Profesjonaliści z 15 krajów w trzeciej edycji Shooting Locations Marketplace w Valladolid • Produkcja audiowizualna

Profesjonaliści z 15 krajów w trzeciej edycji Shooting Locations Marketplace w Valladolid • Produkcja audiowizualna

Shooting Locations Marketplace, impreza w lokalizacjach strzeleckich, która odbyła się w Valladolid w dniach 17 i 18 października, zwiększyła w tym roku krajowy i międzynarodowy udział destynacji, producentów, mieszkańców i firm związanych z produkcją audiowizualną.

Profesjonaliści z 15 krajów zebrali się w ciągu tych dwóch dni na spotkaniu zorganizowanym przez Feria de Valladolid i Hiszpańską Komisję Filmową, a sponsorowanym przez Juntę Castilla y León i Radę Miasta Valladolid.

Targi Shooting Locations Marketplace spełniły pokładane w nim nadzieje, biorąc pod uwagę jakość i różnorodność uczestników oraz wyniki poprzednich edycji. Rozwój wydarzenia ma na celu promocję spotkań agentów zajmujących się fotografią i w tym celu nakreślono różne scenariusze biznesowe: program ponad 950 spotkań zorganizowanych w oparciu o wspólne interesy destynacji i selekcjonerów lokalizacji, okrągłe stoły i konferencje na temat kwestie takie jak zrównoważony rozwój w fotografii, zachęty podatkowe, skutki niedawnego strajku scenarzystów czy wykorzystanie sztucznej inteligencji w lokalizacji docelowej.

W targach Shooting Locations Market wzięło udział 36 hiszpańskich i 9 międzynarodowych destynacji: Francja, Bretania, Niemcy, Berlin Brandenburgia, Bawaria, Polska, Norwegia, Jordania i Egipt. Wzrosła także obecność firm prywatnych, zarówno tych, które decydują się na rekrutację fotografów, jak i tych, które świadczą usługi produkcyjne. Targowisko Shooting Locations to także miejsce, w którym prezentują swoją ofertę, a w tej edycji wzięły udział firmy z Peru, Jordanii, Hiszpanii, Estonii i Namibii.

Dyrektor generalny Feria de Valladolid, Alberto Alonso, podkreślił perspektywy rozwoju rynku lokalizacji strzeleckich „odzwierciedlone w tych liczbach, które reprezentują integrację nowych destynacji i firm. „Jest to możliwe dzięki pracy i wsparciu naszego partnera, hiszpańskiej Film Commission oraz nasi sponsorzy, Rada Miasta Balad Al-Walid oraz Rada Kastylii i León.”

„Wzrostowi podaży towarzyszy także wzrost liczby selekcjonerów uczestniczących w Shooting Locations Marketplace, która wynosi 69 profesjonalistów z siedmiu krajów. W tym roku kontynuowaliśmy działalność w tym samym duchu, co w poprzedniej edycji” – dodał Alonso, który potwierdził również, że 65 procent mieszkańców i producentów to Amerykanie i Brytyjczycy.Od integracji akt wykonawczych, z większą zdolnością podejmowania decyzji przy wyborze miejsc docelowych.” Dwa najsilniejsze rynki w zachodniej branży audiowizualnej.

„Shooting Locations Marketplace narodziło się z ambicją, aby być punktem odniesienia dla profesjonalistów z branży i miejsc docelowych audiowizualnych, a w ciągu zaledwie dwóch lat rozwinęliśmy się w naszych granicach i poza nimi” – zauważył Przewodniczący Komitetu Wykonawczego Valladolid Expo, Victor Caramanzana.

Sekretarz Generalny Hiszpańskiej Komisji Filmowej Juan Manuel Gumeranes zwrócił uwagę na „konkurencyjność Hiszpanii w przyciąganiu filmów międzynarodowych, rozwój krajowego przemysłu audiowizualnego oraz ważną rolę rynku lokalizacyjnego w nawiązywaniu relacji z profesjonalistami z innych krajów”. Guimeranz ujął to wydarzenie w planie Hiszpańskiego Centrum Audiowizualnego dla Europy, inicjatywy promowanej przez Sekretarza Stanu ds. Komunikacji i Infrastruktury Cyfrowej.

Konferencje

Wyzwania branży audiowizualnej, zrównoważony rozwój fotografii, zastosowanie sztucznej inteligencji w polowaniu na lokalizacje lub to, w jaki sposób miejsce może inspirować historię, to tylko niektóre z zagadnień poruszanych na konferencjach i okrągłych stołach Shooting Locations Marketplace.

Program rozpoczął się dialogiem amerykańskiego scenarzysty Jaya Gibsona, zdobywcy nagrody Emmy i dwóch nagród Writers Guild Awards, z tłumaczką Laurie Balton. Obydwoje mówili o „miejscach, działkach i towarzystwie”. Gibson pracował między innymi przy filmach Stowarzyszenie Umarłych Poetów i Cienka czerwona linia.

Lori Balton to lokalna weteranka, która w tym roku pracowała przy „Nawiedzonym dworze”, „Małej syrence”, „Babilonie” i „Królu Lwie” oraz innych produkcjach znajdujących się w jej CV.

„Inne oczy i rzeczywistość” to tytuł okrągłego stołu, który odbył się we wtorkowe popołudnie, a którego moderatorem była dyrektor generalna Film Commission International (AFCI), Jacqueline Philpott. Następnie Hiszpańska Komisja Filmowa przedstawiła opracowanie na temat wykorzystania sztucznej inteligencji przy wyborze lokalizacji, wyreżyserowane przez Albę Megidi.

Współpraca indo-hiszpańska została przeanalizowana przy stole z udziałem urzędników Film India Office, firmy produkcyjnej India Shoots, Valladolid Film Office i Fundacji Casa de la India.

Drugiego dnia rozmawialiśmy o wyzwaniach branży audiowizualnej i o tym, jak standardy zrównoważonego rozwoju wpływają na wybór destynacji. W pierwszym przypadku Adrian Wootton, dyrektor generalny British Film Commission, rozmawiał z Robertem Ortizem, wiceprezesem ds. produkcji w Paramount TV, Tiffany Tessierrą, starszą wiceprezes Focus Featurs, Anją Metzger, komisarzem filmowym Bawarii i Ahmedem Sambadem, Dyrektor Generalny Komisji Filmowej Egipskiej.

Producent wykonawczy Mika Saito, Andy Weltman, dyrektor generalny Babelsgber Estudios i Megan Beaton, dyrektor wykonawcza Norweskiej Komisji Filmowej, przeanalizowali aspekty zrównoważonego rozwoju filmowania podczas sesji moderowanej przez współprzewodniczącą EUFCN Carlottę Guerrero.

Program zakończył się kursem mistrzowskim prowadzonym przez tłumacza Enrique Gutierreza del Alamo, odpowiedzialnego za takie produkcje jak „When No One Sees Us”, w ramach programu szkoleniowego w Globalnym Centrum Szkoleń Audiowizualnych (GATC) z siedzibą w Rio de Janeiro. Janeiro.

Shooting Locations Marketplace utrzymuje również umowy o współpracy ze stowarzyszeniami zawodowymi, wśród których w tym roku uwypuklono utworzenie AFCI, Międzynarodowego Stowarzyszenia Lokalistów z siedzibą w Los Angeles, „które stanowi bardzo ważne wsparcie w promowaniu projektu na poziomie globalnym. .. Ponadto jej prezes, Jacqueline Philpott, będzie aktywnym uczestnikiem rynku lokalizacji strzeleckich” – wyjaśnił Alberto Alonso.

Międzynarodowe Stowarzyszenie Tłumaczy Lokalnych (LMGI), Europejskie Stowarzyszenie Komisji Filmowych (EUFCN) oraz hiszpańskie firmy Profilm, Appa i Alía wraz z mediami specjalistycznymi uzupełniły listę podmiotów współpracujących z Shooting Locations Marketplace.

You May Also Like

About the Author: Vania Walton

"Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *