Aby osiągnąć cel Marsa, SpaceX musi zbudować 1000 statków kosmicznych w ciągu 10 lat. Do tej pory żaden statek kosmiczny nie był w stanie dotrzeć w przestrzeń kosmiczną

Aby osiągnąć cel Marsa, SpaceX musi zbudować 1000 statków kosmicznych w ciągu 10 lat.  Do tej pory żaden statek kosmiczny nie był w stanie dotrzeć w przestrzeń kosmiczną

Elona Muska Chodzi o lOmija Ziemię za sobą i kieruje się na Marsa jedną ze swoich rakiet Zabiera ze sobą całą grupę ludzi. Mówiłem to już wcześniej, żeby to zrobić Regularne loty tam i z powrotem między Ziemią a Marsem fakt, Jego firma SpaceX Będziesz musiał zbudować około 1000 Statek kosmiczny.

Zajmie to trochę czasu, biorąc pod uwagę, że jest ich tylko kilka Statek kosmicznyZnajduje się obecnie na różnych etapach budowy i nigdy nie był w kosmosie, nie mówiąc już o Marsie. W Niedawny post na Twitterze (lub X, nie obchodzi mnie to).„Sugerowane piżmo SpaceX Być może faktycznie będzie musiał budować statki kosmiczne szybciej, niż początkowo oczekiwano Jego obca marsjańska kolonia fakt.

„Aby osiągnąć kolonizację Marsa w ciągu około trzydziestu lat, potrzebujemy produkcji statków, która osiągnie 100 sztuk rocznie, a najlepiej 300 rocznie” – napisał Musk na Twitterze. To cholernie dużo statków. Aby o tym pamiętać, w ciągu ostatnich trzech dekad Boeinga Budowano go średnio ok 300 samolotów z 737 samolotów rocznie. zapamiętać, 737 sekund Są znacznie łatwiejsze w budowie niż statki rakietowe, które mają polecieć na Marsa, a Boeing jest w tym naprawdę dobry – czego SpaceX nie może na razie powiedzieć o Starship.

737 Tempo produkcji nie jest jedynym celem, do którego dąży SpaceX. Gwen ShowellZastępca dowódcy Muska w firmie powiedział w zeszłym roku, że inżynierowie „…zaprojektowali Starship tak, aby był jak najbardziej podobny do operacji lotniczych… Chcemy mówić o dziesiątkach startów dziennie, jeśli nie setkach nich” – zaczyna się dalej. Ars Technica Raporty. To musi się wydarzyć SpaceX Można więc wynieść w przestrzeń miliony ton sprzętu w celu teoretycznego osiedlenia się na Marsie. Według doniesień wiele z tych startów będzie tankowcami Starship potrzebnymi do urzeczywistnienia lotów międzyplanetarnych. Pomyśl o nich jak o kosmicznych stacjach benzynowych.

Oto jak Musk i SpaceX planują zbudować rakietę Działa statek kosmiczny i superciężki wzmacniacz W kółko i do czego dokładnie będzie używany, zgodnie Ars Technica:

SpaceX nadal dąży do tego, aby statek kosmiczny i jego superciężki wzmacniacz szybko nadawały się do ponownego użycia. Istota jest taka, że ​​statek – część, która poleci na orbitę, a ostatecznie na Księżyc lub Marsa – nie będzie ponownie używany tak często, jak wzmacniacz. Statki te będą dostępne w różnych konfiguracjach, obejmujących transport załogi i ładunku, statki do tankowania, magazyny paliwa i rozmieszczenie satelitów.

Konstrukcja wzmacniacza będzie taka sama dla różnych typów statków we flocie. Super Heavy, napędzany ponad 30 silnikami Raptor, również powróci na miejsca startu SpaceX około sześć minut po starcie, podobnie jak SpaceX dzisiaj odzyskuje swoje dopalacze Falcon. Teoretycznie rakieta mogłaby być gotowa do kolejnego lotu w ciągu godziny – napisał Musk.

W przypadku samego statku kosmicznego w grę wchodzą prawa fizyki i fakty geograficzne. SpaceX będzie początkowo posiadać lądowiska i lądowiska dla statków Super Heavy i Starship w południowym Teksasie i na Przylądku Canaveral na Florydzie, chociaż firma przedstawiła pomysł lądowisk i startów na morzu.

Kiedy obiekt leci na niskiej orbicie okołoziemskiej, Ziemia obraca się pod nim. Oznacza to, że satelita, czyli statek kosmiczny, po pojedynczym 90-minutowym okrążeniu wokół planety znajdzie się na długości geograficznej około 22,5 stopnia od miejsca startu. Dotarcie statku kosmicznego na niskiej orbicie okołoziemskiej do jednego z miejsc odzyskiwania może zająć kilka godzin, a nawet jeden dzień.

„Statek musi wykonać co najmniej jedno, ale często kilka orbit, aby tor naziemny ABC zrównał się z miejscem startu, więc ponowne wykorzystanie może odbywać się tylko codziennie” – napisał Musk, według Ars Technica. „Oznacza to, że produkcja statków powinna być prawie wyższa niż produkcja zwiększona”.

Pomimo ogólnych nonsensów Muska I chęć zrobienia tego Nadmierne obiecywanie i niedostateczne dostarczanieArs Technica twierdzi, że w kwestii SpaceX zachował się całkiem trzeźwo. Do diabła, najwyraźniej nawet powiedział, że jego przewidywania dotyczące harmonogramu są często aspiracyjne. Tak, kolego, myślisz?

Tylko czas pokaże, czy cele Muska dotyczące SpaceX zostaną osiągnięte. Jego przeszłe sukcesy i porażki były równie szerokie, jak firmy, których był właścicielem. Czy podróż na Marsa zakończy się jak Sieć doładowań Tesli -Jaki jest obecnie złoty standard w transporcie? A może to się tak skończy? Podziemne tunele w Las Vegas – Co naprawdę jest w tym momencie tylko żartem?

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *