Luksemburg, 3 stycznia (Prensa Latina) Ponadnarodowy konglomerat ArcelorMittal zbuduje pierwszy w Indiach obiekt Hyperloop, co stanowi propozycję technologiczną mającą na celu zapewnienie większej prędkości i wydajności transportu pasażerskiego, jak podano dzisiaj.
Dyrektor ds. technologii firmy, Pinakin Chaubal, uważa, że stoi przed nią „bardzo ekscytujący projekt”, ponieważ koncepcje Hyperloop wskazują na branżę przejściową, w której stal będzie miała do odegrania ważną rolę.
Zgodnie z zapowiedzią ArcelorMittal nawiązał współpracę z Indyjskim Instytutem Technologii w Madrasie (IIT Madras) przy budowie pierwszego obiektu badawczego, również we współpracy z Ministerstwem Kolei.
Infrastruktura zostanie utworzona w kampusie eksploracyjnym IIT Madras w Thayyur na obrzeżach Chennai i ma zostać uruchomiona do końca pierwszego kwartału 2024 r.
ArcelorMittal i ArcelorMittal Nippon Steel India (AM/NS) zapewnią personel i zasoby, w tym wykwalifikowanych inżynierów i około 400 ton stali do wyprodukowania 400-metrowej rury do testowania pociągów gondolowych.
Po zakończeniu fazy testowej kolejnym etapem będzie opracowanie operacyjnego szlaku pilotażowego w celu sprawdzenia technicznej i komercyjnej perspektywy inicjatywy, jeśli zostanie ona wdrożona w terenie.
Kapsuła Hyperloop działa poprzez połączenie kilku zaawansowanych technologii, w tym lewitacji magnetycznej, napędu powietrznego i rur o niskim oporze powietrza.
Zdaniem specjalistów systemy hyperloop są także bardziej energooszczędne w porównaniu z innymi środkami transportu, takimi jak szybkie pociągi czy samoloty.
Ponadto będą miały mniejszy wpływ na środowisko, zużywając energię elektryczną i podróżując rurami.
Kolejną zaletą jest przepustowość transportu zbiorowego: Hyperloop może przewozić tysiące pasażerów co godzinę.