„Efekt ligi” jest już zauważalny w sklepach Atlético | Sporty

Najwęższa liga w historii już generująca przychody dla zwycięzcy, Atletico Madryt. Klub rojiblanco odnotował w maju 120% wzrost sprzedaży w swoich oficjalnych sklepach w porównaniu z kwietniem, a niektórzy z jego partnerów biznesowych również dostrzegli korzyści płynące z tytułu.

O jedenastym ligowym mistrzostwie w historii drużyny Rogblanco zadecydował ekscytujący wynik ostatniego dnia z rewanżem z Valladolidem w Jose Zorrilla (1-2), podczas gdy Real Madryt naciskał na Villarreal (2-1), zaczynając od pozytywny strzał. Wpływy na podmiot Rojiblanca.

Tak bardzo, że w maju globalna sprzedaż artykułów Atlético w jej sklepach wzrosła o 120% w porównaniu z kwietniem; Licząc tylko zakupy w cyfrowym sklepie zespołu rojiblanco, wzrost ten wzrasta do 150%, zgodnie ze szczegółowymi źródłami klubowymi EFE.

Niedziela 23, dzień po osiągnięciu LaLiga Santander i rozdaniu trofeum w Wanda Metropolitano, była dniem największego zakupu materacy przez fanów materacy, z których 60% odpowiadało pamiątkowej koszulce ligi. Oficjalna koszulka meczowa. Sklepy Rojiblancas musiały zamawiać nawet trzy razy więcej koszul i szalików z pamiątkami.

Iluzja fanów materacy została również przeniesiona do sieci, gdzie drużyna rojiblanco ma ponad 37 milionów obserwujących, oraz w filmie „ATM Insider”, który przedstawia intymne świętowanie piłkarzy Valladolid, którzy wracają do Madrytu. A trofeum dostarczone następnego dnia przekroczyło 70 milionów widzów, co potwierdził w tym tygodniu dyrektor generalny, Miguel Angel Gil Marin, na forum „Pro”.

Tego typu filmy wideo są częścią wstępnej strategii zespołu rojiblanco, który uruchomił markę produkującą treści wideo o nazwie „Atleti Studios”, dzięki której zamierza dostarczać treści odbiorcom i generować możliwości dla sponsorów i partnerów biznesowych. „Dzięki Atleti Studios stworzyliśmy trzy znaczące formy sponsoringu” – powiedział największy udziałowiec podmiotu.

Tytuł, który pozytywnie wpływa na sponsorów

Zdobycie tytułu LaLiga Santander nie powoduje od razu, że nowi partnerzy biznesowi pukają do drzwi podmiotu, ale generuje „bardzo pozytywny wpływ” na rozmowy, które już były otwarte, lub pomaga w zawieraniu transakcji, przyznają EFE źródła z podmiotu rojiblanca. „To ważny impuls” – dodają.

Wpływ ten jest również przenoszony na obecnych sponsorów, którzy ucierpieli od skutków pandemii w ciągu ostatnich dwóch sezonów, jeśli chodzi o wykorzystanie ich praw i dotkniętych brakiem możliwości aktywowania tych obowiązków, ponieważ nie ma publiczność na stadionach. .

Wśród nich jest firma, która pojawia się na froncie koszulki rojiblanco, izraelska firma inwestycyjna Plus500, która sponsoruje także włoską Atalantę, polską Legię Warszawa, Swiss Young Boys czy australijskie rugby plus 500 Brumbies.

Dyrektor generalny tej firmy, David Zroya, podkreślił, że „sukces Atletico Madryt pokazuje korzyści z naszej inwestycji w sponsoring sportowy, który uzupełnia nasze inicjatywy w dziedzinie technologii marketingowej”, zauważając, że w 2020 r. jej dochód wzrósł o 146% w porównaniu do 2019. .

Również na koszulce, ale z tyłu, znajduje się amerykańska międzynarodowa firma transferowa Ria Money Transfer, która znajduje się w 150 krajach i która podpisała umowę z Atlético pod koniec 2019 roku, co znacząco wpłynęło na funkcjonowanie umowy. epidemia”, wyjaśniają EFE firmy.

Firma docenia jednak „duży wpływ” swoich kampanii, takich jak krótkometrażowy film „For All the Dreamers of the World”, który opowiada historię dominikańskiego fryzjera Archibardo Hernandeza, który ma kilku piłkarzy jako klientów i w którym Urugwajczyk Luis Suarez , pojawili się Francuzi Thomas Lemar i Geoffrey Kondogbia oraz meksykański Hector Herrera.

„Ten krótki film, który opowiada o rzeczywistości milionów migrantów na świecie, którzy opuszczają swoje kraje pochodzenia i rodziny, aby spełnić swoje marzenia i marzenia swoich bliskich poprzez przekazy pieniężne, dotarł do ponad 200 milionów osób w ponad 35 krajów”, potwierdzają z RIA.

Podmiot finansowy Caixabank, stały sponsor hiszpańskich klubów piłkarskich, wyjaśnia, że ​​jego strategia z zespołami wykracza poza „sportowe sukcesy i porażki”, ponieważ jej celem jest bycie „bankiem referencyjnym” dla kibiców.

Dzięki tej strategii, która obejmuje około trzydziestu klubów między dwiema głównymi kategoriami hiszpańskiej piłki nożnej, źródła Caixabank potwierdzają EFE, że sprzedał 200 000 zbliżeniowych kart bankowych i bransoletek płatniczych, oprócz 30 000 osób, które zdecydowały się odebrać swoje pensje za pośrednictwem swojego podmiotu i sfinansować 75 000 karnetów dla kibiców klubowych, hiszpański.

Również z dużym doświadczeniem we wspieraniu klubów piłkarskich, dla Browaru Mahou świętowanie tytułu przez fanów Atlético jest „bardzo szczególną okazją spotkania”, z którą chcą towarzyszyć swoim produktom.

„Fakt, że relacje z Atletico Madryt są utrzymywane od lat, daje nam złą reputację i wiarygodność, dwie cechy, które z biegiem czasu nabyły, aby towarzyszyć kibicom wartościami. Ponadto dzielimy oba podmioty, a jednocześnie zachęcać do konfrontacji między ludźmi, co jest niezbędne do lepszego życia” – powiedział Cesar Hernandez, dyrektor generalny marketingu w Mahou San Miguel, dla EFE.

Od sportowców do internacjonalizacji

Jednym z najnowszych partnerów Atlético de Madrid jest firma produkująca sprzęt do siłowni BH Fitness, oficjalny dostawca klubu dla obiektów i kamieniołomów. Nawet będąc w związku przez bardzo krótki czas, od lutego 2021 r. Vitorian uzyskał już przychody z tej relacji: gwarantuje wzrost sprzedaży w środowiskach sportowych o 400% od czasu zawarcia umowy z Atlético, czego efektem jest firma o wartości około 800 000 euro.

„Współpraca z Atlético jest bardzo pozytywna dla BH Fitness zarówno pod względem jakościowym, jak i ilościowym. Jeśli ten zespół wybiera ich na swojego partnera w sprzęcie sportowym, to dlatego, że mają zaufanie w zakresie technologii, wydajności i wzornictwa. Ta reputacja jest jedna ich wielkich atutów, które charakteryzują markę od lat 80. XX wieku”, wyjaśnia dyrektor generalny firmy, Pablo Perez de La Zaraga, dla EFE.

Alava zapewnia, że ​​uzyskany zwrot jest „pięciokrotny” z inwestycji w sponsoring, co przekłada się również na jej międzynarodową ekspansję, szczególnie w krajach takich jak Azja i Zatoka Perska.

„Fakt współpracy z mistrzami jest niewątpliwie bodźcem i zapotrzebowaniem na naszą aktywność. W ciągu najbliższego roku będziemy nadal pogłębiać naszą działalność i rozwijać projekty międzynarodowe w Azji i Ameryce Północnej” – dodaje dyrektor.

Od tytułu do pozyskania kapitału w celu zmniejszenia zadłużenia

Kilka dni po zdobyciu tytułu mistrzowskiego Atlético ogłosiło podwyższenie kapitału o 181,8 mln euro, co klub wyjaśnił w celu „złagodzenia negatywnych skutków ekonomicznych” spowodowanych pandemią przychodów i „zmniejszenia poziomu zadłużenia”. Zainwestować w nowy stadion i pozyskać zawodników. W najnowszych obliczeniach opublikowanych na swojej stronie internetowej, dotyczących okresu 2018-2019, Atlético zgromadziło zobowiązanie finansowe w wysokości 720,5 mln euro.

Podwyżka ta, która musi zostać zatwierdzona na nadzwyczajnym walnym zgromadzeniu zaplanowanym na 25 lub 26 czerwca, zostanie dokonana poprzez emisję 972.082 nowych akcji o wartości nominalnej 8,5 euro i premii emisyjnej w wysokości 178,60 euro za akcję; W przypadku gdy dotychczasowi akcjonariusze będą mieli preferencyjne prawa poboru.

Miguel Anioł Moreno

You May Also Like

About the Author: June Wilkinson

"Pionier w mediach społecznościowych. Miłośnik muzyki. Zły student. Introwertyk. Typowy fan piwa. Ekstremalny webinnik. Fanatyk telewizji. Totalny ewangelista podróży. Guru zombie."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *