„Będziemy bronić wszystkiego, co kubańskie, we wszystkim.” • Pracownicy

„Będziemy bronić wszystkiego, co kubańskie, we wszystkim.” • Pracownicy

Ani procedury chirurgiczne zaprojektowane w ramach blokady imperialnej, ani coraz bardziej złożone, konkurencyjne i trudne ramy globalne nie przeszkodziły Kubie w zachęcającej rzeczywistości: turystyka na Kubie rośnie, a wszystkie wysiłki sektora mają na celu uczynienie z niej trendu.

Zdjęcie: Studia nad rewolucją

Ten kluczowy dla kubańskiej gospodarki świat na koniec 2023 roku osiągnął liczbę 2 436 980 gości (69,6 proc. planu), co oznacza wzrost o ponad 51 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. W porównaniu z liczbą gości z całego świata w 2022 r. przybyło dodatkowych 822 893 gości z zagranicy.

Oświadczenia te stanowiły m.in. część raportu, który w środowe popołudnie posłużył jako punkt wyjścia do zbiorowej refleksji nad bilansem rocznym Ministerstwa Turystyki za 2023 rok – która odbyła się w sali publicznej Pałacu Rewolucji – w której analizowano wyniki i problemy tej ważnej organizacji.

„Jak możemy naprawdę stać się lokomotywą kubańskiej gospodarki?” – zapytał pierwszy sekretarz Komitetu Centralnego Komunistycznej Partii Kuby i prezydent republiki Miguel Díaz-Canel Bermúdez pewnego dnia na zakończenie spotkania . Przewodniczył mu także członek Biura Politycznego i premier Manuel Marrero Cruz; Podobnie Mercedes Rodriguez Hernandez, członkini Sekretariatu Komitetu Centralnego partii i szefowa Departamentu Usług.

Ze strony prezydencji obecni byli także wicepremier Republiki Kuby oraz szef ds. handlu zagranicznego i inwestycji zagranicznych Ricardo Cabrisas Ruiz; oraz Minister Turystyki Juan Carlos García Granda, który moderował dialog, w ramach którego spotkała się kadra kierownicza z branży oraz innych podmiotów w kraju, których praca związana jest z działalnością turystyczną na Wielkich Antylach.

Na koniec głowa państwa zadała poprzednie pytanie w inny sposób: W jaki sposób możemy naprawdę pobudzić inne sektory, takie jak rolnictwo, przemysł czy usługi, poprzez turystykę? Drugie pytanie dotyczy tego, jak rozwiązać ten węzeł, błędne koło, które prowadzi do problemów z jakością usług z powodu braku środków finansowych, co wpływa na generowanie dochodów. Ale jednocześnie, jeśli nie zostanie wygenerowany niezbędny dochód, fundusze na rozwiązanie problemów z jakością nie będą dostępne.

Zdjęcie: Studia nad rewolucją

„Jak rozwiązać ten problem? „To nie jest pilne” – powiedział starszy mężczyzna, który następnie powiedział pracownikom turystyki, dodając: „Myślę, że znaleźli kilka odpowiedzi”. zasoby.

„Będziemy bronić tego, co kubańskie, pod każdym względem” – powiedział prezydent, zadając dalsze pytania: „Jak możemy nadrobić to, czego nie mamy lub czego nie będziemy mieć? Co mamy, co możemy wyróżnić i na co możemy wpłynąć? ” „Mamy wiele rzeczy, które są wyjątkowe dla Kuby; musimy zobaczyć, jak je zaprezentujemy, jak zostaną wykorzystane w turystyce i jak mogą coś zmienić” – powiedział.

Oryginalność, kultura detali, dotyk doskonałości. Kubański prezydent mówił o tych cechach, które dziś uważa się za niezbędne w działalności turystycznej, a także pytał: „Jak sobie radzą? Jak oczarowują? Jakie usługi możemy zapewnić, czego turysta się nie spodziewa i co” robi istnieje? „Gdzie jeszcze? Jak połączyć się z najlepszymi doświadczeniami?”

„Innymi słowy, chodzi o kreatywność, propozycję i innowacyjność, a jest tu wystarczająco dużo talentu, aby znaleźć odpowiedź na to, co proponujemy” – powiedziała głowa państwa.

Zgłaszaj krawędzie i dźwięki z sektora

W bilansie, który umożliwił komunikację z innymi regionami kraju poprzez wideokonferencje, w materiałach audiowizualnych zaprezentowano osiągnięcia i wyzwania działalności turystycznej w roku 2023.

Między innymi podano, że w zakresie turystycznego charakteru spotkań, spotkań motywacyjnych, konferencji i wystaw w analizowanym roku zorganizowano ponad 200 wydarzeń międzynarodowych, w których wzięło udział ponad 100 tys. uczestników.

Jeśli chodzi o jakość obsługi, stwierdzono, że poziom „ogólnego zadowolenia” sięgnął około 92 proc. Natomiast około 90 proc. turystów, jak wynika z przeprowadzonych badań, wyraziło chęć ponownego odwiedzenia znanych już obiektów; Prawie 93 proc. zamierza polecić odwiedzone miejsce.

Wśród niezadowolenia, jakie się pojawiło w związku z jakością usług, w materiałach audiowizualnych wymieniano wpływ na standardy jakości, m.in. na skutek niedoborów, niestabilnych dostaw, trudności w zaopatrzeniu w paliwo, problemów z łączem internetowym.

Wśród celów postawionych przez organizację na ten rok właściciel Juan Carlos García Granda wymienił między innymi wysiłki na rzecz dostarczania wysokiej jakości produktów i usług; Aby osiągnąć lepszą łączność lotniczą i pobudzić popyt; Aby zwiększyć obecność w sieciach społecznościowych; Zwiększanie bogactwa kulturalnego i dziedzictwa kulturowego kraju; Zatrzymanie fluktuacji siły roboczej w sektorze; Zwiększenie zachęty do inwestycji zagranicznych.

Zdjęcie: Studia nad rewolucją

„Rok 2024 pozostanie rokiem bardzo wymagającym dla rozwoju działalności turystycznej” – powiedział właściciel. Jego wyraz twarzy ustąpił miejsca interwencjom dyrektorów organizacji: pomysły wskazywały na znaczenie przeprojektowania kubańskiego produktu turystycznego i strategii dywersyfikacji rynku; Ze względu na jakość oferowanej oferty; monitorować ceny; na potrzebę usprawnienia operacji z kluczowymi klientami; Opowiadać się za utrzymaniem pokoi i innych dostępnych przestrzeni fizycznych; Nie bojąc się proponować odważnych strategii na rzecz działalności turystycznej; Wzmacnianie sojuszy ze światem wiedzy, przy jednoczesnym dalszym przygotowaniu kapitału ludzkiego obecnego w tym sektorze.

W końcowych minutach nabożeństwa premier Manuel Marrero Cruz wyraził opinię, że raport z prac wykonanych przez turystykę w 2023 roku, choć fotograficzny, nie zawiera godne ubolewania podejście. „Wszyscy zdajemy sobie sprawę, że znajdujemy się w scenariuszu gospodarki wojennej” – powiedział. Tak powiedział członek Biura Politycznego, po czym podkreślił znaczenie pracy nad znalezieniem rozwiązań, zwłaszcza gdy z daną kwestią wiążą się trudności.

Obecność w sieciach społecznościowych w celu obrony Kuby; Przekształcanie gości w prawdziwych ambasadorów pozytywnych rzeczy, które kraj ma do zaoferowania; Konieczność realizacji sporządzonych planów i zapotrzebowanie na nie; Standaryzacja produkcji alternatywnej; Bądź kreatywny w świadczeniu usług; Nie zaniedbuj uwagi pracowników. Konfrontacja ze wszystkimi przejawami przestępczości; Doskonalenie systemów pracy. Premier liczył na takie pomysły.

Powiedział, że jeśli turystyka rozkwitnie i będzie się rozwijać, wszystko zacznie się ruszać; Rozpoczyna się łańcuch wszystkiego, na którym zyskuje rolnictwo i przemysł, zaczyna się produkcja, a stamtąd zaczyna także korzystać ludność.

Premier podkreślił, że decydujące będzie to, jak zachowają się liderzy sektora, bo „różnicę, jak powiedział, tworzą kadry”. Podkreślił „ogromny potencjał”, zdolność kubańskiego świata turystyki „pośród tej wojennej gospodarki i tej złożonej sytuacji, aby wzrastać ponad wszelkimi przeciwnościami losu, szukać rozwiązań i iść do przodu”. (Wzięto z www.presidency.gob.cu)

You May Also Like

About the Author: Nathaniel Sarratt

"Freelance twitter buff. Typowy adwokat kawy. Czytelnik. Subtelnie czarujący przedsiębiorca. Student. Introwertyk. Zombie maniakiem."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *