Po dwóch latach oczekiwania projekt „Pink is the New Techno” powraca do Guadalajary, aby uczcić swoją drugą edycję festiwalem, którego głównym celem jest uhonorowanie twórczości DJ-ów i umieszczenie ich na międzynarodowym poziomie.
DJ i producentka Betty Deep Touch, założycielka i organizatorka oraz Mariana Varela, dyrektor kreatywna „Pink is the New Techno”, wspominali w wywiadzie dla korespondent że to w lutym 2019 roku, kiedy festiwal rozpoczął się w Guadalajarze, udało mu się powtórzyć koncepcję tego samego roku w Mexico City; Jednak początek pandemii zaowocował przełożeniem kolejnego spotkania zaplanowanego na 2020 rok, które wreszcie jest już Dziś 19 marca odbędzie się w obiektach Guanamor Teatr Studio – dawniej znany jako Teatr Studio Cavaret– Artyści Indira (Hiszpania), Claudia Gaullas (Niemcy), Andrea Zarco (Meksyk), Manti (USA) i Petit Deep Touch (Polska) będą napędzać gramofony, aby odkrywać różne style muzyki elektronicznej.
„Pink is the New Techno” powstało, aby dać mu więcej możliwości i stworzyć platformę dla kobiet-dj-ek, na której mogą się rozwijać, ponieważ czuję, że wciąż mają wiele możliwości, ponieważ na większości dużych imprez główni DJ-e wciąż są mężczyźni. Chcemy to zmienić, chcemy promować kobiece talenty na scenie muzyki elektronicznej – wyjaśnia Betty DeepTouch.
Z kobiecą mocą
Projekt, który ma się odbywać corocznie i w przyszłości rozwijać się w Europie, to nie tylko hasło wyprowadzania DJ-ów na scenę, koordynacja i rozwój „Pink is New Techno” jest również promowany za kulisami przez kobiety. Zaangażowany w prezentację innego programu artystycznego w stolicy.
„W zespole »Pink is the New Techno« zaangażowane są kobiety, co oznacza, że nie tylko na gramofonach kobiety są obecne w procesie podejmowania decyzji. Jest to platforma muzyczna i robocza dla kobiet. Dyrektor kreatywna, Mariana Varela, wskazuje że jesteśmy w bardzo ważnym momencie, wspieramy się nawzajem i zaczynamy robić rzeczy razem.
Betty DeepTouch podkreśla, że od pierwszej edycji tego festiwalu dokonano znaczącej wiedzy na temat celu projektu, a przede wszystkim ogromnego wsparcia ze strony publiczności, która uczestniczyła w pierwszym spotkaniu, które odbyło się w Hard Rock Hotel w Guadalajarze, z odniesieniami takimi jak Deborah Luca na plakacie.
Betty DeepTouch dodaje: „Testowałem i poszło nam naprawdę dobrze, i wtedy zdaliśmy sobie sprawę, że jest na to rynek, że jest zainteresowanie, i tak rozpoczął się projekt, a on wiedział, że mamy siłę”. dodając, że „Pink is the New Techno powstało jako profesjonalna firma, aby promować więcej wydarzeń, które zostaną wydane w 2022 roku.
Przeczytaj także
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”