Nelson Arroquipa, wiceminister drobnego biznesu i rzemiosła, stwierdził, że program objął ostatnie trzy lata i został rozszerzony o 16 gmin w sześciu prowincjach kraju, a inwestycje wyniosły ponad 33,6 miliona boliviano (prawie pięć milionów dolarów ).
Dodał, że w efekcie jednostki produkcyjne poprawiły swoje możliwości produkcyjne, zwiększyły dochody ekonomiczne oraz stworzyły bezpośrednie i pośrednie możliwości zatrudnienia.
„Aby wesprzeć produktywny rozwój w tym przypadku sektora małych i mikroprzedsiębiorstw, co jest częścią polityki naszego rządu, wkład Kosodiego był bardzo ważny” – powiedział.
Arroquiba określiła projekt kierowany przez Ministerstwo Rozwoju Produktywnego i Pluralistycznej Gospodarki jako udany, a realizowany przez Urząd Probolivia.
Ze swej strony dyrektor generalny wykonawczy tej instytucji, Vidal Correa, oświadczył, że rząd krajowy podpisał umowę z Cosodi Bolivia Company w sprawie wsparcia technicznego i finansowego dla projektu Prombi, faza II, mającego na celu poprawę potencjał produkcyjny i handlowy kraju. Małe i mikro firmy produkcyjne.
Podkreślił, że w ten sposób faworyzowano sektory tekstylny, spożywczy, skórzany, drzewny i metalowy w prowincjach La Paz, Cochabamba, Potosi, Oruro, Chuquisaca i Tarija.
Wyjaśnił: „Dzięki wdrożeniu środków 1066 jednostek produkcyjnych skorzystało z transferu aktywów produkcyjnych dzięki inwestycjom o wartości ponad 11,6 miliona boliviano (ponad 1 600 000 dolarów)”.
Ponadto 2194 osoby otrzymały szkolenia i pomoc techniczną, a kwotę wydano 1,2 mln boliviano (ponad 171 000 dolarów).
Źródła z portfela Rozwoju Produktywnego i Gospodarki Pluralistycznej oszacowały, że 1241 właścicieli projektów MyPE uzyskało certyfikat kompetencji, 2248 uzyskało usługi finansowe, a ponad 4500 uzyskało promocję komercyjną i e-commerce.
Z kolei szef Szwajcarskiej Agencji Rozwoju i Współpracy Uli Moderle wyraził swoją „dumę” z obecności szwajcarskiej współpracy w Boliwii poprzez projekt Prompe Phase II, którego celem jest rozwój tych struktur gospodarczych.
„Bardzo wierzymy w małe i mikroprzedsiębiorstwa, ponieważ odgrywają one ważną rolę w innowacyjności gospodarki kraju – podkreślał Moderly – i przy wsparciu Promype wspieramy produktywność każdej małej firmy i jej marketing, aby mogły lepiej sprzedawać .”
JHA/JBM
„Freelance twitter buff. Typowy adwokat kawy. Czytelnik. Subtelnie czarujący przedsiębiorca. Student. Introwertyk. Zombie maniakiem.”