arthura Millera i wyreżyserowany przez Daniela Manna. Fenlon napisał także operę Orkiestra Kobieca w Oświęcimiu. Bohaterka Vanessa Redgrave (także pozostali) naprawdę ogoliła głowę i choć brzmi to trywialnie, robi wrażenie. Towarzyszyły jej Jane Alexander, Marisa Berenson, Vivica Lindford czy Maud Adams. Patrząc teraz, odkrywamy bardzo młodą i nieznaną Kristen Baransky, która wtedy nie wiedziała, że da nam tyle szczęścia i tyle śmiechu.
Redgrave to Vanya Finlon i Jane Alexander Alma Rose. Kiedy zachorowała, zaopiekował się nią dr Mengele. To prawda, że trwało to dwa dni. Ale zamiast zabierać ją do komór gazowych, gdy zaczynały się bóle głowy, brzucha i wysoka gorączka, poszedłem do izby chorych. 4 kwietnia 1944 zmarła w łóżku i została uhonorowana przez hitlerowców. Była Żydówką, ale była też siostrzenicą Gustava Mahlera. I dyrektor tej orkiestry, która wychodzi Muzyka, aby przetrwać (jak to się teraz nazywa w Filminie), Mädchenorchester von Auschwitz. Orkiestra była jedną z tych dziwnych rzeczy na polach. I nie mówię, że pola nie były dziwne, poza okrucieństwem. Był też burdel (burdel) i Kanada, gdzie przechowywano wszystko, co ukradziono Żydom (tak nazwano, ponieważ Polacy wierzyli, że Kanada jest miejscem o wielkim bogactwie).
Alma Róża Przyjechał do Auschwitz 2-Birkenau w 1943 roku i grupa już tam była. To była misja Marii Mandel, Bestia (ile filmów nazistowskich zainspirowało tego szaleńca i Irmę Grace). Opanowana orkiestra alma. Była taka intensywna (w serialu Jane Alexander), ćwiczyli osiem godzin, występowali z esesmanami (a gdyby to zrobili, wywołaliby awanturę, Alma by się zatrzymała). Otrzymywali także nowo przybyłych Żydów. Grali Schumanna (ulubieńca Mengla), Wagnera, Straussa, Verdiego, Czajkowskiego czy Beethovena (pierwsza część w części piątej wydawała się dużo). Przypuszczam, że nikt nie grał tej muzyki Primo Levi, bo kiedy dotarł do Auschwitz napisał: „Zespół zaczyna grać przy bramie obozu. Grają 'Rosamundę’… i wydaje nam się dziwne, że patrzymy na siebie uśmiechnięci i szyderczo… W końcu kontynuował „Rosamunda” grała inne marsze… I tu pojawiają się ekipy naszych kolegów, którzy przychodzą z pracy… Mają dziwny, nieludzki, trudny chód, jakby sztywny marionetki, które miały tylko kości, ale precyzyjnie wyznaczały tempo marszu.”
kiedy zobaczyliśmy Muzyka, aby przetrwać Widzieliśmy już całopalenie. ale nie Holokaust. Wszystko było okropne w Muzyka na przetrwanie. Ale oczywiście ci, którzy brali udział w orkiestrze, mieli inne przywileje niż życie. Alma miał status kapo i nikt nie został wysłany do komór gazowych. Ich baraki miały piec i drewnianą podłogę, a także lepsze wyżywienie i opiekę medyczną. Po śmierci Almy zostali wysłani do Bergen-Belsen, a Fenelon omal nie zmarł na tyfus.
Primo Levi napisał też, że słyszał marsze i pieśni ludowe. „Są wyryte w naszych umysłach, będą ostatnimi z składowanie O czym zapominamy: oni są głosem składowanie, delikatny wyraz ich inżynieryjnego szaleństwa, decyzji innych, by najpierw wyeliminować nas jako ludzi, a potem powoli nas zabijać”. Śmierć i pierworodny Od Schuberta, którego kat Sigourney Weaver usłyszał w filmie Polańskiego i utkwiło mu to w pamięci.
Ale prawdą jest, że na tym polu obecna jest też inna muzyka. Ale nie wiem, czy to muzyka. w jego książce skomponowana przez Auschwitz, Simon Lacks: „Ponieważ to nie jest książka o muzyce. To książka o Muzyka w nazistowskim obozie koncentracyjnym. Mogę też powiedzieć: o muzyce w krzywym zwierciadle. „Lax był także dyrygentem w Auschwitz. Dlatego przeżył. Carmen Bardot pisze w: kultura cisza „Muzyka w przypadku więźniów prawdopodobnie tylko pomogła poprawić zdrowie samych muzyków, a jak przyznał Lacks, muzyka nie pomogła reszcie przeżyć. aby wprowadzić dyscyplinę w ciele, aby sprawić katom przyjemność i ból katom.Większość więźniów. Tak, muzyka zadziałała, żeby trochę przetrwać. Co za obrzydliwa muzyka.
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”