Była to sesja informacyjna skierowana do firm europejskich zainteresowanych pomyślnym rozwojem swojej działalności w Chinach. Według raportu Alibaba Group tylko 17% MŚP w Unii Europejskiej eksportuje do Chin. Bariery regulacyjne i brak wiedzy są wymieniane jako główne wyzwania, przed którymi stoją firmy chcące się włamać Druga co do wielkości gospodarka i drugi co do wielkości rynek na świecies.
Przede wszystkim przedstawiciele Banco Santander w Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Portugalii, Polsce i Niemczech szczegółowo opisali możliwości grupy bankowej w zakresie wspierania europejskich firm w ekspansji do azjatyckiego giganta.
„Ekspansja międzynarodowa jest częścią DNA Santander Właśnie dlatego osiągnęliśmy swoją pozycję we wszystkich regionach Europy, w których się znajdujemy, z dedykowanym zespołem, który wspiera Twoje potrzeby i wymagania. Nasz zespół specjalistów ds. handlu międzynarodowego w Hiszpanii, Portugalii, Polsce i Wielkiej Brytanii jest gotowy do pomocy. Bycie częścią Grupy Santander ma również znaczenie, jeśli chodzi o pracę na arenie międzynarodowej, nie tylko nasza obecność na 10 rynkach, na których odgrywamy ważną rolę, ale także nasza sieć banków korespondentów, która daje nam dostęp do dowolnego kraju na świecie, aby Ci pomóc z tym. Twoje płatności i pieniądze” – ujawniła Jaime Oscola, dyrektor ds. biznesu międzynarodowego w Banco Santander Hiszpania.
Konferencja wyjaśniała znaczenie dwustronnej wymiany handlowej między Europą a Chinami (Unia jest drugim partnerem handlowym azjatyckiego giganta, do którego należy ok. 15% eksportu i 12,6% importu); Omówiono również obecny kontekst gospodarczy Chin, gdzie prognozowany wzrost PKB w 2021 r. przekroczy 8%; Z krajowych ram regulacyjnych, z Nowa ustawa o inwestycjach zagranicznych Dążenie do poprawy otoczenia biznesowego dla inwestorów zagranicznych, różne możliwości zaistnienia na tym rynku, zwracając szczególną uwagę na Możliwości, jakie daje e-commerce.
Doświadczenie korporacyjne
Dwie firmy, które pojawiły się już na chińskim rynku, w tym hiszpańska Forest Chemical Group, podzieliły się swoimi doświadczeniami i omówiły wyzwania stojące przed tym krajem. Głównym wyzwaniem w Chinach jest skala, ponieważ różnice klimatyczne dla chemikaliów stanowią wyzwanie dla rozwoju produktu. Kolejnym wyzwaniem jest poznanie kultury i sposobu prowadzenia biznesu; Kolejnym wyzwaniem jest język Sergio Vega, współzałożyciel i COO firmy.
wreszcie Bank SzanghajSantander, strategiczny partner w Chinach, świadczył swoje usługi.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”