Program „Salsa Picante en Radio” emitowany w Rumbie 98,5 FM. m świętuje swoje 27-lecie, z pomocą swojego producenta i gospodarza Eugenio Pereza, „największego specjalisty od sosów na Dominikanie”.
Przestrzeń poświęcona rozpowszechnianiu muzyki afroantelliańskiej we wszystkich jej aspektach została po raz pierwszy uruchomiona 22 kwietnia 1995 roku we współpracy z Williamem Perezem, dyrektorem i właścicielem stacji radiowej La Super Potente 104,5 FM, która rozpoczęła nadawanie w soboty od 6:00 do 12:00. Później harmonogram zostanie zmieniony o godzinie 16:00 na 10 godzin.
Formuła programu polega na przedstawieniu różnorodnych tematów muzycznych, które starają się zaspokoić gusta miłośników muzyki tropikalnej.
Początkowo program rozpoczynał się od sekcji „Salsa Meets-Jazz”, która była główną ideą, którą musiał stworzyć William Perez. Następnie przejdź do „Salseros Also Sing Bolero”, gdzie możesz posłuchać salseros jako bolero, kontynuując sekcję „Romantyczna, seksowna i zmysłowa salsa”.
Kontynuując mieszankę „obecnej salsy” i „Salsy z niedawnej przeszłości”, w tym Salsa Reminiscence ze wspaniałym „Salsa Classics”, gdzie najlepsze i najbardziej znane hity wszechczasów, zwłaszcza te z końca lat pięćdziesiątych, w latach 60., Lata 70. i 80. są rozplanowane, połączył to ze słynną reklamą „Boom” zapoczątkowaną przez Vanya Records i dominikanina Johnny’ego Pacheco.
Pierwsza drużyna na początku składała się z nadawcy Jeya Gonzáleza, jako głównego kontrolera, którego później zastąpili inni profesjonaliści, tacy jak Richard Richardson, Dioscórides Castillo, Paúl García, Junior Rodríguez, Manny Valenzuela, Nelson Suárez „El Vacanito” Gabriel Pereza. Johnny Mejia, Elizabeth Encarnación „Dziecko salsy”, Noemí Mieses i Jey Poland.
Po sprzedaży stacji w 2007 roku, „Salsa Picante” kontynuowała swoją działalność dzięki stacjom takim jak Fiesta 107,9 fm, Rumba 98,5 fm i Radio Universal 98,1 fm. m, Neón 89,3 FM i jest obecnie nadawany raz na Rumba 98,5 FM. Z Grupy Medialnej RCC.
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”