Nowy raport analityczny Ampere dotyczący oryginałów Netflix przewiduje, że Polska przygotowuje się do zwiększenia liczby lokalnych treści.
Według raportu, między czwartym kwartałem 2019 r. a trzecim kwartałem 2020 r. komisje północnoamerykańskie przejęły 55 procent oryginalnych tytułów Netflix. Udział ten spadł do 45 procent między czwartym kwartałem 2020 r. a trzecim kwartałem 2021 r., pomimo wzrostu prowizji w Ameryce Północnej, ponieważ Netflix nadal zwiększał inwestycje na arenie międzynarodowej.
Ampere porównał powiązanie między bazą subskrybentów Netflix a lokalnym katalogiem adresów, aby pokazać, gdzie usługa przesyłania strumieniowego ma możliwość rozszerzenia lokalnych bibliotek. Zidentyfikowała Polskę i Turcję jako rynki, na których Netflix nie ma oryginalnych treści produkcyjnych.
Metodologia sugeruje, że rynki, które istniały w ciągu ostatnich trzech lub czterech lat, takie jak Korea Południowa, Meksyk i Ameryka Południowa, wykazują wspólną formułę pozyskiwania lokalnych treści i oryginalnych projektów. Po pierwsze, następuje przyspieszenie produkcji niezależnych tytułów, małe przesłuchania dla lokalnych organów, a następnie szersze rozpowszechnianie oryginalnej lokalnej produkcji. Szersze wydanie zaczyna się od wysokiego odsetka prowizji filmowych, po czym następuje stały strumień aktywności z serialu. Po 24 miesiącach następuje drugi wzrost prowizji.
Ampere twierdzi, że Polska oferuje Netflixowi rozmiar rynku, który może konkurować z niektórymi podregionami Ameryki Łacińskiej i Europy Zachodniej. Netflix niedawno rozszerzył liczbę lokalnych tytułów innych firm oferowanych w regionie. W Polsce rozpoczął się proces odbiorów lokalnych, a w pierwszym kwartale 2021 roku odbiory wzrosły, przypadają cztery nowe filmy i cztery programy telewizyjne. Opierając się na wzorcach obserwowanych na innych rynkach oraz obecnej podaży polskich aktywów i przejęć w Polsce, Ampere szacuje, że Netflix prawdopodobnie zamówi dodatkowe 16 tytułów w ciągu najbliższych dwóch lat (w tym cztery inne oryginalne filmy), oprócz rozszerzenia swojej obecnej oferty . Lokalny katalog firm zewnętrznych.
Richard Cooper, dyrektor ds. badań w Ampere Analysis, powiedział: „Między czwartym kwartałem 2019 r. a trzecim kwartałem 2021 r. Netflix zwiększył liczbę zamawianych oryginalnych tytułów, koncentrując się teraz na działaniach międzynarodowych. Ta strategia wyprzedza strategię swoich międzynarodowych konkurentów, ze względu na względną dojrzałość dla Netflix i dążenie firmy do zdobywania coraz większej liczby subskrybentów. Wzrost prowizji poza Stanami Zjednoczonymi podkreśla znaczenie rynków międzynarodowych dla dalszej globalnej ekspansji Netflix”.
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”