Ryż wietnamski na eksport (źródło: VNA)
HANOI (VNA) – Ryż, podstawowy produkt spożywczy w większości Azji, znacznie podniesie cenę w najbliższej przyszłości ze względu na trudności z globalnymi dostawami pszenicy, co będzie stanowić ogromną szansę dla wietnamskiego eksportu ryżu, twierdzą eksperci.
Vu Thi Hue, szef działu importu i eksportu firmy Dai Duong Xanh, wyjaśnił, że ze względu na wyższe ceny i niższą produkcję pszenicy wiele krajów musi szukać alternatywnych źródeł, a ryż będzie odpowiednim produktem do wymiany.
Według wstępnych statystyk Generalnej Administracji Celnej Wietnamu, w ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2022 r. łączne zagraniczne dostawy ryżu wyniosły około 2,77 mln ton, co odpowiada ponad 1,3 mld USD.
Obraz ilustracyjny (źródło: VNA)Średnia cena eksportowa ryżu osiągnęła 489 USD za tonę, co oznacza wzrost o 6,6 procent objętości, ale o cztery procent mniej niż w tym samym okresie w 2021 roku.
Chociaż cena eksportowa ryżu jest niższa w porównaniu z ubiegłym rokiem, nadal jest wyższa niż ceny innych tradycyjnych krajów eksportujących ryż, takich jak Indie, Pakistan i Birma.
Filipiny stały się największym rynkiem odbiorczym dla Ryż Stanowią one około 46 procent wolumenu i 43,6 procent całkowitej wartości eksportu, czyli 1,27 miliona ton (589,81 miliona dolarów), odpowiednio 34,6 procent rok do roku i 17,5 procent.
drugi rynek eksport Największym krajem w Indochinach są Chiny, które zajmują ponad 14 proc. wolumenu i 15 proc. całkowitej wartości sprzedaży zagranicznej.
Eksport ryżu z Wietnamu gwałtownie wzrósł na rynki takie jak Afryka, o ponad 76 procent rok do roku; Wybrzeże Kości Słoniowej 37%; Malezja 19%; Mozambik 47% wśród innych krajów.
Oprócz utrzymywania sprzedaży na rynkach tradycyjnych wietnamskie firmy promują również eksport na rynki wymagające wysokiej jakości, takie jak Stany Zjednoczone i kraje Unii Europejskiej, takie jak Niemcy, Szwecja, Belgia, Polska itp. /.
aktualna wartość netto

„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”