Podczas targów Bogotá Audiovisual Market 2023 Simon Ramón, dyrektor ds. własności gier wideo do tworzenia dużych produkcji audiowizualnych opartych na niej.
Obaj prelegenci zgodzili się, że gry wideo wykraczają poza swój własny format, stając się tematem inspiracji dla innych dzieł, takich jak seriale i filmy. „Zaczęto również myśleć o treściach przeznaczonych do gier wideo, aby można było wokół nich budować franczyzy audiowizualne” – zapewnia Ramon.
Ze swojej strony podczas rozmowy prowadzonej w kosmosie sesje rynkowe O BAM Rojas skomentował, że wielu programistów od samego początku uznaje, że podczas projektowania gry wideo „produkt musi być w stanie dostosować się do innych typów narracji i ekranów”.
W ten sam sposób obaj zaznaczają, że aby to osiągnąć, gry wideo muszą mieć nie tylko dobrze uzbrojoną mechanikę, ale także ciekawe i wiarygodne historie, które można dostosować do innych formatów. Ramón zapewnił, że „oprócz parametrów technicznych gry wideo, które są ważne, treść historii musi być atrakcyjna. Kiedy treść jest bardzo mocna, tworzy to potencjał franczyzowy”. W tym samym duchu Rojas wskazał na przykład Magikgra wideo stworzona w Polsce w 2007 roku, której adaptacja jako serial na platformie Netflix odniosła wielki światowy sukces.
W każdym razie podkreślili, że chociaż tworzenie ciekawych narracji jest ważne, gracze nie powinni być zmuszani do śledzenia wszystkich elementów historii ani na siłę ingerować w ich interakcję z grą wideo. „Historia musi być opowiedziana, ponieważ gracz tworzy własne wrażenia z gry” – powiedział Ramone.
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”