Ú Dane N: połowa Wenezuelczyków korzysta z serwisu Netflix nawet w serialach

Ú Dane N: połowa Wenezuelczyków korzysta z serwisu Netflix nawet w serialach

Jednym z najważniejszych zjawisk w kulturze popularnej przynajmniej ostatniej dekady jest Netflix. Amerykańska platforma nadawcza jest dostępna na całym świecie i stała się synonimem wielu oglądania telewizji. Jest to nie tylko usługa strumieniowania seriali i filmów online, ale także stała się jedną z największych firm produkcyjnych filmowych i telewizyjnych, konkurując ze swoimi oryginalnymi produkcjami o najważniejsze nagrody w branży w krótkim czasie. Jego zasięg i popularność były tak duże, że dało początek hasłu, które kilka lat temu stało się popularne: „Netflix i chill”. Wyrażenie, które odnosi się do oglądania filmów lub seriali i relaksu, stało się modnym wyrażeniem odnoszącym się do zaproszenia do seksu. Stamtąd została włączona do świata memów i zadomowiła się w dyskursie młodzieży mówiącej po angielsku i hiszpańsku.

Netflix to moda. Dane to potwierdzają. Chociaż duże firmy produkcyjne, zarówno tradycyjne, jak i niekonwencjonalne, z biegiem lat zdecydowały się uruchomić własne platformy streamingowe, aby bezpośrednio konkurować z Netflix w swojej dziedzinie, Los Gatos z siedzibą w Kalifornii pozostaje niekwestionowanym liderem w większości krajów na świecie. Obecnie, w 2022 roku, ma ponad 220 milionów aktywnych subskrypcji, będąc Prime Video, spółką zależną giganta Amazon, jego najbliższego konkurenta.

Według ankiety Statystyka Na głównych rynkach w różnych regionach świata Netflix prawie we wszystkich przypadkach przewyższa pozostałe platformy, a prawie 80% osób twierdzi, że korzysta z jego usług. W Meksyku 91%, w Brazylii 88%, a w Stanach Zjednoczonych 71%. W Hiszpanii i Holandii wynosi odpowiednio 79% i 78%. Tylko w Indiach Netflix został prześcignięty przez Prime Video i Disney+.

Postanowiliśmy zwiedzać w tym tygodniu wydania Dane ONZ Jakie są numery Netflix w Wenezueli? W tym celu przeprowadziliśmy ankietę cyfrową wśród naszych odbiorców, pytając ich, czy regularnie korzystają z treści Netflix, na jakim urządzeniu je oglądają i jaki status mają dostęp do konta, z którego korzystają. Ponadto wydobyliśmy dane z samej platformy, aby znaleźć najpopularniejsze treści w naszym kraju. W tym celu przetwarzamy informacje z tygodniowego rankingu najlepszych 10, który jest dostępny pod adresem top10.netflix.com.

połówki

Od poniedziałku 29 sierpnia do czwartku 1 września w badaniu wzięło udział 590 osób. Wyniki są interesujące:

Odkryliśmy, że prawie połowa, 48,5%, stwierdziła, że ​​regularnie ogląda treści Netflix. Biorąc pod uwagę, że usługa nie może być opłacona bezpośrednio w naszej walucie krajowej, możemy powiedzieć, że jest to dobry procent.

Następnie, gdy pytamy tych, którzy odpowiedzieli twierdząco, jakiego urządzenia używają do korzystania z tej usługi przesyłania strumieniowego, ponownie stwierdzamy, że prawie połowa użytkowników (48,6%) konsumujących ich treści za pośrednictwem telewizora, oczywiście ma połączenie z Internetem. Tymczasem 33,2% ogląda swoje seriale lub filmy z aplikacji zainstalowanej na smartfonie, a 18,2% ogląda ją na komputerze.

można zapłacić

Trzecie pytanie naszej ankiety również dało nam kilka interesujących danych. Wiadomo, że od kilku miesięcy Netflix jest dostępny w takich krajach jak Chile, Kostaryka, Peru, Argentyna, Honduras, Gwatemala, Salwador i Dominikana. Specjalny system cen umożliwiający udostępnianie haseł, ponieważ jednym z jej problemów jako organizacji było to, że około 100 milionów połączeń odpowiadało użytkownikom korzystającym z „ekranów” innych płatnych kont. Netflix umożliwia, w zależności od typu konta, jednoczesne korzystanie z jednego lub dwóch „ekranów” i do czterech „ekranów” lub urządzeń (telewizory, telefony, komputery), co doprowadziło do powszechnego korzystania z udostępniania haseł w celu świadczenia usługi za darmo komuś innemu. Spowolniło to wzrost liczby abonentów firmy. Dlatego testują nową metodologię, w której trzeba dodatkowo dopłacić, aby móc połączyć się poza głównym adresem właściciela subskrypcji.

Ta praktyka w Wenezueli stanowi ważną część konsumpcji. W naszej ankiecie, zapytani o to, w jaki sposób zgodzili się cieszyć treściami Netflix, największy segment, który obejmuje 39,9% użytkowników, powiedział, że robi to za pomocą hasła udostępnionego przez członka rodziny lub znajomego.

Na drugim miejscu są ci, którzy płacą „dostawcom usług”, którzy oferują połączenie z jednym lub kilkoma ekranami za miesięczną opłatą. W ten sposób ludzie mogą płacić za oglądanie Netflix w jednym miesiącu, a nie w drugim, lub zachować „pośrednią” subskrypcję, to znaczy bez konieczności posiadania własnej międzynarodowej karty kredytowej lub debetowej, aby zapłacić za usługę. Stanowią one 32,8% użytkowników.

Wreszcie są tacy, którzy twierdzą, że płacą za swoje konto Netflix: w naszej ankiecie grupa ta dotarła do 27,3% użytkowników.

Można z tego dokonać co najmniej dwóch odczytów. Z drugiej strony widać wyraźnie, że największa grupa (40%) to ci, którzy korzystają z cudzego abonamentu i można sądzić, że zawsze jest on bezpłatny. Ale nie we wszystkich przypadkach: często, tak jak współdzielone są hasła i „ekrany”, współdzielone są również płatności na konto. Z drugiej strony powinniśmy zwracać uwagę na to, co mówią nam dane. Dodając pozostałe dwa segmenty, 60% użytkowników płaci za usługę bezpośrednio lub przez pośredników.

Wysyłaj serię

Przejdźmy teraz do analizy danych dostarczonych przez Netflix w rankingu Top 10. Dane te są dostarczane przez firmę co tydzień, pokazując 10 najchętniej oglądanych seriali i 10 filmów w każdym okresie, na całym świecie i według krajów. Wyodrębniliśmy odpowiednie dane dla Wenezueli w 2022 r. Oznacza to, że dodaliśmy 10 najlepszych tygodniowo od tygodnia od 3 do 9 stycznia do tygodnia od 22 do 28 sierpnia, który jest najnowszym dostępnym. Przetwarzamy te informacje i uzyskujemy:

Po pierwsze, z seriali i filmów, które pozostawały w pierwszej dziesiątce do 2022 r., wzięliśmy dane dostarczone przez Netflix na temat liczby tygodni, w których tytuł znajdował się w rankingu, co obejmuje tygodnie przed 2022 r. Jest to wskaźnik, którego firma używa do pomiaru popularność treści.

Mamy więc, że seria z największą liczbą tygodni (61) w pierwszej dziesiątce Netflix dla Wenezueli to Pablo Escobar, patron zła. Jest to dramatyczna produkcja o słynnym kolumbijskim handlarzu narkotyków, która została wyemitowana w telewizji kolumbijskiej w 2012 roku. jestem moim brzydkim domem (54 tygodnie), Kawa perfumowana dla kobiet (35 tygodni), Koniec Nieba (25 tygodni), tryskająca królowa (22 tygodnie) i Piotr łuskowaty (15 tygodni).

W świetle tych danych nie ma wątpliwości, że nawet z Netflixem i jego świetną i różnorodną zawartością, nasza seria jest naszą. Produkcje kolumbijskie monopolizują dużą część naszej konsumpcji.

Aby to potwierdzić, mamy kolejną porcję danych. Z naszej próbki umieściliśmy serię z największą liczbą tygodni w rankingu w 2022 roku i otrzymujemy, że zwycięzcą jest telenowela: Kawa perfumowana dla kobietktóry gromadził się przez 12 tygodni jako czołówka serialu Netflix w Wenezueli.

W przypadku filmów jest jeszcze słabszy. Mamy, że film, który zdobył najwięcej tygodni w pierwszej dziesiątce na Netflix dla Wenezueli, to czerwony alarm2021 Amerykański film akcji z Gal Gadot i Dwayne Johnson w rolach głównych. Spędził 12 tygodni organizując. Nastąpił dramat sportowy pazursiedem tygodni i nie szukajA Projekt Adama A nieprzebaczalnywszystkie z sześcioma tygodniami w pierwszej dziesiątce.

Teraz, kiedy przeglądamy filmy, które do tej pory miały najwięcej tygodni na Netflixie dla Wenezueli w 2022 roku, jasne jest, że żaden film nie osiągnął pierwszego miejsca przez ponad dwa tygodnie. W rzeczywistości mamy 10 dwutygodniowych filmów z ograniczeniami na pierwszym miejscu i 14 jednotygodniowych filmów z ograniczeniami na pierwszym miejscu.

Gringos i ich dramat

Ta pierwsza dziesiątka dostarczyła nam więcej informacji. Obliczyliśmy i udało nam się ustalić, że gatunkiem, który ma najwięcej seriali w zestawieniu Netflix Top 10 dla Wenezueli, jest dramat, który ma 29,87% udziału w torcie. Są też seriale kryminalne z 24,68% i science fiction z 14,29%.

Jeśli chodzi o kraj pochodzenia najchętniej oglądanych seriali w naszym kraju, nie dziwi fakt, że 40,26% amerykańskich seriali. Dalej jest Meksyk z 15,58% oraz Hiszpania i Kolumbia z 13%. Dzięki temu definiujemy interpretację danych w ciągu. Chociaż kolumbijskie telenowele są dla nas bardziej popularne, produkcja gringo dominuje dużo pod względem ilości.

W przypadku filmów na pierwszym miejscu znajduje się również gatunek dramatyczny z 24,31%, choć tuż za nim plasuje się komedia, która sięga 22,1%. Filmy akcji znalazły się na trzecim miejscu z 17,13%.

Jeśli chodzi o kraje pochodzenia najwyżej ocenianych filmów fabularnych w pierwszej dziesiątce na Netflix, dominacja USA jest jeszcze bardziej wyraźna. 53,59% filmów w naszym rankingu to produkcje gringo. Na drugim miejscu, daleko, jest Hiszpania z 6,63%.

Dane te dostarczają ważnych informacji do zbadania bieżących zachowań konsumpcyjnych kulturowych w Wenezueli. Z drugiej strony mamy dowody na to, że duża część populacji inwestuje w rozrywkę cyfrową. Z drugiej strony, choć nasze gusta ludowe niewiele się zmieniły, o czym świadczy faworyzowanie formatu telenoweli, nadal jesteśmy pod silnym wpływem północnoamerykańskiego przemysłu kulturalnego. Nie jest to ani nowe, ani ekskluzywne, Stany Zjednoczone dzierżą imperium kulturowe o zasięgu globalnym. Ale jedną z atrakcji Netflix jest to, że oferuje bardzo zróżnicowany program, w którym możemy oglądać filmy lub seriale z Korei, Indii, Polski, Turcji czy RPA, co jest szansą dla branż w tych krajach.

Być może Wenezuela, za którą tęsknimy w serialu Netflixa, uda się zmieszać z krajowymi produkcjami, które za pośrednictwem tych i innych platform streamingowych docierają na cały świat, a nawet poprawić swoją pozycję wśród naszych odbiorców.

You May Also Like

About the Author: Vania Walton

"Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *