Ostatnim aktem czwartego sezonu „Stranger Things”, jakby zwiastunem postępu neofaszyzmu, do muzyki ustawił kultowy zespół Metallica, który stworzył jeden z najbardziej zapadających w pamięć utworów: „Master of puppet”. Użyj całej sekwencji tej pieśni jako broni, aby przyciągnąć skrzydlate istoty, które bronią ostatecznego przywódcy faszyzmu w tym wymiarze. Przesłanie może zawierać estetyczne odczytanie prawdziwego oblicza neofaszyzmu.
w Dziwne rzeczyJedenastka to dziewczyna, która była torturowana różnymi doświadczeniami programu wojskowego rządu USA, ponieważ – wraz z innymi dziećmi – ma niezwykłe zdolności umysłowe. Spektakl szkoli umiejętności tych dzieci, aby stały się bronią przeciwko Rosjanom podczas zimnej wojny.
W trudnej sytuacji staje przed Eleven Uno, która jest już dorosła. Gniew wzmocnił moc Ono i poprowadził go ścieżką ego i zemsty. W tej epickiej bitwie Eleven – szukając wspomnień o Wrath, aby mogła stawić czoła niezliczonej mocy One – rozszerza swoją moc tak bardzo, że otwiera portal do równoległego wymiaru; Jest to jednak replika Hawkinsa, w której ukryty jest budynek, w którym odbywają się eksperymenty. Ale w tym mrocznym i piekielnym wymiarze rośnie tylko nienawiść. Ta przestrzeń dzisiaj nie może istnieć jako fantazja, ale tak realna jak barbarzyńska przeszłość. Brama, która może się otwierać, jak w serialu Netflix, w kółko, nawet gdy myśleliśmy, że jest zamknięta.
Rezygnacja prezydenta Włoch Mario Draghiego otwiera Gruzji Meloni drogę do demokratycznego przejęcia władzy. Meloni, przywódczyni Braci Włoch, antyunijna, antygejowska, krytykująca to, co nazywa „kredo płci”, antyislamska i wyznawczyni „Wielkiej Alternatywy”, teorii spiskowej o ludobójstwie białych i jak imigracja zastąpi to, co eufemistycznie nazywa „zagrożoną rasą aryjską”.
Ta teoria spiskowa stała się popularna w prawicowym skrzydle Europy i Stanów Zjednoczonych, a z tą zasadą spiskową, skrajna prawica zamierza zbudować państwo równoległe, lub jak w Dziwne rzeczy„równoległy wymiar” ludzi „dobrych”, „poprawnych” i „wykwalifikowanych” do odizolowania się od rzeczywistości, w której imigranci, homoseksualiści, komuniści i biedni niszczą naturę i wszystko, co normalne na tym świecie.
Ten nowy faszyzm, który wyrasta z gniewu jej bólu i frustracji, takich jak Uno czy Eleven, ma otworzyć faszystowskie wrota we Włoszech. Brama, która została otwarta w 1914 roku, kiedy pierwszy numer Il popolo d’Italia, broszura założona przez Benito Mussoliniego, który kiełkował w tym kraju faszystowskie zarodki. Chociaż myśleliśmy, że brama jest zamknięta, dziś można ją otworzyć przez Giorgia Meloni. Ale w przeciwieństwie do Eleven, która koryguje ten impuls gniewu, walcząc ze złym Uno, Meloni jest jak Uno, który został zbudowany z gniewu, aby osiągnąć swój cel zemsty na „ludzkości, która wypaczyła naturę”.
Dlaczego Meloni może być tym, który otworzy ten portal? Z drugiej strony, ponieważ Meloni i jej napastnicy są jawnymi zwolennikami doc. Chociaż ten neofaszyzm nie jest wyjątkowy we Włoszech, jego historyczne znaczenie może wywołać dalsze szaleństwo w świecie skrajnie prawicowym wśród rosyjskich nacjonalistów z romantyzmem imperium, religijnych konserwatystów w stylu retrofaszystowskim Węgrów, populistycznych nacjonalistów i konserwatystów takich jak Białorusini m.in. Równolegle są tacy, którzy twierdzą, że są po drugiej stronie i wydają się wspierać Ukrainę, kierowaną przez skrajnie prawicowy rząd zbudowany przez siły neonazistowskie, takie jak Austria i Polska. Tak więc ten nacjonalizm pochodzi z Brazylii do Stanów Zjednoczonych iz Indii do Francji.
Nadchodzi piekło i nadal nie wiemy, co wydarzy się w Hawkins; Jeśli komuś udało się zgładzić ludzkość, jest on winny wielu katastrof społecznych i naturalnych oraz cierpienia wielu innych gatunków. Według niego to człowiek jest winny szerzenia nędzy i podobnie jak retoryka neofaszystów, niższe klasy imigrantów są winne wszystkiego: tych, którzy odpowiadają za zmiany klimatyczne i eksterminację innych gatunków. .
Neofaszyzm jest sposobem na powstrzymanie tych sytuacji i obiecuje, że będzie tym, który odbuduje nowy i lepszy świat, bez szkody dla gorszych ludzi dla wspaniałego siedliska. Podobnie jak w serialu – i podobnie jak w mediach – winę za krach ponoszą konsumenci. I tak niewolnicy muszą ponosić konsekwencje chciwości klasy uciskanej, która eksploatowała zasoby, by naoliwić machinę globalnego kapitalizmu, eliminując życie i naturę.
Wielkim problemem faszystowskich teorii spiskowych jest to, że fakty pokazują, że to klasa uciskająca stworzyła zniszczenie. Ci, którzy prowadzą „budują śmierć” (…) „odwracają marzenia i miażdżą umysł” są odpowiedzialni za fatalne konsekwencje, jakie promuje ich model, ale mimo to trwają i nadal będą obwiniać wyzyskiwanych i wyobcowanych. ich model.
świadomość klasowa Jest to dzisiejsza obrona przed wciągnięciem i posłuszeństwo wobec tych, którzy promują się jako liderzy nowego rozwiązania i tych, którzy przez większość ludzkiej historii byli tymi, którzy rządzili z różnych autorytarnych punktów widzenia i pseudodemokracji, wszystkimi uciskanymi.
Ostatni odcinek czwartego sezonu Dziwne rzeczyJakby zwiastunem postępu neofaszyzmu, muzykę stworzył kultowy zespół Metallica, który w 1986 roku stworzył jeden ze swoich najbardziej zapamiętanych utworów: „Master of Puppets”. W serialu Netflix cała sekwencja tej piosenki została użyta jako broń do zwabienia skrzydlatych istot, które bronią ostatecznego przywódcy faszyzmu w tym wymiarze. Słowa, które mają satanistyczną ideologię typową dla mistycyzmu faszystowskiego, mogą zawierać estetyczne odczytanie prawdziwego oblicza neofaszyzmu.
Jeśli dołączymy do tego udokumentowane okrucieństwa popełnione przez nazistowskie i faszystowskie hordy przed II wojną światową, lub demonstracje władzy skrajnej prawicy – jak ten masowy marsz w 1925 r., w którym 50 000 członków uczestniczyło w drugiej chwili II wojny światowej. Parada Ku Klux Klan została przeprowadzona na rozkaz wojskowy z Waszyngtonu. Aby zastraszyć ich antykatolicyzmem, darwinizmem, komunizmem, judaizmem i czarnymi, a także wieloma innymi przeciwnikami, których uważają za nieludzkich, nienaturalnych lub gorszych – przerabia się istotę tej metalicznej prozy.
Namiętna gra końcowa się załamuje
Jestem źródłem twojego zniszczenia.
Żyły pompują się ze strachu.
Absorbuj najciemniejszą czystość
pokieruj swoją śmiercią!
Skosztuj mnie, a zobaczysz
Czego też chcesz
jak zabić
Chodź czołgać się szybciej
Słuchaj się mistrza.
Twoje życie płonie szybciej
Bądź posłuszny swojemu panu, sir.
Mistrzu marionetek, pociągam za twoje sznurki
Przekręć swój umysł i zmiażdż swoje marzenia.
Oślepiłeś mnie, nic nie widzisz.
Powiedz tylko moje imię, bo usłyszę twój krzyk.
Proszę pana, proszę pana.
panie, panie,
Gdzie są sny, za którymi goniłem?
Mistrzu, obiecałeś tylko kłamać.
śmiech i śmiech
Wszystko, co widzę i słyszę, to śmiech.
śmiech i śmiech
Śmiejąc się z mojego płaczu
Piekło jest tego warte
Środowisko naturalne, po prostu wiersz bez powodu.
niekończący się labirynt
Wrak statku w sesji numerowanej,
Teraz twoje życie jest poza sezonem.
Franciszek „Frytki”
Artysta.
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”