Renfe i Trenitalia przyspieszają ekspansję ze względu na dominację SNCF i DB w Europie | Firmy

Liberalizacja transportu pasażerskiego w Europie w grudniu 2020 r. wywołała wyścig o internacjonalizację wśród dużych operatorów publicznych, który teraz toruje drogę nowym usługom transgranicznym. Podczas gdy francuska SNCF i niemiecka DB są wysoce zintegrowane na mapie Europy, Trenitalia i Renfe szybko rywalizują ze swoimi szybkimi usługami.

18 września Włochy uruchomiły linię Mediolan-Turyn-Lyon-Paryż, z dwiema częstotliwościami dziennymi tras zaczynającymi się od 23 euro w jedną stronę. Frecciarossa jest pierwszą firmą na terytorium Francji, która wykładniczo konkuruje z SNCF po długiej synchronizacji 1000 pociągów.

Ponadto włoska placówka będzie wypełniana trzema częstotliwościami dziennie między Paryżem a Lyonem, jednym z gwiezdnych korytarzy SNCF. Do końca 2022 roku Trinidadia planuje uruchomić swoją markę Ireo w Madrycie-Barcelonie, a dyrektor generalny grupy Luigi Coradi potwierdził włoskim mediom, że planuje natychmiastowe połączenie dwóch głównych hiszpańskich miast z Mediolanem. Będzie więc droga ekspresowa Hiszpania-Francja-Włochy.

Czas pokaże, czy duże prędkości na długich trasach będą konkurować w środku ataku kolejowego o przesunięcie samolotów na krótkich trasach. W porównaniu do półtorej godziny, jaką oferują Ryanair, Vueling, Easyjet czy Air France, Mediolan-Paryż pokona 900 kilometrów w sześć godzin. Trynidadia obsługiwała już pociągi transgraniczne między Włochami a Francją za pośrednictwem swojej spółki zależnej Dello, ale odwołała swoją działalność z powodu wybuchu epidemii. Teraz chce zrobić kolejny skok z Frecciarossą, która jest już rozpoznawana w siedmiu krajach (Hiszpania będzie na ósmym miejscu).

SNCF działa na swoim lokalnym rynku, docierając do Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, Włoch, wkraczając do Hiszpanii z usługami zagranicznymi i działając lokalnie pod marką Ouigo. Dzięki trasom do Wiednia, Zurychu, Luksemburga, Pragi, Bolonii, Warszawy i wielu innych, potężny DB przewozi swoje pociągi do wszystkich krajów w Niemczech. Na razie ekspansja tych dwóch jest niezaprzeczalna.

Homologacja

Na żądanie Komisji Europejskiej i Hiszpanii rząd hiszpański wezwał różnych partnerów UE do ułatwienia konkurencji. Renfay kontynuuje wprowadzanie do Paryża swojego taboru kolejowego, w tym przyszłego Avril de Talco. Hiszpańskie joint venture z SNCF obsługuje ruch transgraniczny, ale stara się rozpocząć własną działalność w sąsiednim kraju i zająć pozycję na innych rynkach.

Dyrektor, kierowany przez Isaíasa Táboasa, jest zainteresowany konkurowaniem z SNCF o transport między Paryżem a Londynem przez Eurotunnel. Konkurent kontroluje operatora Eurostar International Limited, w którym posiada 55% kapitału, a w 2019 roku z jego usług skorzystało siedem milionów pasażerów. Podróż Paryż-Londyn trwa tylko dwie i pół godziny, co jest bardzo konkurencyjne w porównaniu do podróży lotniczych.

Renfe zajmuje stanowiska w takich krajach jak Słowacja i Polska, a także oferuje przetargi OSP w Czechach, do których wchodzi prywatna czeska firma Leo Express z 50%. Leo działa w Niemczech od 2017 roku dla FlixTrain za pośrednictwem dalekobieżnej usługi otwartego dostępu między Berlinem a Stuttgartem.

Hiszpańska firma walczy z zewnętrzną pozycją Hiszpanii, która uniemożliwia atrakcyjne komercyjnie fuzje z Europą Środkową, wygrywając konkurencję jako najszybszy operator w Stanach Zjednoczonych, Meksyku, a wcześniej Arabii Saudyjskiej. Do tego dodał teraz swoją działalność korporacyjną i zainteresowanie usługami publicznymi w połowie regionu Europy.

You May Also Like

About the Author: Eugene Barker

„Przyjaciel zwierząt na całym świecie. Guru sieci. Organizator. Geek kulinarny. Amator telewizyjny. Pionier kawy. Alkoholowy narkoman”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *