„Jesteśmy w przededniu utworzenia izby rozliczeniowej frachtu, aby mogła działać, ułatwiając tym, którzy korzystają z brokera, korzystanie z systemu i eliminując wszelką biurokrację” – powiedział urzędnik.
Chassanes dodał, że projekt przewiduje jedną procedurę w miejscu pochodzenia lub przeznaczenia, a importer i eksporter określą, gdzie zapłacą swoje cła.
W rozmowie z Boliwijską telewizją wyjaśnił, że kraj, który otrzyma środki, będzie odpowiedzialny za przekazanie kwot, czy to opłat eksploatacyjnych, czy eksploatacyjnych, do innych krajów, przez które przechodzi przesyłka.
Inwestując 18 milionów bolivianos (ponad dwa miliony 500 tysięcy dolarów) przedinwestycyjne studia projektowe dla odcinków kolejowych Bulo Bulo-Puerto Villarroel i Ivirgarzama-Villa Tunari, nazwanych I i II, które są częścią Korytarza Bioceanicznego kolej.
Sektory te zjednoczą i skonsolidują projekt w części boliwijskiej.
Chasagnez wskazał, że badania powinny zostać zakończone przed końcem roku, a następnie rozpocząć finansowanie i prace budowlane dla pozostałych odcinków.
Boliwia została wybrana do koordynowania obietnicy integracji regionalnej, którą po przywróceniu demokracji wznowił rząd prezydenta Luisa Arce.
Po zamachu stanu z listopada 2019 r. i narzuceniu de facto rządu Jeanine Anez (2019-2020) projekt ten został wstrzymany.
Poinformowano, że w części brazylijskiej mają miejsce ważne wydarzenia i oczekuje się, że rozwiązanie kryzysu politycznego w Peru będzie postępowało.
Według oficjalnych danych, Dwuoceaniczny Korytarz Integracyjny pozwoli zredukować koszty i czas w międzynarodowym transporcie towarowym, ponieważ Boliwia uzyska bezpośredni dostęp do portów na Pacyfiku i Oceanie Atlantyckim.
W lipcu 2022 r. Minister Robót Publicznych, Usług i Mieszkalnictwa Edgar Montaño poinformował, że rząd krajowy zainwestuje do 2025 r. Ponad 3,2 miliarda Boliwijczyków (około 457 mln USD) w budowę tej kolei.
pam/jpm
„Freelance twitter buff. Typowy adwokat kawy. Czytelnik. Subtelnie czarujący przedsiębiorca. Student. Introwertyk. Zombie maniakiem.”