Mówi się, że człowiek uczy się na błędach, ale czasami produkty i usługi są wprowadzane na rynek tak absurdalnie, że prowadzą do wniosku, że twórca mógł zaoszczędzić czas, wysiłek i pieniądze, bo wynik był oczywisty. Myli się jednak ten, kto myśli, że mówimy o „szalonym profesorze” lub startupie, który jest w stanie zrobić wszystko, by zwrócić na siebie uwagę. Podejmowanie ryzyka związanego z tymi eksperymentami jest kwestią dużych firm dysponujących wystarczającymi budżetami, aby wprowadzać innowacje i pozwolić sobie na porażkę.
Oto dziewięć przykładów produktów wprowadzonych na rynek przez renomowane firmy, które nie sprawdziły się i które dziś można znaleźć tylko w rękach lojalnego kolekcjonera. Wszystkie znajdują się w tzw. Muzeum Niepowodzenia (Muzeum awariiZałożona i sponsorowana przez Samuel Zachód, Doktor psychologii organizacji, zdecydowany orędownik niepowodzeń jako sposobu uczenia się, wprowadzania innowacji i rozwoju firmy.
W muzeum znajduje się aż 159 nieudanych produktów i usług z całego świata. Oto niektóre:
1. – Lasagne Colgate
W latach 80. marka pasty do zębów Colgate postanowiła wprowadzić na rynek lasagne z mięsem. Nadal było dobrze, ale związek między grupą mrożonek a marką dożywotniej higieny jamy ustnej był trudny do uchwycenia. Chociaż lasagne Colgate jest w ofercie, jest to replika, ponieważ, jak West wyjaśnił AFP, firma nigdy nie zgodziła się dać mu paczki.
2- Coca-Cola Black o smaku kawy
Coca Cola zaskoczyła rynek w 2006 roku, wprowadzając na rynek nowy napój, Coca Cola Blak. W przeciwieństwie do tradycyjnej Coca Coli, ta nowa zawiera ekstrakt kawy i kilka innych smaków, których woleli nie identyfikować. Jeśli mówimy o czasie przeszłym, to dlatego, że produkt szybko zniknął z półek sklepowych, wycofany w 2008 roku. Najpierw został wprowadzony we Francji, a później na innych rynkach, takich jak Czechy, Słowacja i Litwa. Kilka miesięcy później dotarł do Stanów Zjednoczonych, choć w innej wersji.
Mimo braku sukcesów w tamtym czasie, marka nie zrezygnowała ze swoich wysiłków, ogłaszając premierę Coca-Coli z Kawą w Stanach Zjednoczonych w styczniu 2021 roku.
3. – Kryształowa pepsi
Wygląda na to, że legendarna bitwa pomiędzy Pepsi i Coca Colą dobiegła końca. Teraz porozmawiamy o Crystal Pepsi, przezroczystym napoju, który bardziej przypomina tradycyjny „domowy” napój. Crystal Pepsi została wydana w 1992 roku i chociaż promowana była piosenką zespołu Van Halen Hard Rock, Ponieważ jej nie miałem, nie miałem nawet kofeiny. Kiedy zauważyli brak zainteresowania konsumentów, firma wycofała markę z rynku po dwóch, trzech latach istnienia. Do 2005 roku Crystal Pepsi nigdy więcej nie została wspomniana dzięki YouTuberowi, który zażądał jej przywrócenia.
4.-Twitter Peek: urządzenie tylko dla uzależnionych, którzy redr
Taka była euforia, która zrodziła Twittera w czasie, gdy projektowano urządzenie typu smartfon, którego jedynym celem było wejście na Twittera i tweetowanie. Koniec z pocztą e-mail, aparatem, przeglądarką i czymkolwiek innym.
Zostało to wydane w listopadzie 2009 roku w ramach pakietu produktów Peek. Wiele publikacji zaczęło klasyfikować go jako najlepszy produkt roku, a to nie sprawdziło się nawet na Twitterze, bo brak przeglądarki nie pozwalał na założenie konta w sieci, czy otwieranie linków. Pomimo złych recenzji, jakie otrzymał na tej samej stronie, Peek nadal wydawał ulepszone wersje, zanim zrezygnował i ostatecznie porzucił produkcję sprzętu.
5. Męskie perfumy Harley-Davidson
Nadal można go kupić na stronach takich jak eBay i nie jest tani. Marka motocyklowa Harley Davidson pomyślała, że dobrym pomysłem może być skojarzenie zapachu benzyny i asfaltu z męskim zapachem.
W 1994 roku amerykański producent motocykli próbował wykorzystać swój status kultowej marki, wprowadzając na rynek nowy produkt: wodę kolońską „Legendar”. Który mężczyzna nie kocha zamkniętego w butelce zapachu potu, skóry i rury wydechowej na drodze? Reakcja rynku była mniejsza, niż się spodziewali. Jednak doświadczenie pomogło marce motocyklowej otworzyć linię akcesoriów, które nadal działają równolegle.
6. -Apple Newton
Apple Newton to urządzenie PDA (Personal Digital Assistant) z systemem operacyjnym o nazwie „Newton OS”. MessagePad był jednym z pierwszych PDA z funkcją rozpoznawania pisma ręcznego, a za tą pierwszą generacją stoi iOS, używany na iPhonie, iPodzie Touch i iPadzie. Rozwój platformy Newton rozpoczął się w 1987 roku i oficjalnie zakończył się 27 lutego 1998 roku (sprzedawany od 1993 do 1998 roku).
W tamtym czasie uznano to za porażkę dla Apple, po czym opuściło sektor w związku z pojawieniem się sprzętu takiego jak Palm, bardziej zaawansowanego. Jednak w tym przypadku powiedzenie o uczeniu się porażek jest prawdziwe. Pięć lat po opracowaniu systemu operacyjnego Newton system operacyjny zastosowany w tych urządzeniach nauczył Apple, jak nie robić różnych rzeczy, a dzięki temu system iOS umożliwił rozwój iPhone’a, jakim go widzimy dzisiaj.
7.-Lalka żebraka
Zamiast chcieć ją przytulić, lalka była trochę przerażająca, ponieważ bardziej przypominała Chucky’ego niż cokolwiek innego. Jej imię: Little Miss No Name. Bezimienna młoda kobieta była lalką o wielkich smutnych oczach, ubraną w łachmany iz ręką wyciągniętą jak żebrak. Daj spokój, nie ma nic wspólnego z Barbie. Został wprowadzony na rynek przez firmę zabawkarską Hasbro i niektórzy uznali to za kiepski żart. Lalka jest w sprzedaży od kilku lat, ale nie odniosła dużego sukcesu, więc dziś można ją zobaczyć tylko okazjonalnie w dedykowanych obiektach kolekcjonerskich.
8-Wybierz jąPióro dziewczyny
Według firmy Bic miał długopisy zaprojektowane specjalnie dla kobiecych dłoni. Zamknięte w pastelowych okładkach i opatrzone stemplem „w kształcie rombu, który nadaje mu wyjątkowy i kobiecy styl”, są cieńsze niż zwykłe długopisy.
Pen szybko stał się obiektem żartów w sieci za jego wyjątkowo wulgarną prezentację. Ze swojej strony francuska firma zdecydowała się zignorować krytykę i milczeć, a jedynym krokiem, jaki podjęła, było opublikowanie ogłoszenia produktu na YouTube, zamiast zakładać błąd. Rysik wciąż jest w pobliżu, zwłaszcza na platformach takich jak Amazon.
9. -Elektryczna maska na twarz
W 1999 roku można było zobaczyć reklamę aktorki Lindy Evans promującą maseczkę na twarz, której rzekomo wiele zawdzięcza swojej urodzie. Był to produkt wprowadzony na rynek przez markę Rejuvenique, który polegał na dopasowaniu maski do głowy w celu wygładzenia mięśni twarzy poprzez stymulację elektryczną i spłycenia zmarszczek. Ślady po masce, która niektórym przypomina narzędzie tortur, zostały zakwestionowane przez amerykańską Agencję Leków, więc ostatecznie zniknęła.
Powiązane publikacje
„Amatorski praktykujący muzykę. Wieloletni przedsiębiorca. Odkrywca. Miłośnik podróży. Nieskrępowany badacz telewizji.”