„Będziemy kontynuować import ropy naftowej, która zostanie dostarczona do Salvador Mazza (Pocitos-Argentyna) rurociągiem obsługiwanym przez YPFB Transporte i który połączy się z niedawno otwartym magazynem (ICA) w Santa Cruz” – powiedział prezes z YPFB Transporte. Spółka państwowa Armin Dorgathin.
Wyjaśnił, że uzdatnianie tego węglowodoru w rafineriach zapewni sprzedaż i wsparcie benzyny i oleju napędowego na lokalnym rynku.
Dorgathin wyjaśnił, że gdyby wykorzystano cały rurociąg, uniknięto by ucieczki waluty, którą oszacował na 720 milionów dolarów.
„W ten sposób rafinerie zwiększą swoją rentowność, oprócz zmniejszenia dopłat, które płacimy za olej napędowy i benzynę” – dodał.
Dekret Najwyższy 4661 wspiera YPFB w imporcie ropy naftowej z myślą o rafinacji węglowodorów i wprowadzeniu w tym celu ulg podatkowych i taryfowych.
Pod względem rozważań rozporządzenie to stwierdza, że import ropy naftowej zwiększy produkcję krajową i pomoże ograniczyć dotacje związane z bezpośrednim importem surowców, dodatków i oleju napędowego.
Dodaje, że na tego typu operacjach skorzysta państwo, wprowadzając do obrotu inne pochodne, które uzyskuje się z przerobu tego węglowodoru.
rgh/jpm
„Freelance twitter buff. Typowy adwokat kawy. Czytelnik. Subtelnie czarujący przedsiębiorca. Student. Introwertyk. Zombie maniakiem.”