„Dzika natura”: człowiek jest jak wilk człowieka …

dzika natura 6 punktów

wilkolacPolska/Holandia/Niemcy, 2018

Kierunek i tekst: Adriana Banka.

Trwanie: 88 minut.

Tłumacze: Camille Polyniciak, Nicholas Przygoda, Sonya Mitelica, Danuta Stenka, Werner Daine, Matylda Ignaziak.

pierwszy pokaz: na platformie Google Play.

Amerykańskie kino stało się nawykiem do ciągłego przemyślenia tematu II wojna światowaIch ingerencja w nią i kluczowa rola, jaką odegrali w upadku nazizmu i terroru zorganizowanego przez reżim Adolfa Hitlera. Ta ogromna kolekcja filmowa pozwala uchwycić spojrzenie na te wydarzenia, dla których kraj Ameryki Północnej zawsze był bohaterem. Jedną z ciekawszych rzeczy, które wydaje się oferować, jest a priori dzika natura, druga cecha polskiego Adriana Panka, polega na możliwości innego spojrzenia na to.

w jego historii Grupa chłopców, którzy przeżyli obóz koncentracyjny De Gross Rosen zostaje uratowany przez armię sowiecką i wpada do opuszczonego domu w środku lasu, dopóki nie zdecyduje o swoim ostatecznym celu. Chociaż dzieciaki są tam całkowicie wolne, początkowo wydaje się, że potwór nie zniknął, tylko zmienił maskę. Brak prowiantu sprawia, że ​​wciąż głodują, a obecność rosyjskich żołnierzy nie wydaje się bardziej humanitarna niż obecność nazistów, choć w końcu chłopcy zostaną pozostawieni samym sobie.

Grając w horrory fantasy, upiorna obecność grupy psów tresowanych przez SS w okolicznych lasach przekształca dwór w nową, zamkniętą przestrzeń. Zapomniani przez świat, są chłopcy, którym przetrwanie zależy wyłącznie od nich samych, podczas gdy zbliża się do nich śmierć. W tym obrazie sytuacji wypada widzieć alegorię sytuacji w Polsce w okresie powojennym. Kraj, który będąc główną ofiarą nazizmu (na jego terenie znajdował się najsłynniejszy obóz zagłady i ponad połowa z sześciu milionów zamordowanych Żydów polskiego pochodzenia), musiał wytrzymać polityczną atrakcyjność zdobywców.

dzika natura Wyjaśnia również, w jaki sposób horror wpływa na samą grupę, która zmuszona jest żyć ze złowrogą obecnością szaleństwa i zamienia pozory ofiar w sprawców. Opowieść pokazuje te napięcia bez dokonywania ocen wartościujących, ale akceptując możliwość brutalności jako część ludzkiej natury. Oryginalny tytuł filmu, wilkolac (Wilkołak) dostarcza dowodów w tym zakresie. Chociaż Bannick początkowo bawił się cudownymi możliwościami przywrócenia seksu, stopniowo staje się jasne, że odniesienie to jest bliższe koncepcji Hobbesa „człowiek wilkołak”Od wyobrażania sobie klasycznych potworów po kino. W ten sposób, przy prawidłowej fakturze technicznej i starannym opracowaniu, dzika natura Udaje mu się dostarczyć kilka mocnych momentów, mimo że nie odbiega zbytnio od kinowej estetyki (i wyglądu) Stanów Zjednoczonych.

You May Also Like

About the Author: Vania Walton

"Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *