Badanie wykazało, że kilka minut energicznej aktywności może pomóc mózgowi

Uwaga redaktora: Przed rozpoczęciem programu ćwiczeń skonsultuj się z lekarzem.



CNN

Co by było, gdybyś mógł spojrzeć na wszystkie czynności, które wykonujesz każdego dnia — chodzenie z pokoju do pokoju, przygotowywanie prezentacji przy biurku, bieganie w górę i w dół po schodach, dostarczanie złożonego prania lub bieganie po bloku — i zobaczyć, które z nich pomagają ci lepiej, a które ranią? Twój mózg?

Nowe badanie próbowało odpowiedzieć na to pytanie, przyczepiając monitory aktywności do ud prawie 4500 osób w Wielkiej Brytanii i śledząc ich ruchy przez 24 godziny przez siedem dni. Naukowcy zbadali następnie, w jaki sposób zachowanie uczestników wpłynęło na ich pamięć krótkotrwałą, umiejętność rozwiązywania problemów i przetwarzania.

Oto dobra wiadomość: ludzie, którzy spędzali „krótkie okresy czasu na bardziej energicznych czynnościach – mniej niż 6 do 9 minut – w porównaniu z siedzeniem, spaniem lub łagodnymi czynnościami, mieli wyższe wyniki poznawcze” – powiedział autor badania John Mitchell, badacz medyczny. Doktorant w Radzie ds. Szkoleń Instytutu Sportu, Ćwiczeń i Zdrowia w University College London, w e-mailu.

Umiarkowana aktywność fizyczna jest zwykle definiowana jako szybki marsz, jazda na rowerze lub bieganie po schodach. Energiczny ruch, taki jak taniec aerobowy, jogging, bieganie, pływanie i jazda na rowerze pod górę, przyspieszy Twoje serce i przyspieszy oddech.

uczenie się, Zostały one opublikowane w poniedziałek w Journal of Epidemiology and Community Healthstwierdzono, że wykonywanie codziennie mniej niż 10 minut umiarkowanego lub energicznego wysiłku poprawiło pamięć roboczą uczestników badania, ale miało największy wpływ na procesy wykonawcze, takie jak planowanie i organizowanie.

Mitchell powiedział, że poprawa funkcji poznawczych była niewielka, ale wraz z dodatkowym czasem spędzonym na bardziej energicznych ćwiczeniach korzyści wzrosły.

„Ponieważ nie monitorujemy funkcji poznawczych uczestników przez wiele lat, może to po prostu oznaczać, że osoby, które więcej się poruszają, mają średnio wyższą zdolność poznawczą” – powiedział. „Jednak tak, może to również oznaczać, że nawet subtelne zmiany w naszym codziennym życiu mogą mieć negatywne konsekwencje dla naszego poznania”.

Stephen Malin, profesor nadzwyczajny na Wydziale Kinezjologii i Zdrowia na Rutgers University w New Jersey, powiedział CNN, że badanie dostarcza nowych informacji na temat interakcji aktywności z siedzącym trybem życia i snem.

„Zrozumienie interakcji między snem a różnymi aktywnościami fizycznymi często nie jest badane” – powiedział Mallen, który nie był zaangażowany w nowe badanie.

Chociaż badanie ma pewne ograniczenia, w tym brak wiedzy na temat stanu zdrowia uczestników, wyniki pokazują, że „gromadzenie wzorców ruchowych z dnia na tydzień na miesiąc jest tak samo ważne, jeśli nie ważniejsze, niż zwykłe wyjście na zewnątrz na jedną sesję ćwiczyć.” „.

Były też złe wieści: spędzanie większej ilości czasu na spaniu, siedzeniu lub angażowaniu się tylko w lekki ruch wiązało się z negatywnym wpływem na mózg. Badanie wykazało, że funkcje poznawcze zmniejszyły się o 1% do 2% po zastąpieniu równoważnej części umiarkowanej lub intensywnej aktywności fizycznej ośmioma minutami siedzącego trybu życia, sześcioma minutami intensywnego światła lub siedmioma minutami snu.

„W większości przypadków wykazaliśmy, że mniej niż 7 do 10 minut MVPA (umiarkowana do intensywnej aktywności fizycznej) było szkodliwe” – powiedział Mitchell.

Mitchell podkreślił, że ta zmiana jest tylko skojarzeniem, a nie przyczyną i skutkiem, ze względu na metody obserwacyjne badania.

Ponadto, wyniki badań nad snem nie mogą być brane za dobrą monetę, powiedział. Dobry sen ma kluczowe znaczenie dla optymalnego funkcjonowania mózgu.

„Dowody na znaczenie snu dla wydajności poznawczej są mocne”, powiedział Mitchell, „ale są dwa główne zastrzeżenia. Po pierwsze, nadmierny sen można powiązać z gorszymi zdolnościami poznawczymi.

Po drugie, jakość snu może być ważniejsza niż jego długość. Nasze akcelerometry mogą oszacować, jak długo ludzie spali, ale nie mogą nam powiedzieć, jak dobrze spali”.

Należy przeprowadzić dodatkowe badania, aby zweryfikować te ustalenia i zrozumieć rolę każdego rodzaju działalności. Mimo to, powiedział Mitchell, badanie „podkreśla, jak bardzo niewielkie różnice w codziennym ruchu ludzi – mniej niż 10 minut – są związane z bardzo realnymi zmianami w naszym zdrowiu poznawczym”.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.