Brytyjskie brukowce zawsze dodają punkt do każdego kryzysu. W tym przypadku wymyślili słowo Niezadowolona Zima 2.0, Przypomnijmy dawnych czytelników, którzy podnieśli siłę Margaret Thatcher, która w 1978 r. wyzwoliła racjonowanie i inflację na stacjach benzynowych. BP, firma naftowa posiadająca ponad 1200 stacji paliw w całym kraju, musiała w tym tygodniu zamknąć działalność z powodu niedostarczenia ponad stu rodzajów paliwa. Ten ruch spowodował ogromną kolejkę kierowców obawiających się, że przed weekendem pozostaną z pustymi zbiornikami, zwłaszcza w Londynie i południowo-wschodniej Wielkiej Brytanii.
Powód zamknięcia stacji benzynowych skłonił wiele supermarketów do pozostawienia części półek pustych. : Brak kierowców ciężarówek. Przyspieszyło go rozpętanie kryzysu i epidemii w wielu krajach, ale w Wielkiej Brytanii stało się doskonałą burzą w połączeniu z praktycznym wykorzystaniem Brexitu. Nowe brytyjskie przepisy znacznie ograniczają zatrudnianie imigrantów – obywatele UE nie mają preferencji w stosunku do żadnego innego kraju trzeciego – a rząd Borisa Johnsona do tej pory sprzeciwiał się złagodzeniu przepisów, aby branża mogła tymczasowo zatrudniać kierowców rumuńskich, polskich, hiszpańskich lub portugalski.
Aktualne szacunki szacują wartość na około 90 000 ciężarówek, co powinno przywrócić dostawy do normy. Rod McKenzie, jeden z dyrektorów Brytyjskiego Stowarzyszenia Transportu Drogowego, powiedział: „Nie możemy odpowiedzieć na obecne zapotrzebowanie tak jak zwykle. Nie mamy wystarczającej liczby kierowców. To problem globalny, ale rząd musi coś pilnie zrobić .
Więcej informacji
W rządzie Johnsona pojawiła się frakcja, która zaleciła tymczasowe złagodzenie ograniczeń Brexitu, zatrudnianie większej liczby ciężarówek i wzywanie ich do przekazania odpowiedzialności w branży transportu ciężarowego w celu przyspieszenia zatrudniania i zapewnienia lepszych wynagrodzeń. Do tej pory brytyjska kadra kierownicza była jedynie w trakcie przyspieszania testów i egzaminów do wydania nowych praw jazdy. Paul Scully, sekretarz stanu ds. małych i średnich przedsiębiorstw, powiedział: „Jesteśmy w stałym kontakcie z branżą, aby zobaczyć, jak możemy zwiększyć liczbę prób i podaż nowych kierowców, ale chcemy również zobaczyć, co sektor transportowy może zrobić ze swojej strony w rozwiązaniu tego kryzysu.
Boris Johnson wydał ostre rozkazy swoim ministrom, spotykając się pilnie w ten piątek, aby znaleźć natychmiastowe rozwiązanie kryzysu. Nie ma nic przeciwko unikaniu wszystkich zasad, których od lat broniono wokół Brexitu i kontroli imigracyjnej, i jest gotów otworzyć tymczasowe przydziały pracowników socjalnych na kluczowe stanowiska. Downing Street Sources Brytyjski rząd będzie gotowy tymczasowo – na okres do sześciu miesięcy – wyeliminować niedobór truckerów dla 10 000 migrantów z Unii Europejskiej. Johnson wrócił ze swojej huraganowej podróży do Stanów Zjednoczonych, gdzie spotkał się z prezydentem Joe Bidenem i mógł przemawiać na Zgromadzeniu Ogólnym ONZ, konfrontując się z bardzo prymitywną i niepokojącą rzeczywistością krajową. Rosnące niedobory siły roboczej i gwałtownie rosnące ceny gazu spowodowane nowymi ograniczeniami Brexitu wywołały prawdziwą burzę w kraju.
Od kilku dni zamknięto dwie duże fabryki nawozów w Wielkiej Brytanii, należące do amerykańskiej firmy, nie mogąc poradzić sobie z rosnącymi cenami gazu. Ta decyzja spowodowała krajowy niedobór dwutlenku węgla. Około 60% towarów konsumowanych w Wielkiej Brytanii pochodzi z tych dwóch zakładów. Brytyjczycy muszą szybko dowiedzieć się, że produkt ten jest niezbędny do utrzymania łańcucha chłodniczego w transporcie żywności, do uboju setek tysięcy zwierząt ubijanych codziennie w rzeźniach, czy do utrzymania świeżo zapakowanego towaru przez długi czas. . Efekt: Nowy powód do zwiększenia deficytu w łańcuchu dostaw.
Z powodu problemów w supermarketach i na stacjach benzynowych rząd Johnsona cierpi również z powodu kryzysu energetycznego, który dotyka inne kraje, ale ma swoją wyjątkowość. Liberalizacja detalicznego rynku energii na początku lat 90. Pułap cen energii (Limit cen energii) nałożony przez ówczesną premier Theresę May w 2019 roku, obecny kryzys jest trudny do opanowania. Co najmniej tuzin małych sprzedawców detalicznych już się zamknęło, nie mogąc poradzić sobie z nowymi hurtowymi cenami gazu i wprawiło miliony konsumentów w zakłopotanie. Wielkie przedsiębiorstwa energetyczne są zmuszone do kupowania ich wszystkich po cenie, którą zakontraktowały. W tej walce między rządem a firmami analitycy wskazują już na ogromny wzrost cen gazu i energii elektrycznej, które konsumenci zapłacą w najbliższych miesiącach.
Mały magazyn Słońce W 1979 roku Super Trump postanowił umieścić na okładce tytuł albumu zespołu: Kryzys? Jaki kryzys? (Kryzys? Jaki kryzys?), Z twarzą ówczesnego premiera pracy Jamesa Callaghana na pierwszej stronie. Nie wypowiedział tych słów, ale historia nie mogła ich rozpoznać w pamięci polityka Zima niezadowolenia Pojawił się pod jego dowództwem. Johnson zapewnił w tym tygodniu BBC w Nowym Jorku, że wzrost cen energii był spowodowany „problemem krótkoterminowym” i „wzrostem światowej gospodarki” po długiej epidemii. Jednak Bank Anglii spodziewa się, że inflacja osiągnie poziom 4. % Do końca tego roku.
Śledź wszystkie międzynarodowe informacje Facebook I Świergot, o en Nasz cotygodniowy biuletyn.
„Przyjaciel zwierząt na całym świecie. Guru sieci. Organizator. Geek kulinarny. Amator telewizyjny. Pionier kawy. Alkoholowy narkoman.”