• Borówki to drugi po jabłkach rodzaj polskich owoców, który trafia na chiński rynek.
  • W dniach 20-21 czerwca Yu Jianhua, szef Generalnej Administracji Celnej Chin przebywał w Polsce, gdzie obie strony podpisały protokół fitosanitarny dotyczący eksportu świeżej borówki z Polski do Chin.

28 czerwca Chiński Urząd Celny (GACC, skrót w języku angielskim) ogłosił na swojej stronie internetowej, że import świeżych polskich borówek do Chin spełnia określone wymogi fitosanitarne, co czyni je drugim polskim owocem w Chinach. Wejdź na chiński rynek po jabłkach.

Polska, jeden z największych producentów borówki na świecie, jest jednym z największych producentów jagód w Europie, z ponad 12 000 hektarami upraw borówki. Do 2022 roku polska produkcja borówki przekroczy 55 tys. ton. Polska ma znaczny potencjał do dalszego zwiększania produkcji borówki, ponieważ wiele gospodarstw borówki w kraju osiągnęło niedawno szczytowy okres produkcji.

Sezon na borówkę w Polsce trwa od lipca do września, a roczny eksport przekracza 20 000 ton. Obecnie głównym kierunkiem eksportu polskiej borówki są Niemcy, następnie Wielka Brytania, Holandia i Szwecja.

Jednak w ciągu ostatniej dekady Polska poczyniła stały postęp w ekspansji na rynki azjatyckie, z powodzeniem eksportując borówki do krajów takich jak Japonia, Singapur, Malezja i Indonezja.