Polski miniserial składający się z 6 odcinków po 45 minut, oparty na prawdziwym zdarzeniu, powodziach, które nawiedziły Europę Środkową latem 1997 roku w wyniku wylewów Odry i Morawy, które dotknęły Wrocław m.in. ponad 50 zgonów. Czujność jednych, sceptycyzm drugich, zachowanie ekspertów i polityków, walka między banałem a darem, służą wyobrażeniu sobie fabuły z fikcyjnymi postaciami i odtworzeniu tragedii z wielkim realizmem, aż do oporu przed porównaniami. Wraz z innymi wielkimi seriami katastrof wodnych w tym sezonie, po huraganieO Katrinie. Trzeba też pamiętać, że Juan Antonio Bayona swoją filmografią postawił poprzeczkę bardzo wysoko niemożliwe.
Jasmina Tremer jest doświadczonym hydrologiem, mieszka ze swoim chłopakiem w przyczepie kempingowej na wsi i próbuje zaalarmować władze Wrocławia o zagrożeniu powodzią. Robi to za pośrednictwem doradcy gubernatora, Jacoba Marzaka, z którym ma córkę, obecnie nastolatkę, która ignoruje tożsamość matki, opuściła ją z powodu uzależnienia od narkotyków, z którym wciąż walczy. Spiera się z innymi ekspertami i politykami o podjęcie odpowiednich działań. Ponadto pomysł zniszczenia zapór zabezpieczających przed zalaniem miasta wywołuje bunt na wsi, a rolnicy widzą zniszczenie całego ich dobytku.
Scenariusz, napisany przez Annę Kipińską, Kaspera Pajona i Kingę Krzymińską, wpisuje się w kanony podgatunku katastroficznego, przygotowując widza na to, co ma nadejść, i snując dramat różnych postaci z nieco chóralną obsadą. Na pewno wyróżniają się Agnieszka Zulewska i Tomasz Schuchardt, para, która w młodości doczekała się córki. Być może jedną z wad Zulewskiej jest niechęć jej bohaterki, wiecznie zła, być może dlatego, że żywi kompleks winy za zaniedbanie swojej otyłej matki, byłej śpiewaczki operowej, i za porzucenie córki; Służy do dodania jej decydującej siły w obronie jej punktu widzenia, ale trudno się z nią porozumieć; Ze swojej strony Schuchardtowi łatwo jest znaleźć równowagę między wysiłkiem związanym z byciem dobrym człowiekiem, dbaniem o córkę, a upolitycznieniem, które może popchnąć go do podejmowania decyzji, które nie są najlepsze, z którymi może pływać . Sporo skorumpowanych ludzi.
W filmie widzimy rolę odgrywaną przez media, wojsko i pracowników służby zdrowia w chwilach wielkiego napięcia, takich jak te, kiedy policja prewencji próbuje rozproszyć chłopów. Sceny podnoszącej się wody zostały wykonane, produkcja dobrej jakości technicznej i ogólnie akceptowana. Nieliczne wzmianki o katolicyzmie w Polsce mogą być nieco zaskakujące, ograniczając się do wzmianki o podróży papieża Jana Pawła II i rozmowie Aged z Jasminą.

„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”