Śmierć Baztarrica, promotora umiędzynarodowienia CAF | Firmy

Jose Maria Pastorica, który przez ponad dwie dekady kierował zarządem CAF, producenta sprzętu kolejowego, zmarł 1 stycznia w Madrycie. Obecny Honorowy Przewodniczący Grupy w Beasain (Gipuzkoa), Baztarrica rozwinął całą swoją karierę w firmie. Jako kierownik warsztatów i różnych dywizji awansował w szeregach i przejmował coraz więcej obowiązków, aż został awansowany na pierwszy stopień zarządzania jakością i produktem.

W 1989 został mianowany zastępcą dyrektora generalnego dyrektora generalnego, aw 1991 awansował na zastępcę dyrektora generalnego, który był już przewodniczącym CAF. Został mianowany prezesem w 1995 roku i pełnił tę funkcję do 2015 roku po przejściu na emeryturę w firmie. Utrzymywał związek jako Honorowy Prezydent. Przez te dwie dekady koncentrował się na działalności prezesa.

Formuła powtórzona przez jego następcę i człowieka zaufanego, obecnego prezydenta Andrsa Ariscorettę. Następnie, zgodnie z zaleceniami dobrego zarządzania, CAF powołał Javiera Martínez Ojinaga na stanowisko CEO od 1 września ubiegłego roku.

Baztarrica utrzymywała niski profil publiczny. Wśród kamieni milowych jego administracji znalazła się internacjonalizacja CAF, która rozpoczęła się w latach 90., oraz konsolidacja Centrum Stabilnych Interesariuszy. Baskijskie Banki Oszczędnościowe weszły do ​​stolicy ważnego przemysłu w sektorze wytwórczym Kraju Basków. Jej akcje zostały objęte przez Kutsabeng Bank, który posiada ponad 14% akcji.

Odzwierciedlając znaczenie CAF dla wspólnoty autonomicznej, rząd baskijski ma 1,24% kapitału. Baztarrica zaangażowała również pracowników udziałowców poprzez Cartera Social, pierwszego partnera Beasain Group z 24,87%. CAF zatrudnia ponad 13 000 pracowników. Jej sieć przemysłowa obejmuje siedem krajów. Z Hiszpanii (z pięcioma zakładami w kraju), do Polski, przez Wielką Brytanię i Francję. Poza Europą posiada fabryki w Stanach Zjednoczonych, Meksyku i Brazylii.

Od 2000 roku CAF wzmocniło swoje zaangażowanie w branżę autobusową i utrzymanie ruchu, pozyskując inwestycję technologiczną, polską firmę Solaris, gdzie przejęła szwedzką firmę Euromaint, która jest bardziej dochodowa niż producent sprzętu. Jej konkurentami w sektorze kolejowym są międzynarodowe firmy, takie jak Alstom i Hitachi we Francji.

You May Also Like

About the Author: Eugene Barker

„Przyjaciel zwierząt na całym świecie. Guru sieci. Organizator. Geek kulinarny. Amator telewizyjny. Pionier kawy. Alkoholowy narkoman”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *