Budują luksusowe namioty na kemping – El Sol de México

Cosmotec to firma, którą Javier Betancourt i jego ojciec stworzyli ponad dekadę temu Zaoferowanie planetarium dzieciom o niskich dochodach, mimo że zmieniło się to pięć lat temu Twórz sklepy Gdzie ludzie mogą jednak cieszyć się kempingiem ze wszystkimi udogodnieniami.

W rozmowie z Meksykańskie słońce Javier Betancourt opowiadał, że od 2008 roku jego ojciec jeździ po szkołach Toluca z Planetarium, które było nadmuchiwaną kopułą.

Inni też czytają: Świadome przywództwo: jak być liderem w czasach kryzysu

W 2017 r. rządowy Meksyk Zleciłem im wykonanie projekcji w kadrze Światowy Tydzień WodyJednak wyzwania klimatyczne, z różnymi opadami deszczu i wiatrami, skłoniły ich do zakupu narzędzi i materiałów do budowy bardziej wytrzymałej konstrukcji, kopuły geodezyjnej, która mogłaby wytrzymać żywioły przez długi czas. Wtedy, nie wiedząc o tym, jego przyszłość zmieni się.

„Mój tata kupił maszynę do zrobienia kopuły do ​​projekcji do naszego planetarium. Potem zrobiłem ogłoszenie sprzedaży Kopuły geodezyjne I ktoś do mnie zadzwonił, nie mógł uwierzyć, że zrobiliśmy kopuły geodezyjne, więc pokazałem mu maszyny, na których robimy konstrukcję i pokrywy, a potem powiedział mi, że ma projekt na Obozuj w wyposażonym miejscuopowiedział to.

To był pierwszy klient Cosmotec Do Obozuj w wyposażonym miejscuFirma Korzenie Meksyku Ma to na celu dostarczanie wiedzy specjalistycznej w ramach koncepcji Naturalny luksus.

To było na przełomie 2017 i 2018 roku Betancourt Ta przygoda się rozpoczęła. Zbudowali cztery sklepy dla tej firmy, a później mieli kilka spin-offów, ale główna działalność firmy była kontynuowana planetarny i oczekiwania edukacyjne.

Przy dwóch lub trzech prognozach na kwartał rodzina nawet utrzymywała interes pandemia I tak jak wszyscy musieli się zatrzymać, choć w ich przypadku tylko na kilka dni.

Wykorzystują kryzys

Rok 2020 rozpoczął się bardzo dobrze dla tych destruktorów, z ich oczekiwaniami w szkołach i niektórych projektach Obozuj w wyposażonym miejscu W ChiapasI TulumI Queretaro I San Miguel de Allende, Ale pojawienie się Covid-19 w kraju wstrzymało działalność turystyczną i szkoły.

Dotknęła nas pandemia i zostaliśmy całkowicie zamknięci, a wszyscy nasi klienci wycofali się ze swoich projektów. Pamiętam, że przystąpiliśmy do projektu xochimilco Było praktycznie zamknięte, ale klient powiedział nam, że już nic nie zamierza robić, bo musi oszczędzać środki, a potem martwiliśmy się, co będziemy robić, ale na szczęście trwało to tylko kilka dni ”- wspomina Javiera.

Konstrukcje stworzone przez rodzinę były wykorzystywane zarówno do planetariów, jak i luksusowych miejsc Oczyszczanie tuneli To Sprzedawane w Quintana Roo, Querétaro, Coahuila i Tabascowśród innych podmiotów. Zbudowali nawet dwa prowizoryczne szpitale W przypadku Covid-19 w Villahermosa i Monclova na prośbę lokalnych władz ds. zdrowia.

„Byliśmy tym zajęci od marca, kiedy zaczęła się pandemia, czyli do lipca lub sierpnia Glamping nabrał rozpęduwspomina młody człowiek, który pracuje jako dyrektor handlowy w rodzinnej firmie.

Stopniowe wznawianie działalności, w tym turystyki na świeżym powietrzu, czyni biznes Cosmotec będzie się wyróżniać

Javier mówi o ludziach, którzy już mnie rezygnują uwięzieniewięc szukali wyjścia gdziekolwiek i mieli opcję Kemping w lesie Ze wszystkimi udogodnieniami był bardzo atrakcyjny.

Od tego czasu w całym kraju padały projekty: coahuilaI Quintana ruI VeracruzI OaxacaI Puebla Półwysep Baja California to tylko niektóre z miejsc, do których wezwano Betancourtów.

„Od sierpnia 2020 r. do tej pory dostarczyliśmy już część z nich 400 luksusowych pokoi— powiedział Ksawery.

Firma dostarczała nawet zamówienia na zewnątrz MeksykW krajach takich jak Stany Zjednoczone, Kolumbia, Peru, Gwatemala, Honduras, Salwador, Kostaryka i Panama.

„Obecnie drugim krajem, w którym mamy największą liczbę klientów są Stany Zjednoczone, ale jest to w naszym planie marketing Menedżer powiedział, że do końca 2024 roku naszym głównym i drugim rynkiem będzie Meksyk.

Pełny widok

Javier zwraca uwagę, że w przeciwieństwie do innych firm, Cosmotec Oferuje swoim klientom kompletne rozwiązanieInnymi słowy, możesz sprzedać sam namiot z instrukcją montażu, a nawet zbudować cały hotel zgodnie z koncepcją flamenco.

„Ile jest takich firm jak my? Zapewniam, że nie ma żadnej, mamy różne usługi i jakość ma znaczenie (…) Zaprojektowaliśmy jak pomóc naszym klientom z kompletnym rozwiązaniem, od sprzedaży glampingu z przewodnikiem po instalując je lub nasze ArchitekciI hydraulicyI Specjalista od elektryki A nawet biuro pozwolenia, świetny zespół, aby zapewnić rozwiązanie jako hotel Jest kompletny”.

Oczywiście jedyna meksykańska firma, która co roku uczestniczy w Wystawa Galmping USAglobalne wydarzenie dla branży.

Rozwój firmy był fenomenalny, od 1 klienta w 2017 roku do około 50 studentów zamawiających 1 kopułę do 15 osób, koszty wahały się od Pięć do siedmiu tysięcy dolarów Każdy, w zależności od wielkości i wyposażenia.

„Kopuły posiadają wszelkie udogodnienia, takie jak prywatna łazienka czy nawet własne JacuzziOraz ciepłą wodę i Wi-FiWszystko, co masz w domu, ale w terenie, żeby ludzie nie walczyli”.

To było wzrost przyłączać firma liczba pracowników wzrosła z 13 do 14 osób do 37 pracowników stałych, chociaż w przypadku niektórych projektów liczba ta osiągnęła 60, kiedy Muszą korzystać z outsourcingu Załoga pracy.

Podobnie, Javier mówi, że są firmy w Polsce, Turcji czy Stanach Zjednoczonych, które produkują glampingi po wyższych kosztach, 11-12 tys.

z tą rodzinąOferuje połowę ceny Wykonano go w 100 procentach z meksykańskich materiałów, co ułatwia eksport do krajów, z którymi Meksyk ma umowy handlowe.

„Rozwijaliśmy się, ponieważ prosili nas o to ci sami klienci” – powiedział dyrektor handlowy Cosmotec.

Od misjonarza do przedsiębiorcy

Javiera Betancourta Brakuje mu dyplomu uniwersyteckiegoNie przeszkodziło mu to jednak w zostaniu odnoszącym sukcesy biznesmenem.

Po ukończeniu szkoły średniej wyjechał na dwa lata do pracy jako misjonarz religijny w Torreon, Coahuila. Po powrocie przez dwa lata studiował inżynierię mechatroniki, ale porzucił studia, aby założyć własną firmę Mobilne planetaria w Gwatemali i Kolumbii. W obu krajach sprzedawał swoje prace.

W Gwatemali sprzedałem inwestycję w wysokości 20 000 dolarów za 150 000 dolarów. W Kolumbii inwestycja wyniosła około 30 000 $, a ja sprzedałem go za 100 000 $, a stamtąd wróciłem do Meksyku i rozpocząłem szkolenie w razie potrzeby.

Rektor oparł swoją edukację akademicką głównie na Kursy marketingowe w instytucjach np Monterey Tech Fala Szkoła Bankowości i Biznesu (EBC), która posłużyła jako podstawa do uczynienia Cosmotec firmą przełomową.

Studiował również finanse i sprzedaży W różnych organizacjach, w zależności od tego, czego potrzebujesz dla swojej firmy.

Dzięki zdobytej wiedzy Javier wdrożył w firmie rodzinnej system mierzalnej sprzedaży i prognoz ciągłego doskonalenia.

Dziś firma posiada fmilion dolarów rocznego obrotu, który był stały i obecnie rośnie, według reżysera.

➡️ Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najtrafniejsze informacje zwrotne na swój e-mail

Przyszłość Cosmotec rysuje się w jasnych barwach, coraz więcej osób podróżuje po Meksyku, zarówno krajowych, jak i zagranicznych, z ogromnym potencjałem dla luksusowego biznesu.

„Mamy przed sobą duży wzrost i jest bardzo duże pole możliwości, szczególnie w naszym kraju, który ma wszystko, Rajskie plaże w Quintana Roo, Oaxaca, Michoacan i Baja California Sur; Cudowne lasy w Veracruz, Puebla iw stanie Meksyk mamy pustynie Przebywanie w nich to wspaniałe przeżycie„, Konkluduje.