Amazon com: Nowa polska strona na żywo, gdy rośnie konkurencja online

Warszawa, 2 marca (Reuters) – We wtorek rano uruchomiono nową polską witrynę internetową sprzedawcy internetowego Amazon, sygnalizującą znaczną intensywność konkurencji w rozwijającym się w kraju sektorze e-commerce.

Amazon powiedział w styczniu, że otworzy polską witrynę, aby lepiej obsługiwać lokalnych klientów, którzy wcześniej polegali na jego niemieckiej wersji, ale nie wyznaczyli daty. Wiadomość drastycznie zmniejszyła udziały w polskiej firmie e-commerce Alegro.

Polskie media ogłosiły we wtorek, że strona Amazon.PL została otwarta i zadziałała, gdy reporter Reutera próbował uzyskać do niej dostęp.

Amazon nie odpowiedział od razu na e-mail z prośbą o komentarz.

W oświadczeniu dla agencji Reuters we wtorek rano, Francois News, dyrektor generalny Allegro, powiedział: „W Allegro jesteśmy przede wszystkim zorientowani na klienta”, ale nie wspomniał bezpośrednio o posunięciu Amazona.

Rozwijający się rynek e-commerce w Polsce był dodatkowo wspierany przez zakupy online podczas epidemii, a rodzimy rywal eBay Alegro cieszył się umiarkowaną premierą na giełdzie w październiku, a następnie w styczniu firma zajmująca się magazynowaniem paczek Infost. (Pod redakcją Alana Charlischa, Anny Volodorsak-Chemchuk i Keitha Weira – Agnieszka Partesco)

You May Also Like

About the Author: Eugene Barker

"Przyjaciel zwierząt na całym świecie. Guru sieci. Organizator. Geek kulinarny. Amator telewizyjny. Pionier kawy. Alkoholowy narkoman."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *