W 2018 roku ta przedsiębiorca zdecydowała się na usunięcie popcornu z kin, jej zwykłego środowiska. Dziś, ze swoją marką Maíz Kernel, proponuje ją jako produkt o dowolnej porze z ponad dziesięcioma dostępnymi smakami.
Daniela Castaño, absolwentka literatury i magister geografii, wraz ze swoją siostrą postanowiły zrewolucjonizować rynek popcornu. Dziś jego firma Maíz Kernel została zaproszona do udziału w udanych programach w Ameryce Łacińskiej, a jego marka jest już na dużych platformach.
(Zalecamy: ujawniają historię „Ta ta ta ta” profesora Gravalesa w „El Chavo del 8”)
Jedzenie popcornu zawsze było kojarzone z kinem i oglądaniem telewizji, co zainspirowało Cię do wyjęcia tego produktu z kin i przekształcenia go w coś bardziej wszechstronnego?
Kiedy odwiedziłem San Victorino, zawsze znalazłem typowe ciasto lub ciasto z juki? Przekąska, który jest preferowanym wyborem większości Kolumbijczyków, którzy odwiedzają ten biznes; Ale byłem przekonany, że może zaoferować nowy moment konsumpcji: A Przekąska Niedrogie, znane wszystkim gustom i łatwe do spożycia. Tak więc na początku sezonu Bożego Narodzenia 2018 moja siostra i ja postawiliśmy na wprowadzenie popcornu do większego komercyjnego ekosystemu San Victorino. Nie zastanawialiśmy się dwa razy, kupiliśmy maszynę do popcornu, żeby sprawdzić, czy to jedzenie można porównać do słynnej empanady i czy można je zjeść gdzie indziej niż w kinie. Cóż, jak widać, nasz pomysł się powiódł i udało nam się ściągnąć ponad 40 000 ludzi w całej Kolumbii do jedzenia popcornu poza kinem.
Kiedy myślisz o popcornu, co przychodzi ci na myśl?
Kiedy myślę o popcornu, pierwsze, co przychodzi mi do głowy, to „Ameryka Łacińska”, jest to typowe jedzenie dla całego regionu, spożywane w Kolumbii, Wenezueli, Meksyku, Ekwadorze, Peru, Boliwii… i chociaż tak to nazywamy inaczej w każdym kraju, który znamy Ze względu na łatwość przygotowania, dobry smak i niski koszt… Ale przede wszystkim myślę o moim Popcorn z kukurydzy z ziarnami, w magii możliwości przekształcenia tak prostego ziarna w produkt, który dla nas to idealny deser, prezent i czas.
(Czytaj też: Konrad Kachmarczyk: Magnat, który wznosi toast za Kolumbię)
Tworzenie i wykonywanie zadań nie jest łatwe, na jakiej podstawie opierasz swój sukces?
Nasz sukces opiera się na złamaniu przyjętego za pewnik założenia, że „popcorn jest tylko dla filmów”. Od początku naszym zaangażowaniem było usunięcie kontekstu popcornu w kinie i stworzenie nowego, niezwiązanego z filmem momentu konsumpcji. Wręcz przeciwnie, chodziło o chwile z czyjegoś codziennego życia. Naszą codzienną pracą jest mówienie ludziom, że mogą wypić trochę karmelowego popcornu z czerwonym winem, gdy są w pracy. Chcę mieć pewność, że naszym sukcesem było zaryzykowanie wejścia w ogromną i popularną transakcję, która pozwoliła nam przetestować nasz pomysł na platformie transakcyjnej.
Jaka jest różnica między twoim popcornem a tymi, do których przywykliśmy w kinach?
W kinie nie je się różnorodnego popcornu, a raczej spożywa tylko dwie opcje: klasyczny karmel i sól. W sklepie z popcornem Maíz Kernel oferujemy online ponad 10 różnych smaków, zarówno słonych, jak i słodkich. Nasz czekoladowy popcorn to najbardziej nieoczekiwany deser: Popcorn pokryty 48% półsłodką czekoladą i kremem Nutella lub kawałkami Ferrero, Almond lub Kinder. Możliwości są zawsze nieograniczone. Co trzy miesiące mamy sezonowe smaki, które przybliżają naszym klientom najlepsze kombinacje kolumbijskiej i międzynarodowej czekolady.
Jak przygotowywałaś się do zostania ekspertem od smaków i przysmaków „popcornu”?
Myślę, że to, co uczyniło nas „ekspertami od popcornu”, to zaszczepienie ciekawości w produkcie. Zanim zdecydowaliśmy się postawić na ten projekt, po prostu myśleliśmy, jedliśmy, rozmawialiśmy i czytaliśmy o popcornu. Stało się to naszą codzienną obsesją, chcieliśmy wiedzieć, jakie są najlepsze maszyny do popcornu na świecie, jak powstał przepis na cukierkowy popcorn, jak zachować świeżość, jakie przepisy możemy zrobić jako znak rozpoznawczy marki i jak zdobyć je popcorn z kina.
(Przeczytaj też: Margherita Diaz: „Bronx jest żywą i prężną krainą”)
Jeśli popcorn został wyjęty z kin, gdzie i jak go teraz konsumujemy?
Kiedy zaczynaliśmy z marką, wszystkie codzienne przestrzenie, do których zapraszamy ludzi na popcorn „Kernel Moment”, postanowiliśmy nazwać idealnymi walentynkami Prezent na dzień, jako deser. Tak więc każda chwila stała się pretekstem do nazwania tego „momentem jądra”. Więc nie powinno cię dziwić, że w kolejce do banku widzimy kogoś, kto je popcorn z kukurydzy. To produkt wszech czasów.
Gdybyśmy mieli wybrać popcorn na specjalne okazje, które byś zaproponował?
Rok 2020 zamknęliśmy głosowaniem w sieciach społecznościowych na trzy najlepsze smaki Kernela, ponad 1000 osób wybrało Nutella, Cheddar i Caramel Kernels. Nasze karmelki są identyczne z tymi w kinie, które wszyscy już znamy i kochamy. Ale moją pierwszą rekomendacją jest zawsze popcorn Nutella, ponieważ jego podstawą jest 48% półgorzka czekolada, która w połączeniu z Nutellą nie osypuje się. Z drugiej strony to, co robię z soli, to popcorn z serem cheddar. Jego smak nie jest sztuczny, kiedy go skosztujesz, poczujesz kremową konsystencję i charakterystyczny odcień sera cheddar, wszystko to powoduje, że smak jest nadmiernie uzależniający.
(Również: Esteban Cortázar daje miłość światu poprzez kolor)
Co powiedziałbyś wielu ludziom, takim jak Ty, którzy mają pomysły na przedsiębiorczość?
Powiem wam to, co powiedziałem sobie, kiedy zdecydowałem się to zrobić: konieczne i konieczne jest złamanie paradygmatu, który dyktuje, że praca uniwersytecka determinuje naszą pracę. Studiowałem literaturę, a teraz sprzedaję popcorn w San Victorino. Jest wielu z nas, którzy chcieliby to zrobić, ale nie robimy tego z obawy, że nie wykonamy swojego zawodu. Myślę, że jeśli mamy pomysł na biznes i intuicja podpowiada nam, że to nasza droga, powinniśmy posłuchać tego wezwania i zrobić pierwszy krok.
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”