Bloomberg Linea – Netflix (NFLX) powiedział w czwartek w swoim raporcie o zarobkach za czwarty kwartał 2022 r., że spodziewa się zrezygnować z uruchomienia płatnej usługi współdzielenia przejazdów, po tym, jak to, co zaobserwowano w doświadczeniu zawodowym w Ameryce Łacińskiej, może mieć wpływ wzrost klientów.
„Z naszego doświadczenia w Ameryce Łacińskiej spodziewamy się informacji zwrotnej o anulowaniu na każdym rynku, kiedy uruchomimy udostępnianie płatności, co wpłynie na wzrost liczby członków w najbliższej przyszłości. Jednak w miarę jak gospodarstwa domowe pożyczkobiorców zaczną aktywować swoje samodzielne konta i dodawać dodatkowe konta członkowskie, spodziewamy się ogólnej poprawy przychodów. , co jest naszym celem przy wszystkich zmianach planów i cen”, powiedziała firma.
Na całym świecie firma dodała 7,7 miliona nowych abonentów w ostatnim kwartale, pokonując oczekiwania analityków. Usługa przesyłania strumieniowego odnotowała niewielki spadek przychodów o 0,68% w Ameryce Łacińskiej w porównaniu z trzecim kwartałem, ale nadal utrzymywała się na poziomie 1 miliarda dolarów.
Liczba płacących abonentów w regionie wzrosła o 4,4% kwartał do kwartału do 41,7 mln. Rejestracje nowych płacących abonentów wzrosły do 1,76 miliona. Średni przychód na abonenta nieznacznie spadł, o 3,2%, do 8,30 mln. Wzrost platformy w Ameryce Łacińskiej wyniósł 7% w ostatnim kwartale neutralnym dla rynku walutowego, co stanowi najniższy kwartalny wzrost od 2022 r.
„Uważamy, że schemat będzie podobny do tego, który widzieliśmy w Ameryce Łacińskiej, z udziałem rosnącym z czasem, ponieważ nadal oferujemy dużą listę harmonogramów, a pożyczkobiorcy rejestrują się na własne konta” – powiedziała firma.
Netflix powiedział również, że w Meksyku, Brazylii i Polsce platforma streamingowa nadal stanowi mniej niż 5% widowni telewizyjnej, z oglądalnością na poziomie 4% zarówno w Meksyku, jak i Brazylii w grudniu 2022 r. W Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii udział Netflix wynosi 8 odpowiednio % i 9%.
W swoim najnowszym raporcie Netflix, firma eMarketer zajmująca się badaniem rynku pokazuje, że Netflix prawdopodobnie stanie w obliczu trudnej bitwy o usługę przesyłania strumieniowego z reklamami, ponieważ obecni subskrybenci nie są zainteresowani zmianą konta, a 73,4% ankietowanych przez eMarketer w Ameryce Łacińskiej twierdzą, że zachowają subskrypcję. Obecnie bez reklam.
Jednak zdaniem eMarketera firma ma możliwość poszerzenia swojej oferty poprzez reklamę wśród niższych i średnich klas w Ameryce Łacińskiej.
W rozmowie z Bloomberg Línea, Matteo Ceurvels, starszy analityk na Amerykę Łacińską i Hiszpanię w firmie badawczej eMarketer, powiedział, że widzowie Netflix widzą wartość w swoich planach wyższego poziomu. Dla wielu pomysł utraty oglądania bez reklam, wysokiej jakości wideo i możliwości pobierania oprogramowania jest niedostępny. Te funkcje zawsze były kluczowe dla sukcesu Netflix w Ameryce Łacińskiej, a użytkownicy nie chcą z nich rezygnować”.
Dane z eMarketer pokazują, że liczba odbiorców i zasięg Netflixa w Ameryce Łacińskiej ma wzrosnąć do 172,3 miliona do 2026 roku.
Netflix będzie szukał w przyszłości wzrostu u mniej zamożnych konsumentów. Firma ma ogromną szansę poszerzenia swojej oferty reklamowej wśród niższych i średnich klas w Ameryce Łacińskiej. Na te dwie grupy dodatkowo negatywnie wpłynęła wysoka inflacja i niski dochód do dyspozycji, co sprawiło, że koszt miesięcznego abonamentu Netflix jest poza zasięgiem wielu gospodarstw domowych.
Według eMarketera penetracja Netflixa w Ameryce Łacińskiej w 2023 roku powinna osiągnąć 79,4% subskrypcji użytkowników usługi wideo na żądanie, czyli więcej niż we wszystkich innych regionach świata.
Netflix zdominuje płatne transmisje strumieniowe — z reklamami lub bez. Pomimo rosnącej konkurencji ze strony firm takich jak Disney Plus — i poziomu reklam, który został uruchomiony w grudniu 2022 r. — Netflix pozostaje siłą, z którą należy się liczyć jako najpopularniejsza subskrypcyjna usługa wideo w Ameryce łac.
„Szacujemy, że w tym roku 79,4% widzów OTT w Ameryce Łacińskiej, czyli 142,9 mln osób, będzie oglądać Netflix przynajmniej raz w miesiącu. To sprawi, że region ten będzie najbardziej spenetrowanym rynkiem Netflix (wśród widzów OTT) na świecie.”
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”