A gdyby sojusz Microsoftu i Netflix był pierwszym krokiem do jego zakupu?

A gdyby sojusz Microsoftu i Netflix był pierwszym krokiem do jego zakupu?

Połącz się z Netflix Twoja kolejka górska Po pierwszym roku, w którym ekosystem przesyłania strumieniowego zauważył pewne spowolnienie, z pewnością napędzane nienormalnym wzrostem, którego doświadczył podczas ograniczeń z 2020 roku.

po ogłoszeniu Twoja pierwsza strata dla subskrybentów za ponad dekadę Kilka tygodni temu gigant streamingowy po raz kolejny pojawił się na oczach swoich udziałowców. I tym razem zadziałało na nich obniżenie oczekiwań. Cena akcji nie uległa zmianie po publikacji raportu z zysków za drugi kwartał. Wzrost przychodów znacznie zwolnił, ale platforma straciła tylko 970 tys. abonentów, wbrew oczekiwaniom spadku o 2 mln abonentów.

Jednak jego akcje, na które tak jak na wszystkich wpłynęła globalna niestabilność gospodarcza, straciły na wartości. Konkretnie około jednej trzeciej. Jeśli przyjdziemy do twojego Wartość rynkowawartość, która jest zwykle brana pod uwagę przy składaniu ofert przejęcia, Netflix spadł z 300 000 milionów w listopadzie 2021 roku do 100 000 teraz. Wartość, która nie istniała od końca 2017 roku.

Od tego czasu dużo pada.

Ta nowa panorama i wprowadzone przez nich zmiany dotyczące zasad udostępniania kont to przede wszystkim Twój plan uruchomienia tańszej subskrypcji z reklamami – Coś, czego się pozbyli dla pozytywnych i negatywnych— oznacza, że ​​po raz pierwszy w swojej najnowszej historii Netflix nie jest już postrzegany jako szef branży postrzeganej jako wiatrowskaz próbujący określić bieg powietrza.

Z tego powodu, choć nadal jest to ćwiczenie w firma fantasyPojawiły się pierwsze pogłoski o możliwej sprzedaży. A tam, Microsoft, Twój nieoczekiwany partner W dystrybucji reklam jest pierwszym kandydatem, który przychodzi na myśl.

Netflix na sprzedaż to przebojowa powieść… a może nie

Netflix w swojej historii doświadczył już innych sytuacji, w których rozważano sprzedaż A jej przywódcy, głównie Reed Hastings, odrzucili ją. Oba znane przypadki, aby spróbować kupić wcześniej Z przebójjak większość negocjacji na odległość, ale tak się stało, z amazonkiW tamtym czasie było dość blisko zakończenia niezależności Netflixa.

Ale, A co ze sprawą Microsoftu? Firma prowadzona przez Satyę Nadellę od jakiegoś czasu próbuje zdobyć przyczółek w branży rozrywkowej, za pośrednictwem sieci społecznościowych –Zainteresuj się TikTok— lub w ogólnym zaangażowaniu w gry wideo, które kontynuowano wraz z przejęciem Activision Blizzard. Tam nadawanie będzie odpowiednie, a tym bardziej dzięki nowo uruchomionemu ramieniu reklamowemu.

Chociaż tytuły takie jak gra w kalmaryA Dziwne rzeczy s papierowy dom Zwiększając popularność firmy wśród subskrybentów, rosnąca konkurencja ze strony Disney+, Apple TV+ i Amazon Prime Video ujawniła niektóre słabości Netflix.

W nowej panoramie telewizji premium nie wystarczy już dostarczanie treści na żądanie. Co więcej, stawianie na wszystko tylko na treść wydaje się teraz słabym punktem. Disney jest właścicielem parków rozrywki, franczyzy filmowej w kinach, przejażdżek i niezliczonych umów licencyjnych na marki; Apple pracuje na sprzęcie i oprogramowaniu; A Amazon to nie tylko wiodący sklep e-commerce, ale także dostawca usług w chmurze dla niektórych z największych firm na świecie, w tym dla Netflix.

Tak więc, podczas gdy biznes strumieniowy jest wypierany przez gigantów technologicznych, którzy mają zdolność dodawania dodatkowej wartości swoim klientom i udziałowcom, względny brak zdywersyfikowanych operacji biznesowych Netflix stopniowo przekształcił jego profil z wczesnego innowatora technologicznego w firmę o niewielkich możliwościach rozwijać i dywersyfikować.

Uzasadnienie dokonania głębszego zakupu lub sojuszu z firmą Microsoft

Rozwój parków rozrywki i platform obliczeniowych zajmuje wiele lat, więc jest mało prawdopodobne, aby Netflix był w stanie szybko dotrzymać kroku zróżnicowanym strumieniom przychodów konkurentów. jednakże, Szybka droga do tej dywersyfikacji mogłaby zostać osiągnięta dzięki dużemu partnerstwu lub, co bardziej prawdopodobne, przejęciu Netflix przez giganta takiego jak Microsoft.. Redmond może zaoferować wszystko, czego Netflix potrzebuje, aby przetrwać na tle konkurencji: potężną architekturę chmury na platformie Azure oraz szeroko używaną platformę oprogramowania komputerowego i mobilnego w systemie Windows.

„Jednym z powodów współpracy z firmą Microsoft, [es que] Podstaw jest wiele. „Posiadają możliwości techniczne, które są komplementarne do naszych możliwości, oraz zdolność do wejścia na rynek, na której musimy skorzystać” – powiedział Greg Peters, dyrektor operacyjny Netflix. Widzieliśmy wysoki stopień strategicznego dostosowania w ich zainteresowaniu innowacjami w przestrzeni i prawdziwej współpracy z nami przez wiele lat.

Ponadto wieloletnie zainteresowanie Microsoftu grami wideo również dobrze wpisuje się w własne inicjatywy Netflix z ostatnich miesięcy, które wykorzystywały gry wideo jako dodatki w celu zwiększenia retencji użytkowników na urządzeniach mobilnych.

Kto jeszcze może kupić Netflixa?

Netflix

Ponadto, jak wspomnieliśmy na początku, niedawna korekta akcji spółek technologicznych pomogła w umożliwieniu zakupu Netflixa.

Ale kto inny miałby siłę, portfel i zainteresowanie, aby go zdobyć? Innym gigantem technologicznym z pieniędzmi, platformą chmurową i technologią, która wspiera fortunę Netflix, jest Google.. Jednak niedawne wycofanie się z oryginalnych treści na YouTube sugeruje, że może być bardziej zainteresowany dalszym skupianiem się na treściach generowanych przez użytkowników i generowanych przez siebie danych.

Ale teraz warto pamiętać, że to wszystko w tej chwili to tylko przypuszczenia. Trend Netflix na razie pokazuje, że nie bierze pod uwagę tej możliwości.

„Zrobiliśmy z firmą Microsoft inne rzeczy. Nadal z nimi współpracujemy, ale przyjrzymy się tym możliwościom, gdy będą one współpracować z firmą Microsoft, a także z innymi firmami”.


You May Also Like

About the Author: Randolph Feron

"Amatorski praktykujący muzykę. Wieloletni przedsiębiorca. Odkrywca. Miłośnik podróży. Nieskrępowany badacz telewizji."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *