Nie ma wątpliwości, że nowa generacja konsol może podniecić grono użytkowników chcących otworzyć swoje portfele. Pomysł nowej serii Xbox lub „PlayStation 5 Pro” będzie miał więcej niż jednego otwarcia portfela, aby zrobić kolejny duży krok w grach.
Producent telewizorów TCL zdaje się o tym wiedzieć aż za dobrze i teraz wszystko wskazuje na to, że z takim zapałem bawił się swoją prezentacją.
Niedawny post był echem wydarzenia w Polsce, w którym TCL zaprezentowało oś czasu, mówiąc o niczym więcej i nie mniej o konsolach do gier wideo i ich rozwoju z pokolenia na pokolenie.
Wspomniany slajd zaczyna się od premiery Xbox One i PlayStation 4 w 2013 roku i kończy się, co może być wprowadzeniem nowej serii Xbox i PlayStation 5 Pro w latach 2023-2024.
Wywołało to różnego rodzaju spekulacje i wątpliwości co do informacji, jakie TCL może mieć na temat ścieżki startowej Sony i Microsoftu.
Prawda jest taka, że nic nie może być uznane za prawdziwe. W rzeczywistości jest to spekulacja granic ryzykownej sztuczki marketingowej.
PlayStation 5 Pro? Krok od TCL
Musimy zacząć od przyznania, że jeśli TCL potwierdził informację o pojawieniu się nowego Xboksa lub tzw. PlayStation 5 Pro, to nie może tego do końca ogłosić. Informacje te są zwykle dostarczane w ramach umowy o zachowaniu poufności.
Dlaczego pojawia się ten sygnał? Odpowiedzią jest nic innego jak ograniczone możliwości 8K jako katalizatora sprzedaży na rynku telewizorów.
Wszyscy wiemy, że gracze, oprócz akcesoriów do gier, często szukają telewizorów, które gwarantują najlepsze wrażenia z gry.
Do tego należy dodać siłę sprzedaży, którą 4K straciło z powodu większej penetracji i trudności 8K w osiągnięciu synergii w tym zakresie.
Ponieważ producenci treści wciąż są na niedojrzałym etapie adaptacji do 4K, korzyści płynące z 8K nie są jeszcze użyteczne i nie zostały szeroko rozpowszechnione. W ten sposób Twój argument marketingowy przepada. Użytkownicy nie mają doświadczenia z rozdzielczością 4K i chcieliby przeskoczyć do 8K.
To tutaj na znaczeniu zyskuje retoryka dotycząca oczekiwanego PlayStation 5 Pro na 2024 rok. Jest to koncepcja bliższa i prawdopodobnie realna ze świata rozrywki dostosowanej do 8K.
Pomysł na PlayStation 5 Pro mógłby więc pomóc TCL sprzedać więcej niż 8K zostało już zużyte. Pamiętaj, że Omdia drastycznie obniżyła swoje prognozy sprzedaży telewizorów 8K.
Firma śledząca pierwotnie spodziewała się, że konsumenci kupią 9 milionów telewizorów 8K do 2025 roku; Do 2026 r. liczba ta spada do zaledwie 2,7 miliona telewizorów 8K.
PlayStation 5 Pro jest dalekie od potwierdzenia Sony; To samo dotyczy nowej serii Xbox. Jednak producenci tacy jak TCL wyraźnie czekają na to bardziej desperacko niż sami gracze.
Chcesz być na bieżąco w świecie technologii?Subskrybuj nasz kanał na YouTubeI nie przegap najlepszych gier, gadżetów i kultury geeków! Śledź nas w sieciach
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”