El Telegrafo – Dwie nowe funkcje Instagrama zostały skopiowane z TikTok

Od teraz użytkownicy sieci społecznościowej Facebook będą mogli używać w swoich rolkach narzędzia, które konwertuje tekst na mowę mówioną. Do nagrań można również wprowadzić efekty dźwiękowe.

Aby skorzystać z tej funkcji, musisz najpierw nagrać i przesłać wideo z bębnów. Po zakończeniu musisz kliknąć opcję dodawania tekstu i napisać żądane słowa. Następnie w jednym rogu ekranu pojawi się ikona z trzema kropkami. Klikając na niego, użytkownik zobaczy dostępną opcję, aby wspomniany tekst był odczytywany na głos podczas odtwarzania bębnów.

Pierwsza z tych funkcji została zaprojektowana z myślą o osobach niewidomych lub niedowidzących, uniemożliwiając im czytanie tekstów pojawiających się na rolkach. Jednak to narzędzie jest zwykle używane nie tylko z myślą o dostępności, ale jako kolejny zasób, który uatrakcyjnia post.

Jeśli chodzi o efekty dźwiękowe, które pozwalają dostosować ton nagrań, jest to opcja, którą znajdziemy w ikonce w formie notatki.

Latem 2020 roku Instagram uruchomił The Reels, format krótkich filmów z muzyką, mający na celu konkurowanie z TikTok. Układ jest praktycznie identyczny z tym, który sprawił, że chińska aplikacja stała się tak popularna, a Instagram stara się, aby wyglądała coraz bardziej do niej.

Konkurencja między Instagramem a TikTokiem o dominację w formacie wideo jest ogromna. Chińska aplikacja, która niedawno dotarła do miliarda aktywnych użytkowników, zaczyna się od funkcji. Ze swojej strony Instagram stworzył Fundusz Milionerów, aby nagradzać użytkowników aplikacji korzystających z formatu Reels.

You May Also Like

About the Author: Randolph Feron

„Amatorski praktykujący muzykę. Wieloletni przedsiębiorca. Odkrywca. Miłośnik podróży. Nieskrępowany badacz telewizji”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *